Wadim Plast wprowadzi się do MLP Pruszków II
Firma działająca w branży przetwórstwa tworzyw sztucznych wynajęła 3240 m2 nowoczesnej powierzchni w MLP Pruszków II. Przekazanie obiektu planowane jest pod koniec br. W zawartej transakcji najemcę wspierała agencja MAXON Nieruchomości.
Wadim Plast dołączy do grona najemców parku logistycznego MLP Pruszków II. Firma specjalizująca się w przetwórstwie tworzyw sztucznych zakontraktowała 3200 m2 powierzchni magazynowej. Obiekt zostanie dostosowany do montażu suwnic o nośności 2x40 ton. Najemca będzie również miał do dyspozycji powierzchnię biurową. Planowane przekazanie obiektu ma nastąpić w grudniu br. W zawarciu transakcji najemcę wspierała agencja MAXON Nieruchomości.
Wadim Plast od 1981 roku działa w branży przetwórstwa tworzyw sztucznych. Oferuje kompletne wyposażenie linii produkcyjnych (wtryskarki, peryferia, roboty, regulatory temperatury, mieszadła statyczne), wyposażenie narzędziowni (drukarki 3D, systemy gorącokanałowe, normalia) oraz urządzenia chłodnicze. Projektuje i wdraża systemy chłodzenia. Z oferowanych rozwiązań korzystają firmy z branży medycznej, opakowaniowej, kosmetycznej, farmaceutycznej czy samochodowej.
„Klient oczekiwał niestandardowych rozwiązań dostosowanych do specyfiki jego działalności. Dzięki elastycznemu podejściu dewelopera, udało nam się znaleźć powierzchnię magazynową spełniającą w pełni oczekiwania najemcy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z finalizacji transakcji, szczególnie biorąc pod uwagę stopień skomplikowania projektu. Wierzymy, że decyzja o wynajęciu powierzchni logistycznej w MLP Pruszków II przyczyni się do dalszego dynamicznego rozwoju firmy Wadim Plast. - komentuje Paweł Rąbkowski, Dyrektor w Dziale Industrial, MAXON Nieruchomości.
Rozbudowa instalacji fotowoltaicznych
„MLP Pruszków II znajdujący się w pobliżu aglomeracji warszawskiej jest jednym z najbardziej popularnych projektów w naszym portfolio. Bardzo dobra lokalizacja w połączeniu z rozbudowaną infrastrukturą, obejmującą m.in. montaż instalacji fotowoltaicznych, zachęca najemców do przenoszeniu tu prowadzonej działalności. Inwestycja utrzymuje jednocześnie cały czas bardzo duży potencjał do dalszej rozbudowy – powiedział Tomasz Pietrzak, Leasing Director Poland w MLP Group S.A.
Zgodnie ze strategią dewelopera w zakresie ESG w parkach logistycznych systematycznie powstają instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym najemcy mogą korzystać z zielonej energii. Montowane są m.in. w MLP Pruszków II i MLP Wrocław. W obecnej chwili w każdym z tych z parków zbudowana została infrastruktura o mocy 50 kWp. Instalacje mikro są tylko pierwszym etapem dużego projektu PV wdrażanego przez MLP Group. Następnym krokiem będzie ich rozbudowa do dużo większych mocy. Docelowo moc instalacji w MLP Pruszków II wyniesie 1MW, a w MLP Wrocław 0,55 MW. Łącznie wyprodukują one 1271 MWh/rok co pozwoli zredukować emisję CO2 o ok. 887 ton/rok.
Największy kompleks w regionie
Projekt MLP Pruszków II to nowoczesne centrum logistyczne położone w okolicach Warszawy, w gminie Brwinów, w odległości 5 km od Pruszkowa. Jest to największy kompleks w regionie, którego docelowa powierzchnia najmu to 393 tys. mkw. Dzięki elastycznemu podejściu do indywidualnych potrzeb najemców, centrum jest w stanie sprostać wymaganiom klientów z różnych branż. MLP Pruszków II posiada rozwinięte połączenia komunikacyjne zarówno z centrum Warszawy, jak i z głównymi arteriami łączącymi stolicę z innymi miastami. Park położony jest między drogą lokalną nr 760 a odcinkiem autostrady A2, 3 km od węzła komunikacyjnego zlokalizowanego w rejonie Pruszkowa-Żbikowa. W jego pobliżu przebiegają linie kolejowe o charakterze międzynarodowym, które umożliwiają doskonałe warunki logistyczne zarówno dla dystrybucji krajowej, jak i międzynarodowej.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.