Komunikaty PR

Wykańczanie wnętrz nie musi być drogie

2022-06-23  |  13:25
Biuro prasowe

ZDJĘCIA:

https://wetransfer.com/downloads/77e2f1bae9b791b7f465a5ac5d2d48ab20220623104810/a98f424616e6c12126e4aa1e154688dc20220623104834/b0bd06

 

W dobie wciąż rosnących cen materiałów wykończeniowych proces aranżacji i wyposażania inwestycji generuje sporo niewiadomych. Mowa tu zarówno o rynku komercyjnym, jak i mieszkaniowym. W tym wymagającym okresie doświadczeni wykonawcy czy architekci są parterami biznesowymi, na których warto postawić. Ich wiedza pomaga ułatwić cały proces i obniżyć jego koszty.

 

Mimo wymagającej sytuacji gospodarczej, którą obserwujemy od 2020 roku w naszym kraju, rynek nieruchomości nadal płynie na wysokiej fali. Nie można jednak nie zauważyć trudności, z którymi mierzyć się muszą obecni inwestorzy. Ich sprzymierzeńcami w walce z rosnącymi cenami usług i materiałów i trudnymi decyzjami dotyczącymi aranżacji stają się dziś – bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – doświadczeni architekci i wykonawcy.

 

Nie jest tajemnicą, że architekci czy firmy wykonawcze projektów o dużej skali mogą korzystać ze znacznie korzystniejszych cen czy terminów wykonawstwa. Dzięki dobrej znajomości rynku wiedzą, gdzie składać zamówienia, uzyskując przy tym spore rabaty. Koordynacja całego procesu przez doświadczonego partnera zdejmuje z głowy inwestora szereg czynności i komplikacji.

 

Projektant, działając w imieniu inwestora, dokonuje rekonesansu rynku, przygotowuje listy zakupowe i dopasowuje je do budżetu określonego przez inwestora, proponując optymalne rozwiązania – mówi Aleksandra Jakóbiak, trójmiejska projektantka wnętrz. . Odpowiada również za stworzenie koncepcji wnętrz i ich funkcjonalność, co samo w sobie może wykluczyć zbędne wydatki i późniejsze rearanżacje. Współpraca z projektantem to również znacznie ułatwiony dostęp do bazy rzetelnych, sprawdzonych wykonawców, którzy dla nich mają znacznie szybsze terminy realizacji.

 

Przestrzenie biurowe

 

Likwidacja obostrzeń związanych z pandemią dla większości pracowników oznaczała koniec pracy zdalnej i powrót do biur, co znacznie poprawiło sytuację najmu powierzchni biurowych w całym kraju. Nie bez znaczenia jest również fakt, że wiele firm, które do niedawna działały na Ukrainie, przeniosło się do Polski z uwagi na sytuację wojenną. W efekcie, dodatkowo przyczyniły się one do zmniejszenia liczby dostępnych powierzchni biurowych, i nierzadko – ich architektonicznych rearanżacji, co dla inwestorów oznaczało dodatkowe koszty.

 

Najmniej kosztowne do wprowadzenia są zmiany na etapie projektowym. Rearanżacja już istniejącej przestrzeni biurowej przebiega zaś najsprawniej, kiedy możliwa jest współpraca właściciela, najemcy, projektanta i wykonawcy. Przemyślana koncepcja może przyczynić się do sporych oszczędności i uniknięcia nierozsądnych wydatków.

 

Jeżeli przyszły najemca ma własne oczekiwania wobec przestrzeni, a architekt wykona projekt bez znajomości budynku, to może wygenerować olbrzymie koszty – mówi Wojciech Witek, architekt, współzałożyciel pracowni Iliard Architecture & Interior Design. Nawet tak prozaiczne zmiany, jak przesunięcie ściany działowej, mogą doprowadzić do sytuacji, w której konieczne będzie np. przerobienie kanału wentylacyjnego. Są to kwestie, do których można się odpowiednio przygotować. Kiedy nasza pracownia ma do czynienia z przestrzenią już zaaranżowaną, najpierw inwentaryzujemy cały budynek, wykonujemy trójwymiarowe skany, żeby sprawdzić, którędy dokładnie przebiegają wszystkie instalacje. Ponadto, projektując nową przestrzeń, od razu współpracujemy z przyszłym wykonawcą. Wymiana informacji już na tym etapie pozwala zaoszczędzić sporo czasu, co skutkuje ograniczeniem kosztów.

 

Apartamenty premium

 

Decydując się na zakup nieruchomości ważne jest, aby wziąć pod uwagę kwestię dotyczącą finalnego funkcjonowania lokalu. Jeżeli decydujemy się na apartament przeznaczony na cele inwestycyjne, zastanówmy się nad sposobem jego późniejszego funkcjonowania na rynku najmu. Przykładowo, rynek najmu krótkoterminowego wiąże się z dużą eksploatacją lokalu, w związku z tym im wyższa będzie jakość wykorzystanych materiałów, tym dłuższy będzie czas pracy danej nieruchomości.

 

Szukajmy rozwiązań trwałych i wytrzymałych, które wcale nie muszą wiele kosztować, zwłaszcza jeżeli działamy w grupie – mówi Justyna Rachuba, manager sieci aparthoteli INA Management. Dołączenie do grupy apartamentów, które będą wykańczane przez jednego wykonawcę wiąże się nie tylko z oszczędnościami finansowymi, ale również z oszczędnością czasu. W takim modelu dużo łatwiej jest znaleźć zespół wykończeniowy czy, projektantów. Otrzymuje się również znacznie korzystniejsze ceny materiałów oraz optymalizuje koszty związane z logistyką wykończenia. W efekcie otrzymujemy niższą cenę wykończenia jednostki w porównaniu do działania „w pojedynkę”.

 

W ostatnich latach znacznie powiększył się również segment wynajmu apartamentów premium. Goście doceniają dodatkową przestrzeń, jaką otrzymują decydując się na apartament zamiast pokoju hotelowego. Należy pamiętać, że świadomość gości wynajmujących apartamenty rośnie. Chcą oni doświadczyć czegoś nowego, zainspirować się czy otoczyć komfortową przestrzenią. Samo słowo „apartament” kojarzy się przecież z czymś wyjątkowym, reprezentacyjnym.

 

Jeżeli nabywamy nieruchomość w inwestycji o charakterze premium jedyny słuszny kierunek to inwestowanie w materiały najwyższej jakości. Ważny jest całokształt inwestycji – jej design, charakter, ale również wyjątkowy guest experience – mówi Justyna Rachuba. Dopiero oferując kompleksową usługę premium goście są w stanie zapłacić za nią odpowiednią stawkę.

 

Materiały i wyposażenie

 

W świetle rosnących kosztów i znaczących wahań walutowych nie dziwi fakt, że inwestorzy, ograniczając koszty wyposażenia wnętrz, coraz częściej decydują się na współpracę z krajowymi architektami i dostawcami mebli. W ogromnej większości przypadków zagraniczni projektanci są dużo drożsi, a niesprzyjający kurs złotego dodatkowo pogłębia tę różnicę.

 

Podobną sytuację obserwujemy w przypadku mebli importowanych, gdzie na znaczącą podwyżkę ich cen bezpośrednio przełożył się koszt transportu. Współczesna troska o design, zwłaszcza najbardziej eksponowanych przestrzeni obiektów komercyjnych, opiera się więc o przemyślane rozwiązania kompromisowe, a nie jak dotychczas – hi-endowe, które generowały spore koszty.

 

W obecnych czasach rozsądne gospodarowanie budżetem jest kluczowe dla wyposażenia wnętrz i, co za tym idzie, komercyjnego sukcesu danego obiektu – mówi Daniel Ochońko, prezes zarządu Trust Us, firmy działającej w sektorze mebli kontraktowych. Mówiąc o oszczędności nigdy nie mam na myśli obniżenia jakości czy wytrzymałości. Materiały, które są trwałe, nie zawsze muszą być drogie. Przykładowo – jeżeli znajdziemy tańszy odpowiednik tkaniny obiciowej, to koszt jednego mebla zmniejszy się o kilka procent. Jeżeli mamy do czynienia z zamówieniem na kilkaset sztuk, finalny koszt będzie znacznie niższy. Chodzi więc przede wszystkim o optymalizację i znalezienie odpowiedniej alternatywy, bez zaburzania designu i architektury. Przemyślany dobór materiałów we współpracy z architektem i producentem już na wczesnym etapie pozwoli wygenerować spore oszczędności. Obecnie unikałbym surowców z długim terminem dostaw, ponieważ nie daje to możliwości zagwarantowania stałej ceny. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Będzie większy wybór mieszkań, ale ceny wzrosną – prognozy na II kwartał 2024 Biuro prasowe
2024-04-24 | 15:00

Będzie większy wybór mieszkań, ale ceny wzrosną – prognozy na II kwartał 2024

Zła informacja dla kupujących jest taka, że ceny mieszkań z rynku wtórnego prawdopodobnie dalej będą rosły. Ale jest też dobra – pojawi się więcej ogłoszeń, dzięki czemu
Nieruchomości Promocyjne ceny lokali i miejsc postojowych na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
2024-04-24 | 12:00

Promocyjne ceny lokali i miejsc postojowych na Mieszkaniowym Dniu Otwartym

Grupa Murapol, deweloper z ponad 23-letnim doświadczeniem, przygotowała dla swoich klientów kolejną atrakcyjną promocję. Pierwszych 10 klientów, którzy pojawią się 27
Nieruchomości Norbert Philippen wzmocni rozwój MLP Group w Niemczech i Austrii
2024-04-24 | 11:00

Norbert Philippen wzmocni rozwój MLP Group w Niemczech i Austrii

MLP Group, jeden z wiodących deweloperów na europejskim rynku nieruchomości magazynowych, rozbudowuje zespół w Niemczech. Norbert Philippen obejmując funkcję Head of Technical

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.