Wyniki MLP Group po I kwartale 2024. Stabilna realizacja założeń strategicznych.
- Przychody za 1Q2024 na poziomie 96,2 mln PLN (+2% vs. 1Q2023)
w tym przychody z czynszów 54,8 mln PLN (+12% vs. 1Q2023)
- Wzrost wartości nieruchomości inwestycyjnych do 4 589,9 mln PLN (+1% vs. 31 grudnia 2023 r.)
- Wartość aktywów netto (NAV) 2 412,6 mln PLN (+1% vs. 31 grudnia 2023 r.)
- NAV na akcję: 100,6 PLN (+1% vs. 31 grudnia 2023 roku)
- EBITDA za 1Q2024 bez uwzględnienia aktualizacji wyceny na poziomie 50,2 mln PLN (+5% vs. 1Q2023)
- Wartość środków z działalności operacyjnej (FFO) za 1Q2024 na poziomie 22,0 mln PLN (-25% vs. 1Q2023)
- Wynik netto za 1Q2024: 16,2 mln
- Powierzchnia wybudowana 1,1 mln m kw. powierzchni
- Powierzchnia w trakcie budowy 0,2 mln m kw. powierzchni, z czego ponad 32% jest już wynajęte
- Potencjał zabudowy 1,9 mln m kw. powierzchni
MLP Group utrzymuje bardzo dobrą sytuację finansową oraz bezpieczną strukturę kapitałową, umożliwiającą realizację długoterminowych celów strategicznych. Potwierdzają to opublikowane wyniki za I kwartał 2024 roku. W tym okresie skonsolidowane przychody wyniosły 96,2 mln PLN. Z tego przychody z czynszów wzrosły o 12% w ujęciu 1Q2024/1Q2023 do 54,8 mln zł.
Na wzrost przychodów z tytułu czynszów wpływ miały głównie przychody wygenerowane przez powierzchnie, których budowa zakończyła się w okresie 1Q 2023-1Q 2024 ( +11%). Porównywalne przychody z czynszów (Like for like) wzrosły: o 5.4% z tytułu indeksacji czynszów, o 3,3% z tytułu renegocjacji wygasających umów najmu co zostało skorygowane aprecjacją PLN w stosunku do EUR o 8.1 % (waluta PLN jest walutą raportowania MLP Group SA) - wskaźnik Like for Like 0.6%.
W I kwartale br. MLP Group wypracowało 16,2 mln PLN zysku netto. Od początku tego roku Grupa powiększyła wartość aktywów netto (NAV) do poziomu 2,4 mld PLN. Wartość nieruchomości inwestycyjnych wzrosła o do 4,6 mld PLN.
Spadek wartości środków z działalności operacyjnej FFO w I kwartale 2024 wynikał głównie z wzrostu kosztów odsetek od nowych kredytów bankowych o 4,3 mln PLN oraz odsetek od obligacji o 3,4 mln PLN, co częściowo zostało skompensowane niższym zapłaconym podatkiem dochodowym o 1,6 mln PLN.
MLP Group dynamicznie rozwija działalność na rynku polskim, niemieckim, austriackim i rumuńskim. Grupa prowadzi obecnie 23 parki logistyczne. Strategicznym celem pozostaje poszerzanie oferty magazynowej w ramach rozwoju projektów logistyki miejskiej oraz budynków typu Big Box. Na koniec minionego kwartału Grupa dysponowała łącznie 1,1 mln m kw. gotowej powierzchni. W trakcie budowy i w przygotowaniu było kolejnych ponad 200 tys. mkw. Potencjał zabudowy na posiadanych gruntach zbliża się już do 1,9 mln mkw.
- Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat, czyli od momentu debiutu na GPW, bardzo mocno urośliśmy jako grupa i staliśmy się wiodącą platformą logistyczną w Europie. Posiadamy jeden z najlepszych i najnowocześniejszych portfeli parków logistycznych o zasięgu europejskim – 70% projektów została zrealizowana na przestrzeni ostatnich 5 lat. Przychody i wynajmowana powierzchnia w tym okresie wzrosły 3 krotnie. Z kolei wartość aktywów netto na koniec pierwszego kwartału br. była ponad 4 razy wyższa niż w momencie debiutu giełdowego – podkreślił Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
- Obecnie koncentrujemy się na stabilnej realizacji przedstawionych ostatnio celów strategicznych na lata 2024 - 2028. Zakładamy kolejne podwojenie przychodów do poziomu 183-215 mln euro w 2028 r., potrojenie w ciągu pięciu lat wartości EBITDA (bez aktualizacji wyceny) do 112-132 mln euro w 2028 r., a także dwukrotne zwiększenie wartości aktywów netto na akcję (NAV) do 48-56 euro w 2028 r. Popyt na nowoczesne powierzchnie magazynowe utrzymuje się na stabilnym poziomie na wszystkich obsługiwanych przez nas rynkach. W efekcie proces komercjalizacji budowanego parku MLP Business Park Vienna, Schalke, Idstein, Spreenhagen oraz pozostałych inwestycji w Polsce przebiega zgodnie z założeniami. Te wszystkie przedsięwzięcia znacząco przybliżają nas do realizacji ustalonych celów - powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
MLP Group w 2024 roku będzie koncentrować się na realizacji szeregu flagowych projektów. W zakresie logistyki miejskiej (MLP Business Park) powstaje centrum w Wiedniu, Schalke (Gelsenkirchen), Łodzi i Poznaniu, a w ramach inwestycji typu big-box w Poznaniu, Idstein (Frankfurt n. Menem), Berlinie-Spreenhagen. Te projekty znacząco przyczynią się do zwiększenia generowanych przychodów z czynszów oraz wzrostu wartości aktywów netto (NAV). W tym roku Grupa planuje wynająć 200-300 tys. m kw. nowej powierzchni magazynowej.
MLP Group utrzymuje silną pozycję w zakresie przepływów pieniężnych. Wskaźnik LTV (z ang. loan to value) w I kwartale br. był na poziomie 38,3%, a wskaźnik pokrycia odsetek wyniósł 2,1x ICR (z ang. interest coverage ratio). Występował długi okres zapadalności zadłużenia wynoszący 4,3 lata, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa przy jego obsłudze.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.