Komunikaty PR

Wyniki operacyjne po trzech kwartałach 2022 w GK Murapol

2022-10-05  |  11:00
Biuro prasowe
  • Mocna sprzedaż do klientów detalicznych wsparta transakcjami na rzecz PRS.
  • W okresie od stycznia do września br. Grupa Murapol sprzedała 2665 lokali mieszkalnych, w tym 2091 klientom detalicznym, zaś 574 w formule design&build na rzecz PRS.
  • W analizowanym okresie deweloper przekazał klucze łącznie do 2649 lokali, a w tym 444 kluczy zostało wydanych do lokali w ramach projektów PRS.
  • Grupa wprowadziła do oferty 2106 nowych mieszkań w 9 miastach w Polsce.

SPRZEDAŻ

W ciągu trzech kwartałów 2022 GK Murapol łącznie sprzedała 2665 lokali mieszkalnych.

Na tę liczbę składa się 2091 mieszkań sprzedanych klientom detalicznym oraz 574 lokale w formule design&build na rzecz PRS.

Tylko w trzecim kwartale br. GK Murapol osiągnęła sprzedaż na poziomie 1275 lokali mieszkalnych, w tym 574 w formule design&build.

PRZEKAZANIA

W okresie od stycznia do września 2022 GK Murapol przekazała klucze do 2649 lokali mieszkalnych, w tym 444 na rzecz PRS. W trzecim kwartale przekazanych zostało 835 mieszkań.

WPROWADZENIE DO OFERTY

W ciągu dziewięciu miesięcy br. GK Murapol wprowadziła do oferty 2106 lokali mieszkalnych. Do sprzedaży trafiły mieszkania zaoferowane w 4 nowych projektach mieszkaniowych w Gdańsku, Wrocławiu i Tychach oraz w kolejnych etapach już realizowanych inwestycji nieruchomościowych, w tym m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Toruniu i Bydgoszczy

LICZBA MIESZKAŃ W BUDOWIE

Na koniec trzeciego kwartału 2022 r. portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 6712 lokali w 70 budynkach powstających w ramach 23 projektów na terenie
13 miast Polski, z tego dla segmentu PRS/BPSA 1943 lokale.

BANK ZIEMI

Na dzień 30 września 2022 r. Grupa Murapol dysponowała aktywnym bankiem ziemi pod budowę ponad 20,4 tys. lokali, który można podzielić wg dwóch kategorii – kryterium własności i etapu inwestycyjnego:

  • blisko 8,4 tys. lokali powstanie na gruntach będących własnością lub w użytkowaniu wieczystym Grupy oraz ponad 12 tys. lokali na gruntach objętych warunkowymi umowami przedwstępnymi,
  • blisko 5,3 tys. lokali jest w trakcie realizacji oraz ponad 15,1 tys. lokali w przygotowaniu.
 

Potencjalna liczba lokali

W trakcie realizacji

5 269 

W trakcie przygotowania

15 160 

Razem

20 429 

Własność/użytkowanie wieczyste

8 389 

Umowy przedwstępne

12 040 

Razem

20 429 

 

Spośród 20,4 tys. lokali wchodzących w skład aktywnego banku ziemi na dzień 30 września, ok. 17,6 tys. mieszkań przeznaczone jest na rzecz klientów detalicznych, z kolei ok. 2,8 tys. lokali dedykowane jest pod segment PRS w formule design&build.

- Komentując wypracowane przez GK Murapol wyniki operacyjne w ciągu trzech kwartałów br. warto zauważyć stosunkowo niewielki spadek sprzedaży mieszkań klientom detalicznym r/r tj. na poziomie poniżej 10%, a także dwa mocne filary biznesowe GK Murapol – mamy silny fundusz w akcjonariacie i stabilnego odbiorcę w segmencie PRS, zaś w ofercie mieszkań skierowanej do klientów detalicznych sprawdzony produkt – uniwersalny i adekwatny do potrzeb, taki który sprawdza się we wszystkich naszych 15 lokalizacjach w całej Polsce, także w trudniejszych, jak obecne, warunkach rynkowych. – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA - W całym 2022 spodziewamy się sprzedaży mieszkań klientom detalicznym na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Równolegle będziemy umacniać współpracę z naszymi inwestorami kapitałowymi w segmencie PRS. Utrzymujemy stabilne liczby mieszkań znajdujących się w budowie oraz w procesach pozwoleniodawczych. Niezmiennie jesteśmy też aktywni na polu akwizycji gruntów, korzystając z posiadanych umiejętności odnawiania aktywnego banku ziemi. To zabezpiecza nam potencjał na przyszłość. – dodaje Nikodem Iskra.

W ciągu ponad 21 lat działalności GK Murapol zrealizowała 77 wieloetapowych inwestycji,
w ramach, których powstało 370 budynków obejmujące łącznie ponad 23,5 tys. lokali o łącznej powierzchni użytkowej przekraczającej milion mkw.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców

W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.

Handel

Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł

Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.