ZASADA TRZECH PALET
Zawsze jedna partia produkcyjna
Kupując kostkę z jednej partii produkcyjnej mamy pewność, że kolorystyka i stopień nasycenia barwą kostki brukowej będzie jednakowy dla całej partii produktów. Tak samo będzie w każdej kolejnej partii produkcyjnej. Jednak produkty z dwóch różnych partii produkcyjnych mogą już różnic się między sobą. Jak bardzo - o tym przekonamy się dopiero po ułożeniu nawierzchni.
Barwiona kostka brukowa to między innymi efekt wymieszania w odpowiednich proporcjach różnych składników. Dodawane do siebie piasek, cement, kruszywa - są produktami naturalnymi, które różnią się od siebie zależnie od źródła pochodzenia. Z naturalnych składników nie da się uzyskać identycznych barw jak np. w mieszalniku do farb. Stąd idea „partii produkcyjnych”, które pozwalają utrzymać jednakową barwę w obrębie całej grupy.
Na etykietach palet z kostką brukową znajduje się między innymi informacja o numerze partii produkcyjnej. Przy zakupie warto go sprawdzić i zadbać o komplet materiałów pochodzących w całości tylko z jednej.
Fachowcy sobie poradzą
Niewprawne ekipy będą układać kostkę „jak leci”, co może skutkować powstaniem nawierzchnia z plamami i wyspami o jednym odcieniu. Profesjonalne ekipy brukarskie znają problem „od zawsze” i potrafią sobie z nim poradzić. Wiedząc jak przebiega proces produkcji kostki brukowej zawsze stosują przy układaniu zasadę trzech palet. Oznacza to, że układając nawierzchnię dobierają materiał losowo, równocześnie z trzech różnych palet z kostką. W ten sposób – nawet przy zauważalnych różnicach wybarwienia - uzyskujemy naturalne „rozrzucenie” kolorów na nawierzchni kostek o różnych odcieniach. Powstaje estetyczna mieszanka równomiernie rozłożonych kolorowych kostek.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.