ZASADA TRZECH PALET
Zawsze jedna partia produkcyjna
Kupując kostkę z jednej partii produkcyjnej mamy pewność, że kolorystyka i stopień nasycenia barwą kostki brukowej będzie jednakowy dla całej partii produktów. Tak samo będzie w każdej kolejnej partii produkcyjnej. Jednak produkty z dwóch różnych partii produkcyjnych mogą już różnic się między sobą. Jak bardzo - o tym przekonamy się dopiero po ułożeniu nawierzchni.
Barwiona kostka brukowa to między innymi efekt wymieszania w odpowiednich proporcjach różnych składników. Dodawane do siebie piasek, cement, kruszywa - są produktami naturalnymi, które różnią się od siebie zależnie od źródła pochodzenia. Z naturalnych składników nie da się uzyskać identycznych barw jak np. w mieszalniku do farb. Stąd idea „partii produkcyjnych”, które pozwalają utrzymać jednakową barwę w obrębie całej grupy.
Na etykietach palet z kostką brukową znajduje się między innymi informacja o numerze partii produkcyjnej. Przy zakupie warto go sprawdzić i zadbać o komplet materiałów pochodzących w całości tylko z jednej.
Fachowcy sobie poradzą
Niewprawne ekipy będą układać kostkę „jak leci”, co może skutkować powstaniem nawierzchnia z plamami i wyspami o jednym odcieniu. Profesjonalne ekipy brukarskie znają problem „od zawsze” i potrafią sobie z nim poradzić. Wiedząc jak przebiega proces produkcji kostki brukowej zawsze stosują przy układaniu zasadę trzech palet. Oznacza to, że układając nawierzchnię dobierają materiał losowo, równocześnie z trzech różnych palet z kostką. W ten sposób – nawet przy zauważalnych różnicach wybarwienia - uzyskujemy naturalne „rozrzucenie” kolorów na nawierzchni kostek o różnych odcieniach. Powstaje estetyczna mieszanka równomiernie rozłożonych kolorowych kostek.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.