Noctiluca członkiem Polskiej Platformy Technologicznej Fotoniki

Noctiluca, dynamicznie rozwijająca się spółka technologiczna z branży wyświetlaczy, dołączyła do Polskiej Platformy Technologicznej Fotoniki (PPTF). Misją PPTF jest integracja oraz zwiększenie innowacyjności polskiego przemysłu fotonicznego.
PPTF to wspólne przedsięwzięcie przedsiębiorstw, stowarzyszeń, wyższych uczelni oraz instytutów badawczych działających w Polsce w obszarze fotoniki. To klaster polskich twórców i użytkowników fotoniki obejmujący kompletne łańcuchy wartości i stymulujący rozwój branży.
- Rozwój nowych technologii w Polsce odbywa się w instytucjach i firmach różnej wielkości, czego dowodem są m.in. dotychczasowe osiągniecia naszej spółki. Polska Platforma Technologiczna Fotoniki to doskonała inicjatywa zrzeszająca branżę, a wymiana doświadczeń i wspólne planowanie przedsięwzięć to korzyść dla członków organizacji i całego sektora. Cieszymy się, że dołączyliśmy do grona członków PPTF, liczymy na dynamiczny rozwój rynku polskiej fotoniki – komentuje Mateusz Nowak, Dyrektor Rozwoju Biznesu.
Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję.
Pod koniec czerwca spółka rozpoczęła współpracę z Uniwersytetem Kyung Hee w Seulu (czołowy dla rozwoju technologii OLED uniwersytet w Korei), wraz z którym otworzyła własne laboratorium w Korei i poszerzyła zespół badawczy. W skład zespołu B+R Noctiluca zlokalizowanego w Korei wchodzą prof. Jang Hyuk Kwon, który przez wiele lat był zawodowo związany z Samsungiem, oraz dr inż. Raju Ramchandra Lampande, współpracujący przez wiele lat m.in. z LG. Najlepsi specjaliści w dziedzinie tworzenia urządzeń OLED wspierają polską spółkę w tworzeniu testowych paneli OLED i badaniu ich właściwości pod kątem wdrożenia w przemyśle.
Według szacunków Display Supply Chain Consultants (DSCC) rynek OLED jest wart obecnie ponad 34 miliardy dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie. Noctiluca wymieniana jest jako jeden z liderów branży wraz z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (wycena ponad 200 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliardów USD na Nasdaq).

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.