Nowa kampania IKEA „Życie układasz całe życie"
Garden of Words
ul. Hrubieszowska 6A
01-209 Warszawa
z.kalinowska|gardenofwords.pl| |z.kalinowska|gardenofwords.pl
533 336 540
https://gardenofwords.eu/
Świat dookoła nas nieustannie się zmienia. My również nie stoimy w miejscu i chętnie próbujemy czegoś innego – jednocześnie poznając się na nowo. W najnowszej kampanii IKEA dostrzega piękno zmian i płynności życia. Bo kto powiedział, że musimy się zdefiniować raz na zawsze?
Jeśli pudło to takie, z którego mogę wypadać… Jeśli szuflady to takie, w których nie dam się zamknąć – tak brzmi motto współczesnych ludzi, którzy nie godzą się na podążanie utartym szlakiem i zmieniają kierunek na własny. Wielu z nich obawia się jednak zerwania ze schematem. Młode osoby czują się przytłoczone natłokiem decyzji i wizją odpowiedzialności oraz zobowiązania do końca życia. Z kolei ci dojrzali po wielu latach zapominają, że można żyć inaczej – po swojemu, realizować marzenia z dawnych lat oraz definiować się więcej niż raz. Odkrywanie nowych możliwości i układanie życia w inny sposób nieodłącznie wiążą się także z tym, jak organizujemy przestrzeń dookoła siebie, swój dom.
Wystarczy odrobina odwagi, by tak jak Bracia Kacperczyk obecni w video kampanii, do której użyczyli swojego utworu “Niebieskie ptaki” – nie zamykać się na pozornie przeciwne gatunki i grać jednocześnie muzykę alternatywną/rap/pop oraz wiele innych. Jednak to tylko przykład, który można traktować jako inspirację różnorodności w szerszej perspektywie. Kolejna bohaterka spotu - Emilia (@wlasnyspokoj) pracę w sferze finansów łączy z feminizmem, ale oprócz tego zajmuje się aktywizmem na rzecz osób nieheteronormatywnych. Jest także tłumaczką z duńskiego i osobą ciałopozytywną. Zdecydowanie nie daje się zaszufladkować! Podobnie jak Tomasz Zaraś sławny astronom – amator, jeden z liderów projektu Ciemne Niebo i społecznik, inspirujący swoją niecodzienną pasją innych, który jest jednocześnie bajkopisarzem, a także miłośnikiem historii swojego regionu. Wszystko to łączy ze swoją pracą zarobkową. A może tak jak różowowłosa Agata Szybilska–Czech – chcemy tańczyć w zespole ludowym, a na próby jeździć motocyklem? A do tego prowadzić jeszcze popularną kawiarnię dla rowerzystów? To się przecież nie wyklucza i również pokazuje, że bycie niezaszufladkowanym to prawdziwy atut.
Tą kampanią chcemy pokazać, że nikt nie musi się określać raz na zawsze, że wciąż jest dobry czas na realizację marzeń i zmianę ścieżki życiowej. Natomiast rozwiązania oraz produkty IKEA ułatwiają kwestie związane z urządzaniem domu, żeby jak najlepiej wspierał nasze wybory
i pasje. Nie dajmy się zaszufladkować, wszak życie układa się całe życie. Również my jako IKEA chcemy być „niezaszufladkowani”, łamać stereotypy oraz poszukiwać innych, nowych dróg
w formach docierania do konsumentów – tym samym zachęcam do śledzenia naszych działań. Mam nadzieję, że zaskoczymy was w 2022 niejednokrotnie – mówi Karolina Szabłowska, Marketing Communications Manager w IKEA Retail Polska.
Tytułowa kampania IKEA jest właśnie o tym, że każdy z nas jest inny i nie musi mieścić się w sztywnych ramach. Życie układa się całe życie, a ludzie wciąż się zmieniają wraz
z otaczającym światem. Marka chce wspierać swoich klientów w byciu sobą, proponując sprytne, funkcjonalne rozwiązania dla domu, ułatwiające realizację pasji i odkrywanie różnych życiowych dróg. Produkty IKEA mogą pomóc łatwo zmienić aranżację wnętrza tak, żeby pasowała do kolejnej, obranej ścieżki. W materiałach wideo, pan Tomasz dba o swój teleskop, przechowując go bezpiecznie w pojemniku na półce, a Emilia całą papierologię mieści w zgrabnych segregatorach. W przeciwieństwie do naszych charakterów i barwnych osobowości, przedmioty możemy włożyć do szuflady i zorganizować, aby można było po nie sięgnąć, kiedy będą potrzebne.
IKEA pragnie tworzyć lepsze codzienne życie dla wielu ludzi, ułatwiając im zmiany w domu. Marka odpowiada na potrzebę układania życia przez całe życie, na wciąż zmieniający się świat, tak by dom pozytywnie wpływał na lepsze samopoczucie, relacje z bliskimi, poczucie bezpieczeństwa i radości.
Wiele ciekawych sposobów na organizację przestrzeni znaleźć można na IKEA.pl.
O kampanii
Kampania ruszyła 7 lutego br. Akcja wspierana będzie poprzez szeroko pojęte działania
w ramach kampanii display i komunikacji w mediach społecznościowych, a w kolejnych miesiącach zostaną do niej dodane następne aktywacje, o czym marka informować będzie na bieżąco. Obejmuje także 30-sekundowe spoty telewizyjne oraz filmy w internecie (60”, 30”, 15” i 6”). Reżyserii podjął się Kuba Michalczuk, reżyser kinowego hitu „Teściowie”. Podkład do spotu stworzyli utalentowani Bracia Kacperczyk. Za produkcję odpowiada Papaya, a zakup mediów – Wavemaker. Agencją reklamową, odpowiedzialną za koncept jest VLMY&R, natomiast za komunikację PR – Garden of Words.
- Link do spotu 60”: https://www.youtube.com/watch?v=DWfgrdpsp4s
- Link do spotu 30”: https://www.youtube.com/watch?v=DKI8YG45HiE
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 76 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi)
i 8 Studiów Planowania, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.
Dodatkowych informacji udziela
Małgorzata Jezierska
Commercial PR & Communication Business Partner IKEA Retail sp. z o.o.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.