Komunikaty PR

Nowa koalicja na rynku ubezpieczeń: Punkta gra w jednej drużynie z Arrant - wspó

2022-08-18  |  11:00
Biuro prasowe

Marki branży ubezpieczeniowej - Punkta i Arrant - nawiązują strategiczną współpracę. Oba podmioty zachowają odrębność organizacyjną i tożsamościową, ale dzięki rozwiązaniom technologicznym oraz multikanałowości już w 2022 wspólnie będą generować rocznie portfel o wartości przekraczającej miliard złotych przypisu składki. Ambicje firm sięgają jednak dalej.

Pod marką Punkta dostępna jest szeroka paleta usług: brokerskich, assistance, likwidacji szkód dla klientów korporacyjnych oraz multikanałowa dystrybucja ubezpieczeń dla klientów detalicznych. Rozwój Punkty wspiera duży, zagraniczny inwestor - brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Wyróżnikiem detalicznych usług Punkty jest zaawansowana wielokanałowość: klient może z łatwością rozpocząć ścieżkę wyszukania i zakupu ubezpieczenia w sieci, korzystając z porównywarki punkta.pl, a zakończyć zarówno w stacjonarnym biurze agenta, przez telefon lub samemu przez internet (tzw. sprzedaż direct).

Co istotne, Punkta, z której systemów sprzedażowych rozpocznie wkrótce korzystanie Arrant od kilku sezonów konsekwentnie inwestowała w rozwój technologii (opracowała przełomowe systemy wsparcia agentów (np. unikatową na rynku porównywarkę zakresów ubezpieczeń Sonda czy zaawansowaną porównywarkę cen Skaner). Te narzędzia oraz autorskie produkty ubezpieczeniowe (FitLinia) dają Punkcie przewagę konkurencyjną wśród multiagencji. Strategia omnichannel ułatwia skalowanie biznesu i zapewnia klientom wysoką jakość usług. O wysokich ocenach świadczy m.in. uzyskanie certyfikatu Firmy Przyjaznej Klientowi.

Arrant to jedna z czołowych polskich multiagencji, zrzeszająca niemal 2.000 agentów ubezpieczeniowych w całej Polsce. Markę stworzył i na czele jej zarządu stoi Artur Pakuła, były szef sprzedaży i członek zarządu MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń w Grupie Ergo Hestia. Na tle innych multiagencji, Arrant ma opinię marki premium, selektywnie dobierającej partnerów i kładącej nacisk na jakość obsługi.  

- Cieszymy się, że Arrant dołącza do rodziny Punkta. Fundusze Pollen Street Capital inwestują w ambitne firmy, które wykorzystują technologię, aby dostarczać lepsze oferty klientom i umożliwiać większą skalowalność. Od dziesięcioleci inwestujemy w wyjątkowe spółki z branży usług finansowych i biznesowych, a w szczególności z rynku ubezpieczeń i insurtech - w naszym portfolio znajduje się m.in. platforma ubezpieczeniowa Markerstudy, która jest obecnie jedną z wiodących platform ubezpieczeniowych w Wielkiej Brytanii. Cieszymy się, że możemy wspierać nowe partnerstwo pomiędzy Arrant i Punkta. Wierzymy, że jest to świetna okazja do wykorzystania na większą skalę inwestycji technologicznej dokonanej przez Punkta poprzez współpracę z Arrant, będącym  znaczącym graczem na rynku. Nie możemy się doczekać, aby połączone firmy z powodzeniem realizowały swoje ambitne cele – wskazuje Lindsey McMurray, Partner Zarządzający w funduszu Pollen Street Capital.

Wg. szacunków obu firm skala generowanego przez nie portfela ubezpieczeń przekroczy w 2022 roku 1 miliard złotych. W drodze do tego celu strony wiążą się również kapitałowo. Inwestorzy Punkty nabywają pakiet udziałów w Arrant. Artura Pakuła, prezes zarządu Arrant, zachowuje pakiet kontrolny firmy, pozostaje w roli prezesa zarządu. Jednocześnie inwestując w Punktę staje się wspólnikiem Funduszu.

- Jestem bardzo zadowolony, że po wielu latach budowania razem z zespołem marki Arrant osiągnęliśmy poziom doceniany przez europejskich inwestorów. Nawiązujemy współpracę z drużyną Punkta, żeby czerpać z jej potencjału technologicznego i marketingowego, w zamian przekazując nasze najlepsze doświadczenia dystrybucyjne i relacje z rynkiem. Synergie biznesowe między naszymi markami przełożą się na zwiększenie potencjału sprzedażowego partnerów Arrant i wzmocnią ich rozwój rynkowy - wskazuje Artur Pakuła.

Entuzjazm partnera podzielają przedstawiciele marki Punkta.

- Pod marką Punkta zbudowaliśmy zupełnie wyjątkowy zespół usług ubezpieczeniowych dla klientów biznesowych (importerów aut, firm leasingowych i CFM) oraz detalicznych. Stawiamy na zaawansowane wsparcie technologiczne partnerów. Po serii akwizycji oraz rozszerzeniu działalności na inne rynki europejskie, poszukiwaliśmy sposobu na skalowanie naszych rozwiązań. Współpraca z Arrant buduje idealną synergię. Zastosowanie rozwiązań Punkty wprowadzi nową jakość dla agentów i klientów Arrant – wskazuje Bartosz Chytła, przedstawiciel Funduszu. - Ponieważ rozwijamy się w tempie dwukrotnie szybszym niż reszta rynku, za kolejny cel dla współdziałających spółek uznajemy sprzedaż o wartości 2 miliardów złotych przypisu składki.

Współpraca z Arrant stanowi ważny krok, w cyklu długofalowych inwestycji w rozwój spółek pracujących z marką Punkta (od zeszłego roku do drużyny Punkta dołączyły m.in. porównywarka ubezpieczeń mFind, specjalista od likwidacji szkód April Polska (obecnie IsonCare), potentat na rynku ubezpieczeń podróżnych w krajach adriatyckich (Coris) oraz multiagencja Profi Insurance.

- Konsekwentnie poszerzamy grono partnerów przekonanych do strategii budowania pozycji rynkowej w oparciu o zaawansowaną technologię i multikanałowość – podkreśla prezes zarządu Michał Daniluk, zarządzający detaliczną częścią Punkty. - Od początku obecności w obszarze ubezpieczeń detalicznych kładziemy nacisk na autorskie rozwiązania produktowe i systemowe. Zasilamy naszych partnerów leadami sprzedażowymi, reagując na zmieniające się wymagania rynku. Dynamiczny rozwój organiczny, dotychczasowe akwizycje oraz partnerstwo strategiczne z Arrant pozwolą wspólnie kapitalizować inwestycje systemowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.