Nowa lokalizacja w Polsce Centralnej – ruszyła budowa Panattoni Park Pabianice
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, tworzy nowy rynek magazynowy w Centralnej Polsce. Deweloper nabył grunt w Pabianicach, gdzie dostarczy park o łącznej powierzchni 95 000 m kw. Pierwszy budynek zostanie ukończony w czerwcu br. i już został wynajęty przez jedną z czołowych sieci sklepów elektronicznych w Polsce. Panattoni Park Pabianice powstanie w sąsiedztwie drogi S14, zaledwie 35 km od skrzyżowania autostrad A1 i A2, co powoli na sprawną obsługę rynków w całej Polsce. Kompleks trzech budynków przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Excellent.
Różne lokalizacje, ten sam potencjał. Rynek Centralnej Polski od lat stanowi fundament rozwijającego się błyskawicznie sektora nieruchomości przemysłowych z łączną powierzchnią przemysłową na poziomie 3,5 miliona m kw. – 15 proc. wszystkich zasobów. Blisko 2 mln dostarczyło w regionie Panattoni, które tym razem odkrywa potencjał nowej lokalizacji – Pabianic. Deweloper zrealizuje park o powierzchni 95 000 m kw., który doskonale sprawdzi się w obsłudze wszystkich krajowych rynków. Kompleks trzech budynków powstaje przy drodze S14 – Zachodniej Obwodnicy Łodzi – i zaledwie 35 km od skrzyżowania autostrady A1 i A2.
- Są dziesiątki powodów, żeby inwestować w regionie łódzkim, a Pabianice są jednym z nich. Położone przy drodze S14 są dobrze skomunikowane z miastem, a niewielka odległość dwóch autostrad – biegnących zarówno z południa na północ, jak i z ze wschodu na zachód – otwiera drzwi do całej Polski. Pierwsza umowa najmu w ramach Panattoni Park Pabianice już zdradza potencjał nowego parku, a wysoki standard ekologiczny budynków zapewni im długowieczność. Przy rosnącej pozycji Polski, jako hubu dla Europy Zachodniej, a przy tym jej serca – czyli regionu łódzkiego – dziś jest idealny moment, by postawić na Pabianice – mówi Katarzyna Kujawiak, Development Director z Panattoni.
Panattoni Park Pabianice to kompleks 3 budynków, które powstaną na działce o powierzchni ćwierć miliona m kw. Pierwszy obiekt – o powierzchni 44 000 m kw. – zostanie dostarczony w czerwcu br. i już ma najemcę – jedną z największych sieci sklepów elektronicznych w Polsce. Na potrzeby tej inwestycji Panattoni wybudowało około kilometra drogi w Pabianicach, będącej łącznikiem ulic Batalionów Chłopskich oraz Lutomierskiej.
- Po stronie miasta było opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z decyzjami administracyjnymi, usługa wielobranżowego nadzoru nad inwestycją drogową oraz wypłata odszkodowania za tereny, przez które będzie przebiegać pas drogowy, co zostanie pokryte ze środków uzyskanych w ramach opłaty planistycznej. Ciężar realizacji inwestycji drogowej poniósł inwestor. Po zakończeniu przekaże drogę miastu. Liczymy, że powstanie parku logistycznego da nowy impuls do inwestycji w tym rejonie, co będzie z korzyścią dla rozwoju miasta i jego mieszkańców – mówi prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz.
Wysoki i zielony standard utrzymany. Wszystkie budynki kompleksu osiągną wysokość dwunastu metrów, a cały park przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie Excellent. Inwestycja zostanie wyposażona w liczne rozwiązania z zakresu oszczędności energii i wody. Panattoni postawi również na rozwiązania z zakresu wellbeingu użytkowników – m.in. zapewniając zwiększony dostęp światła, czy dostarczając pomieszczenia biurowe zbadane pod kątem akustyki, komfortu termicznego i jakości powietrza. Wysoki poziom certyfikacji Panattoni Park Pabianice pozwoli dobrze przygotować się na coraz bardziej rygorystyczne normy dotyczące wpływu biznesu na środowisko.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.