Komunikaty PR

Nowa opona wyścigowa od Goodyear na nowy sezon mistrzostw ciężarówek

2024-05-21  |  13:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.29 MB )

Wyścig na włoskim torze Misano w najbliższy weekend 25-26 maja rozpocznie nowy sezon zmagań w ramach mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship, które w tym roku świętują swoje 40-lecie. Goodyear, sponsor tytularny mistrzostw i wyłączny dostawca opon, wprowadza w tym roku nową oponę wyścigową, której mieszanka ma zapewnić większą przyczepność zwłaszcza na mokrej nawierzchni, co pomoże podnieść standardy bezpieczeństwa wyścigów ciężarówek.

Tegoroczne mistrzostwa będą obejmować 7 rund, które odbędą się we Włoszech, na Słowacji, w Belgii, Niemczech, Czechach, Francji i Hiszpanii.  W centrum uwagi będzie Norbert Kiss, pięciokrotny mistrz, który dominował w ostatnich trzech sezonach.

Nowa ciężarowa opon wyścigowa Goodyear

Przepisy wyścigowe pozwalają na stosowanie jednej specyfikacji opon w różnych warunkach i na różnych torach - niezależnie czy są to nawierzchnie suche, mokre czy o zróżnicowanych temperaturach. Zapewnienie optymalnych osiągów w całej serii jest więc wyzwaniem. Nowa opona Goodyear poszerza spektrum osiągów, zapewniając lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i większą trwałość.

Opona została opracowana w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu, a następnie poddana licznym badaniom i testom m.in. na torach Nürburgring, Most i Slovakia Ring. Inżynierowie skupili się szczególnie na optymalizacji powierzchni styku opony z nawierzchnią, aby zapewnić równomierne zużycie i porównywalne osiągi przez cały okres eksploatacji.

"Goodyear z dumą kontynuuje swoją obecność w mistrzostwach FIA European Truck Racing Championship, jednych z najbardziej prestiżowych wyścigów ciężarówek na świecie. Jako partner tytularny i wyłączny dostawca opon, robimy wszystko, aby zapewnić jak najlepsze wyniki na torze. Przekłada się to również na jakość milionów opon ciężarowych i nowoczesnych rozwiązań Goodyear, które znajdują zastosowanie w codziennej działalności firm transportowych w całej Europie,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon ciężarowych w Europie.

"Po ekscytującej wiadomości, że FIA Motorsport Games po raz pierwszy obejmą wyścigi ciężarówek, cieszymy się, że będziemy częścią tego międzynarodowego wydarzenia w Walencji w październiku," dodał Szymański. „To dowód na rosnącą popularność wyścigów ciężarówek na całym świecie. Jesteśmy dumni, że możemy współtworzyć to wspaniałe widowisko.”

Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA, powiedział: „Jako nasz wyłączny dostawca opon i partner tytularny mistrzostw, Goodyear pozostaje w awangardzie innowacji w wyścigach samochodów ciężarowych. Wprowadzając opony nowej generacji, Goodyear potwierdza swoją pozycję lidera zarówno w dziedzinie opon wyścigowych, jak i komercyjnych, budującego przyszłość wyścigów pojazdów ciężarowych w kierunku większego bezpieczeństwa, osiągów i zrównoważonego rozwoju".

W nowym sezonie Goodyear będzie dalej wspierać wysiłki organizatorów zmierzające do ograniczenia ilości odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. Poprzez proces bieżnikowania, Goodyear i ETRC podkreślają swoje zaangażowanie w zmniejszanie wpływu na środowisko, jednocześnie optymalizując wydajność zarówno na torze, jak i w codziennych operacjach komercyjnych.

Goodyear Drive Results pojawi się w padoku

Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA ETRC w tym sezonie towarzyszyć będą nowe ciężarówki pokazowe z interaktywnym showroomem na pokładzie, które podróżują po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2024. Odwiedzający będą mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób oferta Goodyear Total Mobility może pomóc flotom poprawić efektywność paliwową, obniżyć ich koszty operacyjne i ograniczyć ryzyko nieoczekiwanych awarii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.