Nowa premiera Klabatera - Strategic Mind: Fight for Dominance
Klabater, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, rozszerza portfolio wydawnicze o kolejne tytuły. Tym razem spółka wydała najnowszą odsłonę z serii gier Strategic Mind. Gra Strategic Mind: Fight for Dominance zadebiutowała na platformach Xbox One i Xbox Series X|S. Spółka jest również w trakcie prac nad następną grą z serii – Strategic Mind: Spirit of Liberty, która zostanie wydana na konsolach Xbox i PlayStation. Jest to już piąta odsłona popularnej serii gier strategicznych Strategic Mind, które są oparte na historycznych wydarzeniach z czasów II wojny światowej.
– "Posiadamy solidne kompetencje w przenoszeniu gier na konsole. Nasz zespół odpowiedzialny za portowanie zdobył zaufanie wielu producentów, co zaowocowało kolejnymi umowami i premierami. Cieszymy się, że gracze na konsolach niebawem będą mogli cieszyć się następnymi tytułami z serii Strategic Mind. Doceniamy ich zaangażowanie, co skłoniło nas do stworzenia specjalnej, czasowej promocji dla fanów serii." - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Chcemy być deweloperem tworzącym gry symulacyjne, które łączą elementy strategii, narracji i RPG, znanym ze swoich unikalnych produktów. A z drugiej strony odpowiadać za porting gier, które wpisują się w to założenie. W ostatnim czasie stworzyliśmy naprawdę spójną strategię rozwoju – dodaje Robert Wesołowski.
Strategic Mind: Fight for Dominance to tytuł, który zawiera wiele historycznych operacji i wydarzeń, ale także wiele momentów z historii alternatywnej. Gra została stworzona z wielką starannością i dbałością o szczegóły historyczne przez zespół, który pasjonuje się historią II wojny światowej. Oparta na fabule rozgrywka zawiera wiele historycznych postaci. Seria Strategic Mind to bazująca na wydarzeniach historycznych turowa seria gier strategicznych, osadzonych w realiach II wojny światowej.
Do tej pory Klabater wydał cztery gry z serii Strategic Mind, które zostały stworzone przez ukraińskiego developera Starni Games: Strategic Mind: Blitzkrieg, Strategic Mind: The Pacific, Strategic Mind: Fight for Freedom, oraz Strategic Mind: Spectre of Communism. Niebawem planowana jest premiera Strategic Mind: Spirit of Liberty.
W minionym roku portfolio gier wydawniczych Klabatera zostało powiększone o kolejne 7 nowych tytułów, osiągając na dziś rozmiar 33 gier, za jakich wprowadzenie na rynek odpowiada spółka. Za ponad połowę przychodów netto Klabatera odpowiadała sprzedaż tytułów z back katalogu spółki. Przychody zrealizowane na premierach gier w 2022 były wyższe r/r o 18 proc.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.