Nowa seria LMGT3 FIA WEC wystartuje w Katarze na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Wraz z początkiem marca rozpocznie się nowa era w wyścigach GT, gdy na torze Lusail International Circuit w Katarze wystartuje pierwsza runda Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC). W nowej kategorii LMGT3 do wyścigu stanie 18 załóg, a wyłącznym dostawcą opon do tej serii będzie Goodyear.
Nowa klasa zastąpi dotychczasową kategorię LMGTE Am w WEC. Seria ta jest oparta na obecnej platformie FIA GT3, która jest stosowana w mistrzostwach na całym świecie. Wystartuje w niej dziewięciu najbardziej rozpoznawalnych producentów w wyścigach GT, wystawiając po dwa samochody, oraz wielu utalentowanych kierowców, w tym m.in. dziewięciokrotny mistrz MotoGP Valentino Rossi, zwycięzca Le Mans Jose Maria Lopez i Doriane Pin z Akademii F1.
Specjalnie na potrzeby LMGT3 Goodyear opracował zupełnie nową specyfikację opon, która powstała we współpracy z producentami
i kierowcami. Testy potwierdziły, że nowe ogumienie szybko osiąga optymalne parametry bez konieczności stosowania podgrzewaczy
i wytrzymuje dwa lub trzy przejazdy, w zależności od toru.
„Udział w najbardziej wymagających wyścigach długodystansowych FIA pozwala Goodyearowi zaprezentować nowe technologie i przyspieszyć rozwój gamy opon UUHP do pojazdów drogowych. LMGT3 to dla nas doskonale pole testowe, a dla fanów z całego świata z pewnością będzie to wspaniałe widowisko. Spodziewamy się ekscytujących wyścigów, a Katar będzie świetnym miejscem, aby zapoznać się z LMGT3,” powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do sportów motorowych.
Katar jest jednym z najtrudniejszych torów w kalendarzu wyścigów z uwagi na często występujące podczas jazdy silne obciążenia boczne. Po długiej prostej szybko następuje 16 gęsto rozmieszczonych zakrętów, co oznacza, że skuteczność strategii wyścigowej będzie zależeć od odpowiedniego zarządzania oponami, a znalezienie właściwego rytmu na 5,4-kilometrowym torze będzie miało kluczowe znaczenie dla uzyskania najlepszego czasu okrążenia w kwalifikacjach i spójnych przebiegów.
Harmonogram wyścigu (czas lokalny GMT+3):
- 29 lutego
FP1 – 12:20
FP2 – 17:30
- 1 marca
FP3 – 11:00
Q1 – 16:00
Q2 – 16:20
Q3 -16:40
Q4 -16:58
- 2 marca
R – 11:00
Pełna lista startujących w rundzie Katar 1812 km jest dostępna na stronie https://press.fiawec.com/assets/fileuploads/65/cb/65cb2e4a18d47.pdf.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.