Nowa seria LMGT3 FIA WEC wystartuje w Katarze na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Wraz z początkiem marca rozpocznie się nowa era w wyścigach GT, gdy na torze Lusail International Circuit w Katarze wystartuje pierwsza runda Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC). W nowej kategorii LMGT3 do wyścigu stanie 18 załóg, a wyłącznym dostawcą opon do tej serii będzie Goodyear.
Nowa klasa zastąpi dotychczasową kategorię LMGTE Am w WEC. Seria ta jest oparta na obecnej platformie FIA GT3, która jest stosowana w mistrzostwach na całym świecie. Wystartuje w niej dziewięciu najbardziej rozpoznawalnych producentów w wyścigach GT, wystawiając po dwa samochody, oraz wielu utalentowanych kierowców, w tym m.in. dziewięciokrotny mistrz MotoGP Valentino Rossi, zwycięzca Le Mans Jose Maria Lopez i Doriane Pin z Akademii F1.
Specjalnie na potrzeby LMGT3 Goodyear opracował zupełnie nową specyfikację opon, która powstała we współpracy z producentami
i kierowcami. Testy potwierdziły, że nowe ogumienie szybko osiąga optymalne parametry bez konieczności stosowania podgrzewaczy
i wytrzymuje dwa lub trzy przejazdy, w zależności od toru.
„Udział w najbardziej wymagających wyścigach długodystansowych FIA pozwala Goodyearowi zaprezentować nowe technologie i przyspieszyć rozwój gamy opon UUHP do pojazdów drogowych. LMGT3 to dla nas doskonale pole testowe, a dla fanów z całego świata z pewnością będzie to wspaniałe widowisko. Spodziewamy się ekscytujących wyścigów, a Katar będzie świetnym miejscem, aby zapoznać się z LMGT3,” powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do sportów motorowych.
Katar jest jednym z najtrudniejszych torów w kalendarzu wyścigów z uwagi na często występujące podczas jazdy silne obciążenia boczne. Po długiej prostej szybko następuje 16 gęsto rozmieszczonych zakrętów, co oznacza, że skuteczność strategii wyścigowej będzie zależeć od odpowiedniego zarządzania oponami, a znalezienie właściwego rytmu na 5,4-kilometrowym torze będzie miało kluczowe znaczenie dla uzyskania najlepszego czasu okrążenia w kwalifikacjach i spójnych przebiegów.
Harmonogram wyścigu (czas lokalny GMT+3):
- 29 lutego
FP1 – 12:20
FP2 – 17:30
- 1 marca
FP3 – 11:00
Q1 – 16:00
Q2 – 16:20
Q3 -16:40
Q4 -16:58
- 2 marca
R – 11:00
Pełna lista startujących w rundzie Katar 1812 km jest dostępna na stronie https://press.fiawec.com/assets/fileuploads/65/cb/65cb2e4a18d47.pdf.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.