Nowe Audi Q6 e-tron na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opony Goodyear zostały wybrane jako fabryczne wyposażenie nowego, w pełni elektrycznego SUV-a premium Audi Q6 e-tron. Homologowane modele opon z serii Eagle F1 Asymmetric (lato) i UltraGrip (zima) zostały dopasowane do specyfiki nowego pojazdu, wykorzystując technologię redukcji hałasu drogowego. Zatwierdzone linie opon są kompatybilne z różnymi wersjami wyposażenia pojazdu i pasują na felgi o średnicy od 18” do 21”.
Goodyear ściśle współpracował z Audi podczas projektowania i testowania opon, co pozwoliło na optymalne dopasowanie i poprawę osiągów auta. Opony montowane fabrycznie opierają się na ugruntowanej współpracy Goodyeara z Audi w zakresie pojazdów elektrycznych, a także na doświadczeniach z wcześniejszego wyposażenia modeli e-tron GT quattro i RS e-tron GT [1].
Nowe Audi Q6 e-tron musiało spełnić określone normy hałasu zewnętrznego, aby uzyskać homologację zgodnie z nowymi przepisami, wymagającymi redukcji hałasu o 2 dB [2]. W związku z tym konieczne było stworzenie opon minimalizujących hałas drogowy. Goodyear pomógł Audi, dostosowując wzór bieżnika i konstrukcję opon przeznaczonych na wyposażenie fabryczne. Dodatkowo, firma opracowała oddzielne specyfikacje opon dla każdej osi, co pozwoliło na indywidualne dostosowanie charakterystyki każdej z nich, a także poprawiło stabilność oraz zachowanie pojazdu na zakrętach.
„Relacje z Audi są dla nas niezwykle istotne, ponieważ budują zaufanie do naszych kompetencji w opracowywaniu opon dostosowanych do najnowszych modeli tego producenta” – powiedział Alexandre Scharis, starszy kierownik ds. projektów technicznych w Goodyear. „Ściśle współpracowaliśmy z zespołem Audi w zakresie modelowania i testowania, w tym podstawowych badań obszaru stopki, co zaowocowało innowacyjnym projektem tego elementu, który zapewnia wyjątkowo spójne osiągi opon”.
„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez Audi do opracowania opon na pierwsze wyposażenie do nowego Q6 e-tron. Współpraca ta zaowocowała stworzeniem opon, które nie tylko spełniają wymagania techniczne nowego modelu, ale również poprawiają wrażenia z jazdy poprzez redukcję hałasu drogowego i optymalizację osiągów. To partnerstwo jest kolejnym dowodem naszego zaangażowania w rozwój mobilności elektrycznej,” powiedział Johannes Moll, dyrektor zarządzający Goodyear ds. wyposażenia fabrycznego na rynek konsumencki w regionie EMEA.
Dostępne modele i rozmiary
- Eagle F1 Asymmetric 3 SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/60R18 112H, 235/65R18 110H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W
- UltraGrip Performance+ SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/50R20 109H, 285/45R20 112H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W
[1] https://news.goodyear.eu/goodyear-equips-the-fully-electric-audi-e-tron-gt-quattro-and-rs-e-tron-gt-with-eagle-f1-asymmetric-5-tires/
[2] Od 1 lipca 2024 r. nowe pojazdy muszą spełniać limity Etapu 3 na poziomie 68 dB (A) zgodnie z Reg 51.03 ONZ (stosunek mocy do masy < 120 kW/tonę). Limit ten jest o 2 dB (A) niższy w porównaniu do obecnego limitu 70 dB (A).

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.