Nowe badanie Pepsi wykazało, że wielkość marki wpływa na wyniki

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Amplified Intelligence, prowadzące pomiar uwagi odbiorców reklam, ogłosiło nawiązanie partnerstwa z PepsiCo Europe. Firmy udostępniły wyniki wspólnych badań wpływu wielkości marki na zyski z reklam oraz skuteczności reklam wyświetlanych na największych platformach społecznościowych. Ujawniono, że w przypadku większych marek trudno jest w krótkim terminie uzyskać poprawę wyników. Podczas emisji reklam objętych testem około połowa kontaktów z marką była oglądana zgodnie z definicją aktywnej uwagi. Podkreśla to potrzebę uzyskania szczegółowych danych dotyczących procesu skupiania uwagi w celu opracowania bardziej skutecznej strategii reklamowej.
W badaniu wzięło udział ponad 1000 osób, wykorzystując do tego celu ponad 2300 reklam. Analizie zostało poddane skupienie uwagi na marce, czyli wskaźnik, który odnosi się do obliczania aktywnego zaangażowania dokładnie w momencie wyświetlania logo lub produktów marki. Przeanalizowano każdą sekundę oglądania reklamy pod kątem aktywności, pasywności oraz braku skupienia uwagi a także częstotliwość “przełączania się” odbiorców między różnymi typami uwagi. Inteligentna technologia śledzenia wzroku i wykrywania twarzy firmy Amplified Intelligence zebrała w czasie rzeczywistym dane z czterech platform społecznościowych. Skuteczność reklam mierzono na podstawie oceny zachowań uczestników badania w wirtualnym sklepie w porównaniu z grupą, która reklam nie widziała.
Pierwsze wyniki testów przeprowadzonych na bazie wielu kampanii, stały się bogatym żródłem informacji na temat skuteczności reklam marek PepsiCo Europe, a także szerszych trendów.
Dowiedziono w nich, że wielkość marki odgrywa znaczącą rolę w relacji między uwagą a wynikami. Zarówno małe, jak i duże marki odnotowują krótkoterminowy wzrost częstotliwości wyboru marki na sekundę aktywnej i pasywnej uwagi. Jednak wielkość marki ma wpływ na relację między pasywną i aktywną uwagą a późniejszym zyskiem-. W badaniu mniejsi gracze odnotowali czterokrotnie większy wzrost wyników w przeliczeniu na sekundę aktywnej uwagi niż ich więksi odpowiednicy. Duże marki natomiast uzyskały znacznie większą wartość przypadającą na sekundę biernej uwagi. Oznacza to, że istniejąca widoczność marki może być ważna z punktu widzenia rodzaju uwagi konsumenta decydującej o dokonaniu przez niego zakupu.
Według badania, około połowa kontaktów z marką była oglądana zgodnie z definicją aktywnej uwagi. Stawia to przed marketerami wyzwanie by tworzyć materiały kreatywne, które są dostosowane do platform społecznościowych, gdzie użytkownicy nie skupiają się na komunikatach marketingowych podczas szybkiego przewijania treści.
– To badanie to krok naprzód w procesie udowadniającym, dlaczego dokładne i głębokie zrozumienie ludzkiej uwagi ma kluczowe znaczenie. Sposób, w jaki ludzie patrzą – a nie tylko to, jak długo patrzą lub prawdopodobieństwo patrzenia – jest niezwykle ważny dla wyników. – powiedziała Karen Nelson-Field, założycielka i dyrektor generalna Amplified Intelligence. – Pepsi to jedna z wiodących marek, która stara się podejmować decyzje w oparciu o rzetelną wiedzę dotyczącą zaangażowania konsumentów. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektu. Spostrzeżenia na temat wpływu wielkości marki i cennego charakteru chwil spędzonych z nią przez odbiorcę nie tylko pomogą Pepsi w opracowaniu bardziej trafnych strategii, ale również posłużą jako baza dla innych organizacji, które chcą ulepszyć działanie swoich reklam online przy użyciu bardziej wiarygodnych wskaźników wydajności.
– Jesteśmy zdeterminowani, aby uwolnić się od tradycyjnych metod pomiaru mediów cyfrowych. W ramach badania chcieliśmy wyjść poza standardową ocenę „dlaczego platformy społecznościowe działają najlepiej” i zagłębić się w szczegóły, które przekładają się na całe nasze podejście do reklamy. Szczególnie zależało nam na zbadaniu, jak obecny udział w rynku i umiejscowienie marki wpływają na wyniki kampanii. Uzyskane dane przerosły nasze oczekiwania. – powiedziała Marina Lokteva, dyrektor ds. strategii medialnej, PepsiCo Europe.
– Uzyskaliśmy cenny wgląd w proces skupiania uwagi przez człowieka. Weszliśmy na właściwą ścieżkę do pełnego zrozumienia interakcji z odbiorcami oraz wpływu różnych stosowanych wzorców na skuteczność reklam. Z niecierpliwością czekamy na wykorzystanie naszych spostrzeżeń w praktyce w ramach naszego stałego partnerstwa. – powiedziała Anna Dzierzędzka, dyrektor ds. planowania i zakupu mediów w PepsiCo Central Europe.
Podjęta współpracapozwoli na przeniesienie unikalnego podejścia Amplified Intelligence do wiedzy o odbiorcach reklam na grunt Polski – jednego z największych rynków PepsiCo w Europie. Oznacza to, że Pepsi robi pierwszy krok w stronę realizacji długoterminowego planu przyjęcia wskaźników skupienia uwagi, które pomogą marce określić, w jaki sposób odbiorcy reagują na reklamy oraz, jak przekłada się to na wyniki. Szczegółowa analiza zmniejszy też zależność od nieprecyzyjnych serwerów proxy oraz umożliwi prowadzenie bardziej efektywnych kampanii.
***
O Amplified Intelligence
Amplified Intelligence to światowy lider w obszarze badań i pomiaru uwagi ludzi w Internecie – najcenniejszego i najważniejszego wskaźnika sukcesu reklamy. Pionierska technologia firmy oparta na sztucznej inteligencji, wiodące na świecie badania i łatwa w użyciu platforma do planowania mediów, pomagają markom i agencjom prowadzić wydajniejsze i skuteczniejsze kampanie reklamowe. Firma zdobyła nagrodę w kategorii „Najbardziej efektywne wykorzystanie uczenia maszynowego AI” w konkursie Drum Awards for Digital Industries 2022 za opracowanie wskaźników ludzkiej uwagi.
Amplified Intelligence została założona w Adelajdzie w Australii w 2017 roku przez dr Karen Nelson Field – uznaną na całym świecie autorkę i pionierkę nauk o mediach. Misją firmy jest zrewolucjonizowanie sposobu handlu mediami tak, aby opierał się na uwadze, czyniąc go bardziej sprawiedliwym i odpowiedzialnym. Do klientów firmy należą Dentsu, IPG, OMG, Publicis, WPP, Deutsche Telekom, Mars, Meta, PepsiCo, Shell, Spotify, Yahoo.
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.