Nowe ciągniki serii 9 firmy John Deere Mocniejsze i bardziej inteligentne
We wszystkich ciągnikach zastosowano nowy i niezwykle paliwooszczędny silnik John Deere o pojemności 13,6 l — ten sam co w kombajnach X9 — przy czym w głównych modelach o mocy 640 KM nadal znajduje się sprawdzony silnik Cummins o pojemności 15 l. Wspomniany nowy silnik ma sześć cylindrów i układ wtrysku paliwa typu HPCR, by jeszcze bardziej zwiększyć wydajność, przy jednoczesnym ograniczeniu poziomu hałasu o nawet 50%. Aby przenieść tę ogromną moc silnika na podłoże, wszystkie modele oferują dodatkowe opcje dociążenia, które pozwalają na uzyskanie masy całkowitej 30,4 t.
Oprócz dysponowania potężną mocą nowe ciągniki są też bardziej inteligentne. Odbiornik StarFire™ 6000 został wbudowany w dach kabiny i dostępny jest w standardzie podobnie jak duży wyświetlacz CommandCenter™ 4600, pełna zgodność z protokołem AEF ISOBUS i aktywacja AutoTrac™. John Deere oferuje ponadto pełny pakiet aktywacyjny w celu uzyskania maksymalnej automatyzacji za dodatkową opłatą wynoszącą 6800 PLN ceny katalogowej. Obejmuje on rozwiązania automatyki skrętu Autotrac, kontrolę sekcji, kontrolę zmiennego dawkowania, pasywne prowadzenie narzędzia, udostępnianie danych w polu, MachineSync, a teraz także AutoPath™.
Oferowana przez John Deere nowa funkcja AutoSetup pozwala rolnikom i usługodawcom wcześniej planować zadania w spersonalizowanym Operations Center klienta. Zadania automatycznie pojawiają się na wyświetlaczu w kabinie, gdy maszyna wjeżdża na pole, a operator musi je tylko potwierdzić jednym naciśnięciem przycisku. W systemie można ustawić parametry takie jak klient, gospodarstwo, pole, granice pola, linie prowadzenia, szerokość/przesunięcie narzędzia, produkty, aplikowana dawka, aplikowanie środków stosownie do lokalizacji, ustawienia dokumentacji i nazwa operatora.
Po ukończeniu zadania wszystkie dane można bezprzewodowo przesłać do Operations Center. AutoSetup pozwala nie tylko zaoszczędzić nawet 90% czasu poświęcanego na konfigurowanie pracy w terenie, ale także generować przejrzystą dokumentację oraz unikać błędów i zapobiegać utracie danych.
Po wjechaniu na pole operatorzy z pewnością docenią niezwykły komfort jazdy. Jest on zasługą nie tylko układów zawieszenia opracowanych osobno dla modeli 9R, 9RT i 9RX, ale również nowej kabiny. Opracowana przez John Deere specjalna amortyzacja przedniej osi HydraCushion™ jest teraz dostępna dla wszystkich modeli 9R, natomiast kabina zawiera nowoczesne elementy wyposażenia przedstawione na targach AGRITECHNICA 2019 dla ciągników serii 7 i 8.
Dostępny jest fotel ActiveSeat™ drugiej generacji ze skórzaną tapicerką, ogrzewaniem siedziska, aktywnym obiegiem powietrza, funkcją masażu z regulowanymi elektrycznie elementami. Najwyższej jakości cyfrowe radio w standardzie DAB+ z ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala i systemem nagłośnienia 6.1 zapewnia nowoczesne możliwości informacyjno-rozrywkowe i jest kompatybilne z Apple CarPlay™. Światła LED zapewniają doskonałą widoczność, którą udało się jeszcze bardziej poprawić z każdej strony dzięki zmniejszonemu rozmiarowi układu oczyszczania spalin i opcjonalnym kamerom.
Podczas opracowywania nowych maszyn serii 9 zadbano nie tylko o zapewnienie lepszych osiągów, dodatkowych możliwości automatyzacji i jeszcze większego komfortu, lecz także o maksymalizację niezawodności i dalsze ograniczenie kosztów eksploatacji. Jednym z wielu wprowadzonych ulepszeń jest znaczne wzmocnienie przekładni e18™, osi, napędów gąsienic i podwozia, co wpłynęło na zwiększenie nośności i produktywności.
W celu zmniejszenia nakładu pracy i wydatków na konserwację wydłużono wiele okresów między przeglądami. Na przykład nowy napęd wentylatora w układzie chłodzenia serwisuje się teraz co 5000 godzin. To samo dotyczy tłumika drgań skrętnych. Standardową gwarancję fabryczną wydłużono do dwóch lat lub 2000 godzin pracy, by odzwierciedlić niezawodność ciągników John Deere. Co więcej, warunki opcjonalnego rozszerzenia gwarancji PowerGard™ Protection/Plus są teraz o nawet 40% bardziej korzystne finansowo dzięki wydłużeniu okresu objęcia gwarancją do ośmiu lat lub 8000 godzin pracy oraz dalszemu obniżeniu udziału własnego.
Najnowocześniejsze rozwiązania John Deere Connected Support™ dla dealerów również przyczyniają się do osiągnięcia maksymalnego czasu sprawności operacyjnej maszyn. Ostrzeżenia Expert Alerts umożliwiają przewidywanie uszkodzeń maszyny, a także pozwalają na ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie kosztownych napraw i nieplanowanych przestojów.

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.