Komunikaty PR

Nowe membrany dachowe Koramic – jakość i bezpieczeństwo pod dachem

2021-03-23  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Do pobrania Koramic ( 0.06 MB )

Budowa dachu to jedno z bardziej odpowiedzialnych zadań przy realizacji inwestycji. „Dach nad głową” musi być w pełni bezpieczny oraz wytrzymały na działanie czynników zewnętrznych, wiatru, śniegu, deszczu czy promieniowania UV. Ważne również, by zapewniał cyrkulację powietrza i cechował się wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Osiągnięcie tych parametrów gwarantuje zastosowanie systemowych rozwiązań Koramic dachówek i akcesoriów ceramicznych oraz technicznych. Wśród tych ostatnich nowością są nowoczesne membrany dachowe: Koramic Profi 2S 220 g/m2 oraz Koramic Thermo 2S 270 g/m2.

Koramic Profi 2S i Koramic Thermo 2S – zalety nowoczesnych membran dachowych 

Nowe membrany dachowe Koramic należą do membran najnowszej generacji, które charakteryzują się wysoką paraprzepuszczalnością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Największą zaletą Koramic Profi 2S 220 g/m2 z jest wytrzymałość na rozdzieranie, natomiast w przypadku Koramic Thermo 2S 270 g/m2– 9-miesięczna odporność na promieniowanie UV. Obie przeznaczone są do montażu na dachach skośnych, zarówno na konstrukcjach o pełnym deskowaniu, jak i bez deskowania.

Membrany dachowe Koramic - część systemu firmy Wienerberger - gwarantują odpowiednią wiatroizolację i paroprzepuszczalność. Nowe produkty to odpowiedź na potrzeby świadomych inwestorów ale również przepisów prawa budowlanego. Koramic Profi 2S to produkt o wyjątkowej wytrzymałości dedykowany również na pełne deskowanie zwłaszcza tam, gdzie pod deskowaniem stosujemy nieprzepuszczalne izolacje termiczne natryskowe. Tylko zastosowanie paroprzepuszczalnej membrany zapewni odprowadzenie wilgoci technologicznej z drewnianego deskowania przy takim układzie warstw. Koramic Thermo 2 S to produkt o 9 miesięcznej odporności na UV, który świetnie sprawdzi się gdy konieczne jest przesunięcie w harmonogramie finalnego krycia dachu. Dodatkowo odznacza się reakcją na ogień klasy B czyli jest produktem niezapalnym o bardzo ograniczonym udziale w pożarze.- wyjaśnia Maciej Brzozowski, Menedżer Produktu w firmie Wienerberger.

Membrana dachowa Koramic Profi 2S 220 g/m2

  • 4-warstwowa membrana dachowa zbudowana z dwóch warstw włókniny polipropylenowej wzmocnionej zbrojeniem z siatki z tworzywa sztucznego
  • Wysoka paroprzepuszczalność (Sd=0,03) i doskonała wodoszczelność (klasa wodoszczelności W1) zapewniające skuteczną ochronę przed deszczem i śniegiem przy zachowaniu odpowiedniej wentylacji
  • Wysoka odporność na rozdzieranie (520 N/50mm wzdłuż włókien; 480 N/50mm w poprzek włókien) i uszkodzenia mechaniczne
  • Znakomite parametry techniczne i funkcjonalność przez cały okres użytkowania

 

Membrana dachowa Koramic Thermo 2S 270 g/m2

  • 2-warstwowa membrana dachowa zbudowana z dwóch warstw pokrytych warstwą poliakrylu
  • 9-miesięczna odporność na promieniowanie UV i czynniki mechaniczne powstające podczas montażu
  • Bardzo wysoka odporność na ogień (klasy B) i z tego powodu dedykowana jest na dachy budynków o podwyższonych wymaganiach odporności pożarowej oraz okładziny dachówek na elewacjach
  • Duża wytrzymałość na rozciąganie (360 N/50mm  wzdłuż włókien; 240 N/50mm w poprzek)
  • Wysoka paroprzepuszczalność umożliwiająca skuteczne odprowadzanie nadmiaru wilgoci z warstwy izolacji termicznej
  • Wysoka wodoszczelność gwarantująca ochronę dachu przed deszczem i śniegiem
  • Znakomite parametry techniczne i funkcjonalność przez cały okres użytkowania

 

Podejście systemowe – klucz do sukcesu budowy dachu

Membrana dachowa to tylko jeden z elementów kompletnego systemu dachowego. Jego finalna jakość zależy od dobrania sprawdzonych elementów, które im lepiej współpracują, tym dłużej nam posłużą. Jeżeli postawimy na kompletny system dachowy od jednego wybranego producenta, mamy pewność, że poszczególne elementy idealnie do siebie pasują, a jakość i bezpieczeństwo dachu będą wysokie nawet za kilkanaście lat. Oszczędzamy też pieniądze, które w przypadku niedopasowania elementów wstępnego pokrycia dachowego musielibyśmy wydać na jego naprawę lub renowację.

Oprócz zakupu odpowiadającej naszym potrzebom membrany dachowej, musimy zdecydować się na wybór pokrycia dachowego. Bardzo dobre parametry osiągniemy wybierając dachówkę ceramiczną, którą wyróżnia trwałość mierzona w setkach lat i całkowita odporność na duże wahania temperatury – zarówno na silne mrozy, jak i duże nasłonecznienie. Kolory dachówki z ceramiki pozostaną niezmienione mimo ekspozycji na promieniowanie UV.

Zestaw do budowy dachu dopełni odpowiednia taśma do łączenia membrany i wykonywania uszczelnień w miejscach przejścia instalacji. Multi Tape z oferty firmy Wienerberger – zbudowana z włókniny polipropylenowej, od spodniej strony pokryta warstwą mocnego kleju – sprawdzi się tu idealnie.

Przechowywanie i montaż

Pamiętajmy, że na prawidłowe działanie membrany dachowej duży wpływ ma miejsce jej przechowywania oraz jakość montażu. Zaleca się jej składowanie wewnątrz pomieszczeń, koniecznie z dala od źródła ciepła i ognia. Przed rozwinięciem pierwszego pasa zapoznajmy się z pełną instrukcją montażu. Należy się również upewnić, że konstrukcja dachu jest stabilna, czysta i sucha, a pod warstwą wstępnego krycia nie ma elementów mogących membranę uszkodzić.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.