Nowe możliwości Slack – agenci AI, lepsze wyszukiwanie czy szablony
Salesforce, podczas swojego dorocznego wydarzenia Dreamforce, pokazał serię innowacji w Slacku, które umożliwiają organizacjom połączenie zasobów firmy, jej danych, aplikacji i automatyzacji w jeden system pracy wspierany przez agentów AI. W jednym interfejsie konwersacyjnym zespoły i pracownicy mogą współpracować z agentami zasilanymi przez sztuczną inteligencję, jednocząc dane z Slacka i ekosystemu Salesforce.
Agentforce w Slacku: Dzięki nowemu interfejsowi użytkownika (UI), pracownicy mogą teraz "rozmawiać" z danymi, uzyskiwać w nie pełny wgląd i podejmować działania w Slacku przy użyciu agentów Agentforce Salesforce. Agenci AI i asystenci od partnerów takich jak Adobe, Anthropic, Cohere, Perplexity i inni, mogą być wdrażani w tym samym, zaufanym i bezpiecznym środowisku Slack.
Kanały Salesforce: Nowy typ kanału, który łączy rekordy CRM Salesforce z rozmowami prowadzonymi w Slacku, zapewnia pracownikom kompleksową przestrzeń do współpracy nad każdym kontem i szansą sprzedażową, zwiększając efektywność pracy. Już wkrótce kanały Salesforce będą wbudowane w interfejs użytkownika Salesforce.
Nowe funkcje w Slacku obejmują również specjalnie zaprojektowane funkcje AI w zakresie wyszukiwania i automatyzacji, a także nowe szablony rozwiązań, które pomagają zwiększać produktywność.
Nowe funkcje AI w Slacku: Udoskonalone możliwości, takie jak notatki z rozmów (huddle notes), uproszczona automatyzacja i ulepszone wyszukiwanie, pozwalają zespołom pracować mądrzej, szybciej i w bardziej skoncentrowany na zadaniu sposób.
Szablony Slack: Kolekcje gotowych do użycia szablonów kanałów, ekranów, list i zautomatyzowanych przepływów pracy sprawiają, że praca w każdym dziale i w każdej roli staje się szybsza i bardziej efektywna.
Szczegóły nowości w Slack
Agenci w Slacku: Pracownicy mogą teraz bezproblemowo współpracować zarówno z agentami Salesforce Agentforce, jak i agentami firm trzecich, ułatwiając zamykanie transakcji, tworząc kampanie, rozwiązując problemy klientów oraz samodzielnie realizując projekty. Użytkownicy komunikują się z tymi agentami za pośrednictwem nowego, dedykowanego i bezpiecznego interfejsu użytkownika w Slacku.
Agentforce (dawniej Einstein Copilot) integruje wgląd do systemu CRM bezpośrednio w Slacku, dzięki czemu pracownicy mogą szybciej działać na podstawie danych. Użytkownicy mogą zadawać pytania lub wydawać polecenia w języku naturalnym, a zwrotnie otrzymają zaufane odpowiedzi oparte zarówno na ustrukturyzowanych danych CRM, jak i nieustrukturyzowanych danych konwersacyjnych. Agentforce może dostarczać aktualizacje statusu dotyczące szans sprzedażowych, rekomendować kolejne kroki, tworzyć szkice e-maili i planów działania oraz dzielić się tymi szczegółami w wiadomościach bezpośrednich lub kanałach Slack.
Agenci z Agentforce, wspierani przez Data Cloud, są w stanie analizować dane, koordynować zadania i podejmować działania, dostarczając spersonalizowane doświadczenia na dużą skalę. Na przykład Agentforce Sales Coach może samodzielnie przeprowadzać symulacje sprzedaży w kontekście danej transakcji i dostarczać spersonalizowane oraz obiektywne informacje zwrotne, które pomagają sprzedawcom doskonalić swoje umiejętności bezpośrednio w Slacku.
Zewnętrzni agenci wspierają zespoły w wykonywaniu zadań, co pozwala im skupić się na najważniejszych aspektach pracy. Użytkownicy mogą budować niestandardowych agentów przy pomocy specjalnie zaprojektowanych API lub instalować zewnętrznych agentów z Marketplace Slacka. Obecnie w Marketplace dostępne są agenci AI od partnerów Slacka, takich jak Adobe Express i Cohere, a wkrótce dołączą do nich nowe rozwiązania od Anthropic, Amazon Q Business, Perplexity, IBM i innych.
Nowe możliwości dzięki AI
Notatki Slack AI z rozmów audio (huddle): Funkcja ta wychwytuje kluczowe wnioski i elementy do dalszej pracy, pozwalając użytkownikom skupić się na bieżących zadaniach. Kiedy Slack AI zostaje zaproszony do rozmowy huddle, wykorzystuje dźwięk na żywo i wiadomości udostępniane w wątku, aby zorganizować transkrypcję i notatki, zawierające cytaty, zadania do wykonania oraz pliki, które są umieszczane w rozmowie. Każdy w kanale lub wiadomości prywatnej, gdzie rozpoczęła się rozmowa, może zobaczyć te notatki oparte na AI, dzięki czemu cały zespół pozostaje na bieżąco i może podjąć działania, nawet jeśli ktoś nie uczestniczył w spotkaniu.
AI Workflow Builder automatycznie generuje przepływy pracy na podstawie prostych poleceń konwersacyjnych, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo automatyzować swoje zadania. Wystarczy, że wpiszą polecenie, np. „wyślij wiadomość powitalną do członków zespołu, którzy dołączają do kanału”, a Slack AI i Workflow Builder automatycznie wygenerują przepływ pracy — bez konieczności ręcznego wprowadzania ustawień. Nowa funkcja „podsumuj kanał” pozwala użytkownikom tworzyć przepływy pracy, które publikują regularne podsumowania w obserwowanych kanałach.
Wyszukiwanie oferuje teraz wyniki z uwzględnieniem wiedzy zawartej w plikach i aplikacji, co daje użytkownikom bogatsze i bardziej trafne odpowiedzi. Wcześniej użytkownicy mogli zadawać pytania własnymi słowami w pasku wyszukiwania Slacka i otrzymywać zwięzłe odpowiedzi oparte na danych konwersacyjnych w Slacku. Teraz Slack AI generuje odpowiedzi również z plików przesłanych i udostępnionych w Slacku, kanw, transkrypcji z klipów, dokumentów z aplikacji takich jak Google i Microsoft oraz innych. Slack AI wykorzystuje Retrieval Augmented Generation (RAG) do generowania odpowiedzi, które są unikalne dla użytkownika, który przeprowadza wyszukiwanie i bazuje wyłącznie na wiadomościach lub plikach, do których ten użytkownik ma dostęp w Slacku.
Szablony Slack
Zespoły mogą ustandaryzować sposób wykonywania pracy i skrócić czas uzyskiwania wartości dzięki wstępnie skonfigurowanym zbiorom narzędzi Slack do zwiększania produktywności.
Użytkownicy mogą wybrać konkretne rozwiązanie dla wspólnego projektu lub programu, takie jak zarządzanie projektem, zbieranie opinii i rozpatrywanie próśb o pomoc z centrum szablonów w swoim obszarze roboczym Slack. Za pomocą jednego kliknięcia Slack wygeneruje nowy kanał specyficzny dla tego przypadku użycia.
Kanały Salesforce bezpiecznie przenoszą dane CRM z rekordów Salesforce do odpowiednich kanałów Slack, dzięki czemu użytkownicy mogą śledzić postępy, dzielić się wiedzą i wspierać klientów. Użytkownicy mogą również bezpiecznie edytować i aktualizować swoje dane CRM bezpośrednio w Slack, eliminując potrzebę powielania informacji w wielu systemach.
Dzięki podsumowaniom konwersacji Slack AI w kanałach Salesforce, użytkownicy mogą również szybko wychwycić kluczowe informacje o pojedynczym kliencie w innych powiązanych kanałach Salesforce. Na przykład będąc w kanale konta, opiekun konta może użyć Slack AI, aby przyspieszyć dyskusje na temat swojego klienta w powiązanym kanale szansy lub uzyskać wgląd w trwające rozmowy na temat sprawy wsparcia tego klienta w powiązanym kanale.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.