Nowe rozrzutniki z Cynkometu
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Cynkomet z Czarnej Białostockiej wprowadził do produkcji nową serię, całkowicie ocynkowanych ogniowo rozrzutników skorupowych – CS-Line. Wszystkie mają europejską homologację.
Maszyny z nowej serii zostały zaprojektowane z myślą o odbiorcach poszukujących uniwersalnych urządzeń do rozrzucania każdego rodzaju obornika, wapna, popiołów czy torfu. Jako pierwsze, po serii testów,
do produkcji wdrożone zostały nowe modele (N-221/3-3 oraz N-221/3-4 CS Line) o ładownościach 6 i 8 ton oraz pojemnościach ładunkowych – odpowiednio - 7,6 i 9,3 m3.
Nowe rozwiązania
Nowe rozwiązania w wersji podstawowej maszyn to m.in. całkowicie ocynkowana ogniowo skrzynia typu skorupowego z wymiennym płatem podłogi, wyposażona w zasuwę hydrauliczną przed adapterem, hydrauliczny przenośnik podłogowy, zawieszenie typu tandem na resorach parabolicznych współpracujące z instalacją hamulcową marki Haldex, wyposażoną w zawór ALB. Rozrzutnik wyposażony jest w czterobębnowy, pionowy adapter rozrzucający z wymiennymi nożykami, wspornik przewodów i rozdzielacz hydrauliczny, zamontowany na obrotowym dyszlu z wymienną końcówką.
W wersji 6-tonowej zastosowano koła w rozmiarze 400/60-15,5, natomiast w wersji 8-tonowej w rozmiarze 500/50-17. W obu przypadkach użyto nowego ogumienia.
Wśród opcji dodatkowych znajdują się m.in.: hydrauliczna podpora dyszla, deflektor kierunku rozrzutu sterowany manualnie lub hydraulicznie i nadstawy służące do przekształcenia rozrzutnika w przyczepę objętościową.
Innowacyjne „czternastki”
Rozrzutnik N-264/1 CS-Line to następca, produkowanego w Czarnej Białostockiej N-264 - rozrzutnika skorupowego na podwoziu tandem. Objętość skrzyni ładunkowej wynosi 12,9 m3, natomiast ładowność - 14 ton. Maszyna przed uzyskaniem homologacji europejskiej przeszła wiele poważnych zmian w układzie jezdnym, hamulcowym i elektrycznym - zastosowano m.in. osie ADR oraz system hamulcowy marki Haldex. Rozrzutnik został również w całości przystosowany do użycia technologii ocynku ogniowego.
- W praktyce oznacza to, że skrzynia ładunkowa - inaczej niż tradycyjna skorupa - jest skręcana z wielu mniejszych elementów, będąc przy tym całkowicie szczelną - mówi Łukasz Chełmiński, dyrektor ds. eksportu maszyn Cynkometu. - Ciekawostką jest również wymienny płat podłogi skrzyni ładunkowej czy obrotowy dyszel z wymienną końcówką, przystosowany do łączenia z górnym i dolnym zaczepem ciągnika. Maszyna wyposażona jest w dwubębnowy, poziomy adapter rozdrabniający z dwoma talerzami rozrzucającymi z unoszoną hydraulicznie klapą.
W wersji standardowej znajdują się również dwie przekładnie hydrauliczne, napędzające przenośnik podłogowy, zasuwa hydrauliczna skrzyni ładunkowej oraz ogumienie 550/60-22,5. Opcjonalnie rozrzutnik może zostać wyposażony w nadstawy powiększające objętość skrzyni do 16,48 m3 oraz adapter dwubębnowy pionowy z dwuczęściowym deflektorem kierunku rozrzutu, sterowanym manualnie lub hydraulicznie.
Z kolei N-114 „Zeus” to pierwszy w ofercie rozrzutnik „na dużym kole”, który firma zaprojektowała i wyprodukowała wychodząc naprzeciw wielu zapytaniom zarówno z rynku polskiego, jak i od kontrahentów zagranicznych. Pojemność ładunkowa maszyny wynosi 17,3 m3, a ładowność – 14 ton. Zalety rozrzutnika to - poza technologią ocynku ogniowego - rozwiązania konstrukcyjne podobne do tych, zastosowanych w N-264/1 oraz bogate wyposażenie podstawowe maszyny (hydraulicznie otwierany deflektor, hydrauliczna podpora dyszla czy system hamulcowy marki Haldex). Na liście są też osie marki BPW, hydraulicznie regulowany dyszel oraz pokaźnych rozmiarów koła 580/70-38 (około 180 cm średnicy). Maszyna wyposażona jest w potężny adapter dwubębnowy pionowy z talerzami rozrzucającymi.
Wszystkie cztery modele posiadają już homologację europejską, co pozwala bezproblemowo zarejestrować je, jako maszyny rolnicze kategorii S i poruszać się po drogach publicznych krajów UE.
- Pod względem technologicznym nie odbiegają one od maszyn proponowanych przez konkurencyjne polskie oraz zachodnie marki, a przy tym charakteryzują się wysoką trwałością zabezpieczenia antykorozyjnego, jakim jest technologia ocynku ogniowego – dodaje Łukasz Chełmiński.
W najbliższym czasie oferta serii CS-Line marki Cynkomet zostanie wzbogacona o rozrzutniki skorupowe o ładownościach od 4,5 t do 16 t.

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.