Komunikaty PR

Nowe rozwiązanie eGabinet zapewni pacjentom całodobowy kontakt z przychodniami.

2024-08-22  |  09:00

Rozwijany przez Piotra Strychalskiego startup eGabinet nie zwalnia tempa i zgodnie z zapowiedziami wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązanie odpowiadające na potrzeby placówek medycznych oraz ich pacjentów. Wdrożona technologia zaawansowanego voice bota umożliwi m.in. całodobową rejestrację telefoniczną i obsługę zapytań pacjentów oraz szeroką automatyzację powtarzalnych zadań operacyjnych. Jak zapewnia CEO eGabinet, rozwiązanie tego typu jest w stanie zaoszczędzić kilkadziesiąt godzin pracy personelu medycznego tygodniowo.

Sektor medyczny w Polsce zmaga się z narastającymi wyzwaniami, a jednym z najpoważniejszych jest pogłębiający się niedobór kadry medycznej. Zgodnie z raportem OECD „Health at a Glance 2023”, na każdy tysiąc mieszkańców w naszym kraju przypada zaledwie 3,4 praktykującego lekarza, podczas gdy średnia dla krajów OECD wynosi 3,7. Według danych GUS Polska stoi w obliczu braku około 50 tysięcy lekarzy, co prowadzi do wydłużających się kolejek, ograniczenia dostępności specjalistów oraz przeciążenia obecnie pracujących medyków. Warto również przywołać raport Polskiej Akademii Nauk, który zwraca uwagę na alarmująco niski odsetek lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce, wynoszący zaledwie 9% w 2020 roku, podczas gdy średnia unijna to 20%. W odpowiedzi na te wyzwania, Akademia zaleca optymalizację wykorzystania czasu personelu medycznego poprzez odciążenie go od zadań pomocniczych i administracyjnych.

Technologia remedium na braki kadrowe sektora medycznego
eGabinet postanowił stawić czoła wyzwaniom w sektorze medycznym, wdrażając nowe rozwiązanie do swojej platformy, który usprawni zarządzanie kontaktem z pacjentami. Dzięki zaawansowanemu voice botowi, placówki będą mogły efektywnie obsługiwać interakcje, takie jak potwierdzanie wizyt, przypomnienia oraz obsługę zapytań – zarówno głosowych, jak i tekstowych. Po wdrożeniu, bot automatyzuje kluczowe procesy, odciążając personel i pozwalając mu skupić się na najistotniejszych aspektach pracy. „Nasze rozwiązanie znacząco usprawni cały proces kontaktu pacjenta z lekarzem, przejmując na siebie potrzebne lecz czasochłonne zadania takie jak np. rejestracja, potwierdzanie lub odwołanie wizyty czy udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Chociaż na rynku istnieją już podobne rozwiązania, jak chociażby Talkie.ai, my bazując na naszym szerokim doświadczeniu w pracy z placówkami medycznymi, podeszliśmy do tematu w sposób holistyczny. Nasz bot jest w pełni zintegrowany z platformą do zarządzania placówką, tworząc tym samym samowystarczalny ekosystem, który nie tylko ułatwia komunikację, ale również optymalizuje zarządzanie i nadzór nad całym procesem obsługi pacjenta.” - komentuje Piotr Strychalski, CEO eGabinet

Biorąc pod uwagę, że ponad 80% pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, produkt zapowiadany przez polski startup, może znacząco wpłynąć na ich pozytywne doświadczenia. Dzięki botowi, pacjenci zyskają możliwość całodobowego kontaktu z placówkami medycznymi, co wyeliminuje dotychczasowe bariery czasowe. Automatyzacja rutynowych zadań, takich jak potwierdzanie czy przekładanie terminów wizyt, przyniesie również oszczędność czasu personelu, umożliwiając mu większe zaangażowanie w bardziej złożone przypadki, a tym samym przełoży się na lepszą i bardziej spersonalizowaną opiekę. Nasze rozwiązanie zapewni pacjentom szybki dostęp do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, takie jak kwestia opóźnień, dostępność lekarzy czy szczegóły usług i jej ewentualnych kosztów. Wszystko  odbywa się bez potrzeby angażowania personelu medycznego. Co więcej, dzięki automatycznym przypomnieniom i potwierdzeniom wizyt, znacząco zmniejszamy ryzyko niepojawienia się pacjentów, co przekłada się na oszczędności zarówno czasu, jak i pieniędzy dla placówek medycznych. - wyjaśnia Strychalski

eGabinet powstał jako nowoczesna alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a dziś oferuje kompleksowe rozwiązania wspierające zarządzanie placówkami medycznymi oraz dokumentacją pacjentów, co znacząco ułatwia pracę lekarzy i personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup ogłosił pozyskanie 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w swojej drugiej rundzie finansowania, co znacząco przyspieszyło jego rozwój technologiczny oraz zasięg działalności. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Startupy Do 400 tys. dla najlepszych start-upów. StartSmart CEE ogłasza nabór Biuro prasowe
2024-07-02 | 13:00

Do 400 tys. dla najlepszych start-upów. StartSmart CEE ogłasza nabór

StartSmart CEE rusza z nową edycją programu akceleracyjnego Spring 2024. To szansa dla start-upów z Polski oraz krajów Europy Środkowo-Wschodniej na
Startupy Med-techy - czy nowi superbohaterowie służby zdrowia sobie poradzą?
2024-06-27 | 01:00

Med-techy - czy nowi superbohaterowie służby zdrowia sobie poradzą?

Nowoczesne technologie w medycynie to branża wyjątkowa, ponieważ pozwala uratować miliony ludzi i każdego dnia poprawia jakość życia chorych na całym świecie. Przez około
Startupy NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
2024-04-11 | 12:30

NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych

Ponad 9 milionów złotych – to łączna wartość finansowania, jakie na podstawie umowy zawartej pomiędzy spółkami eCapital sp. z o.o. i NanoGroup S.A., trwającej emisji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.