Nowi Ambasadorzy Wschodu poszukiwani
Sekretariat Konkursu Ambasador Wschodu
ul Zamkowa 1
21-505 Janów Podlaski
media|ambasadorwschodu.pl| |media|ambasadorwschodu.pl
609900492
www.ambasadorwschodu.pl
Ruszyła 9. edycja konkursu Ambasador Wschodu. Komitet Nominujący rozpoczął prace nad wyłonieniem pretendentów do nagrody w dziedzinach: Samorządność, Przedsiębiorczość, Turystyka i Projekt. Nowością tej edycji są "społeczne nominacje", czyli możliwość zgłoszenia kandydatów do nagrody poprzez formularz na stronie internetowej konkursu. Wszystkich nominowanych poznamy 10 października, a laureatów 26 listopada.
Tradycyjnie we wrześniu ruszyła kolejna edycja konkursu Ambasador Wschodu. W tym roku po raz dziewiąty rozpoczęły się poszukiwania Ambasadorów Polski Wschodniej, czyli osób, podmiotów i instytucji ze wschodniej Polski oraz jej pogranicza, które w sposób wyjątkowy i godny reprezentują potencjał społeczny, gospodarczy, naukowy i kulturalny tego obszaru.
Nominujący przy wyborze będą brać pod uwagę trzy najważniejsze wartości, którymi powinien wyróżniać się Ambasador Wschodu, tj.: użyteczność społeczna; związek terytorialny i merytoryczny z Polską Wschodnią oraz odpowiedzialność społeczna zgodna z powszechnie przyjętymi normami etycznymi. Nowością tegorocznej edycji są "społeczne nominacje".
„W tym roku postanowiliśmy wziąć pod uwagę głos społeczeństwa. Myślę, że dzięki temu będziemy mogli szerzej poznać inicjatywy, projekty i ludzi, którzy działają na terenie Polski Wschodniej od Suwałk po Sanok lub stąd się wywodzą, a w swojej działalności promują lub uwzględniają wschodni pierwiastek. Przypominamy, że w naszym konkursie zwracamy uwagę na jakość i potencjał, nie muszą to być kandydaci cieszący się szeroką rozpoznawalnością. Każdy będzie mógł zgłosić swojego kandydata, uzasadniając swój wybór” - mówi Daniel Parol, pomysłodawca i sekretarz Konkursu o Tytuł Ambasadora Wschodu.
Zgłoszeń kandydatów można dokonać za pomocą strony internetowej konkursu do 25 września: http://ambasadorwschodu.pl/spoleczne-nominacje/
Statuetki Ambasadorów Wschodu w ośmiu dziedzinach: Samorządność, Przedsiębiorczość, Turystyka, Projekt, Społecznie Odpowiedzialny, Kultura i Sztuka, Nauka, Marka zostaną wręczone 26 listopada podczas uroczystej gali na Zamku Biskupim w Janowie Podlaskim. Tego dnia poznamy także Honorowego Ambasadora Wschodu oraz laureatów Nagrody Specjalnej i wyróżnień.
W ubiegłym roku w konkursie wyłoniono 7 laureatów, przyznano 1 honorowy tytuł, ogłoszono 2 odkrycia roku oraz przyznano 1 nagrodę specjalną. Najwięcej wyróżnień w ósmej edycji konkursu Ambasador Wschodu otrzymali reprezentanci woj. podlaskiego (5), w dalszej kolejności woj. lubelskiego (3), mazowieckiego (1) i podkarpackiego (1).
Ambasadorzy Wschodu w edycji 2021:
Turystyka – Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe (woj. podkarpackie)
Biznes – Mydlarnia Cztery Szpaki (woj. podlaskie)
Projekt – Teatr Wierszalin w Supraślu (woj. podlaskie)
Społecznie odpowiedzialny – Organizacje pozarządowe wspierające uchodźców na granicy z Białorusią
Kultura i sztuka – Janusz Opryński – polski reżyser teatralny, menedżer kultury, autor adaptacji, dyrektor Festiwalu Konfrontacje Teatralne i zastępca dyrektora Centrum Kultury w Lublinie do spraw artystycznych, kierownik artystyczny Teatru Provisorium (woj. lubelskie)
Marka – Perła (woj. lubelskie)
Nauka – prof. dr hab. Iwona Hofman – medioznawca, politolog, mecenas nauki i kultury, profesor UMCS (woj. lubelskie)
Tytuł Honorowego Ambasador Wschodu – prof. Adam Daniel Rotfeld – dyplomata i polityk, badacz stosunków międzynarodowych, profesor nauk humanistycznych, Wydziale Artes Liberales UW (woj. mazowieckie)
Nagroda specjalna – Międzynarodowy Festiwal Muzyki Cerkiewnej „Hajnówka” (woj. podlaskie)
Odkrycia Roku w edycji 2021:
Turystyka – Kładka Śliwno-Waniewo (woj. podlaskie)
Projekt – Festiwal literacki Patrząc na Wschód (woj. podlaskie)
Konkurs o Tytuł Ambasadora Wschodu to największy i najstarszy cykliczny przegląd dokonań osób, instytucji, podmiotów i samorządów działających na terenie Polski Wschodniej oraz jej pogranicza. Początki nagrody Ambasador Wschodu sięgają 2013 roku. Wtedy z inicjatywy wydawcy magazynu „Kraina Bugu” odbyła się pierwsza edycja konkursu, którą zwieńczyła uroczysta gala z wręczeniem pierwszych tytułów. Od tego czasu odbyło się już 8 edycji, w których łącznie przyznano 70 tytułów Ambasadora Wschodu.
"Janosikowe" do likwidacji. Jest podpis prezydenta
Forum Local Trends. Dwa dni debat polskich samorządów w przededniu prezydencji w
Eco5tech zrealizuje projekt OZE o wartości 2,8 mln zł w Gminie Papowo Biskupie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.