Komunikaty PR

Nowi Ambasadorzy Wschodu poszukiwani

2022-09-12  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Izabela Sałamacha
Sekretariat Konkursu Ambasador Wschodu

ul Zamkowa 1
21-505 Janów Podlaski
media|ambasadorwschodu.pl| |media|ambasadorwschodu.pl
609900492
www.ambasadorwschodu.pl
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Ruszyła 9. edycja konkursu Ambasador Wschodu. Komitet Nominujący rozpoczął prace nad wyłonieniem pretendentów do nagrody w dziedzinach: Samorządność, Przedsiębiorczość, Turystyka i Projekt. Nowością tej edycji są "społeczne nominacje", czyli możliwość zgłoszenia kandydatów do nagrody poprzez formularz na stronie internetowej konkursu. Wszystkich nominowanych poznamy 10 października, a laureatów 26 listopada.

Tradycyjnie we wrześniu ruszyła kolejna edycja konkursu Ambasador Wschodu. W tym roku po raz dziewiąty rozpoczęły się poszukiwania Ambasadorów Polski Wschodniej, czyli osób, podmiotów i instytucji ze wschodniej Polski oraz jej pogranicza, które w sposób wyjątkowy i godny reprezentują potencjał społeczny, gospodarczy, naukowy i kulturalny tego obszaru.

Nominujący przy wyborze będą brać pod uwagę trzy najważniejsze wartości, którymi powinien wyróżniać się Ambasador Wschodu, tj.: użyteczność społeczna; związek terytorialny i merytoryczny z Polską Wschodnią oraz odpowiedzialność społeczna zgodna z powszechnie przyjętymi normami etycznymi. Nowością tegorocznej edycji są "społeczne nominacje". 

„W tym roku postanowiliśmy wziąć pod uwagę głos społeczeństwa. Myślę, że dzięki temu będziemy mogli szerzej poznać inicjatywy, projekty i ludzi, którzy działają na terenie Polski Wschodniej od Suwałk po Sanok lub stąd się wywodzą, a w swojej działalności promują lub uwzględniają wschodni pierwiastek. Przypominamy, że w naszym konkursie zwracamy uwagę na jakość i potencjał, nie muszą to być kandydaci cieszący się szeroką rozpoznawalnością. Każdy będzie mógł zgłosić swojego kandydata, uzasadniając swój wybór” - mówi Daniel Parol, pomysłodawca i sekretarz Konkursu o Tytuł Ambasadora Wschodu.

Zgłoszeń kandydatów można dokonać za pomocą strony internetowej konkursu do 25 września:  http://ambasadorwschodu.pl/spoleczne-nominacje/ 

Statuetki Ambasadorów Wschodu w ośmiu dziedzinach: Samorządność, Przedsiębiorczość, Turystyka, Projekt, Społecznie Odpowiedzialny, Kultura i Sztuka, Nauka, Marka zostaną wręczone 26 listopada podczas uroczystej gali na Zamku Biskupim w Janowie Podlaskim. Tego dnia poznamy także Honorowego Ambasadora Wschodu oraz laureatów Nagrody Specjalnej i wyróżnień. 

W ubiegłym roku w konkursie wyłoniono 7 laureatów, przyznano 1 honorowy tytuł, ogłoszono 2 odkrycia roku oraz przyznano 1 nagrodę specjalną. Najwięcej wyróżnień w ósmej edycji konkursu Ambasador Wschodu otrzymali reprezentanci woj. podlaskiego (5), w dalszej kolejności woj. lubelskiego (3), mazowieckiego (1) i podkarpackiego (1).

Ambasadorzy Wschodu w edycji 2021: 

Turystyka – Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe (woj. podkarpackie)

Biznes – Mydlarnia Cztery Szpaki (woj. podlaskie)

Projekt – Teatr Wierszalin w Supraślu (woj. podlaskie)

Społecznie odpowiedzialny – Organizacje pozarządowe wspierające uchodźców na granicy z Białorusią

Kultura i sztuka – Janusz Opryński – polski reżyser teatralny, menedżer kultury, autor adaptacji, dyrektor Festiwalu Konfrontacje Teatralne i zastępca dyrektora Centrum Kultury w Lublinie do spraw artystycznych, kierownik artystyczny Teatru Provisorium (woj. lubelskie)

Marka – Perła (woj. lubelskie)

Nauka – prof. dr hab. Iwona Hofman – medioznawca, politolog, mecenas nauki i kultury, profesor UMCS (woj. lubelskie)

Tytuł Honorowego Ambasador Wschodu – prof. Adam Daniel Rotfeld – dyplomata i polityk, badacz stosunków międzynarodowych, profesor nauk humanistycznych, Wydziale Artes Liberales UW (woj. mazowieckie)

Nagroda specjalna – Międzynarodowy Festiwal Muzyki Cerkiewnej „Hajnówka” (woj. podlaskie)

Odkrycia Roku w edycji 2021:

Turystyka – Kładka Śliwno-Waniewo (woj. podlaskie)

Projekt – Festiwal literacki Patrząc na Wschód (woj. podlaskie)


Konkurs o Tytuł Ambasadora Wschodu to największy i najstarszy cykliczny przegląd dokonań osób, instytucji, podmiotów i samorządów działających na terenie Polski Wschodniej oraz jej pogranicza. Początki nagrody Ambasador Wschodu sięgają 2013 roku. Wtedy z inicjatywy wydawcy magazynu „Kraina Bugu” odbyła się pierwsza edycja konkursu, którą zwieńczyła uroczysta gala z wręczeniem pierwszych tytułów. Od tego czasu odbyło się już 8 edycji, w których łącznie przyznano 70 tytułów Ambasadora Wschodu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sekretariat Konkursu Ambasador Wschodu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Samorządy Inwestycje w Eko Dolinie: lepszy odzysk surowców i mniej uciążliwości Biuro prasowe
2024-07-02 | 15:00

Inwestycje w Eko Dolinie: lepszy odzysk surowców i mniej uciążliwości

Eko Dolina kontynuuje inwestycje, mające na celu lepsze zagospodarowanie odpadów i większy ich odzysk przy minimalizacji uciążliwości dla otoczenia.  Spółka planuje
Samorządy Pomóż środowisku, segreguj odpady świadomie
2024-06-10 | 13:50

Pomóż środowisku, segreguj odpady świadomie

Mieszkańcy Gdyni i okolic coraz lepiej segregują odpady – z roku na rok zmniejsza się ilość tych zmieszanych na rzecz segregowanych. Na jakość odpadów komunalnych zwraca jednak
Samorządy Sortownie w gotowości czekają na wprowadzenie ROP w Polsce
2024-05-24 | 10:30

Sortownie w gotowości czekają na wprowadzenie ROP w Polsce

W Polsce rozpoczęły się zmiany w zakresie gospodarowania odpadami, dyktowane przepisami unijnymi, takimi jak ramowa dyrektywa odpadowa i SUP. Te kroki prowadzą z kolei do zmian w branży

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.