Komunikaty PR

Nowy podatek od plastiku – rozwiązaniem ekologiczne folie

2020-11-24  |  09:34
Biuro prasowe

Od 1 stycznia 2021 roku w Polsce zacznie obowiązywać podatek od plastiku. Przepis wprowadza Unia Europejska – jej członkowie zapłacą 0,80 EUR za każdy kilogram tworzyw sztucznych, który nie został poddany recyklingowi. Co to oznacza dla polskiego przemysłu? To wyzwanie przede wszystkim dla producentów, którzy będą musieli ograniczyć ilość plastiku w opakowaniach. Na szczęście na rynku są już dostępne produkty, które w tym pomogą.

Nowy podatek to szansa na zmianę myślenia i podejmowanie wyborów przyjaznych środowisku. Najnowsze dane z Polski są bowiem bardzo niepokojące – recyklingujemy zaledwie 23% odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych.1 Można jednak zaobserwować, że na rynku od wielu lat pojawia się coraz więcej alternatyw dla plastiku, a producenci coraz chętniej sięgają po takie rozwiązania. Wprowadzenie podatku może znacznie wpłynąć na ich decyzje, czego skutkiem będzie zwiększone zapotrzebowanie na ekologiczne sposoby pakowania.

Rozwiązania proekologiczne

Jednym z wyzwań, które czekają producentów, jest między innymi zminimalizowanie ilości folii, którą trudno jest zastąpić innym produktem. Maszynowa folia stretch znajduje swoje zastosowanie szczególnie tam, gdzie konieczne jest przygotowanie do transportu dużych ilości ładunków na paletach. Sprawdza się ona zwłaszcza w branżach przemysłowych, gdzie jest niezastąpiona przede wszystkim na końcowym etapie produkcyjnym. – Wykorzystywana przez GLOPACK technologia, pozwala na wyprodukowanie folii 3-krotnie cieńszej niż obecnie używane folie na rynku, przy zachowaniu wytrzymałości charakterystycznej dla najmocniejszych folii. Podczas produkcji nie używamy gilz, dzięki czemu ograniczamy zawartość węgla w opakowaniach i minimalizujemy problemy związane z usuwaniem zużytych gilz, co skutkuje bardziej ekologiczną folią oraz cięciami kosztów dla całego łańcucha dostaw. Dzięki stosowanym rozwiązaniom, produkujemy także folie perforowane bez produkowania dodatkowych odpadów. – mówi Tomasz Szalas, Prezes Zarządu firmy GLOPACK.

Rozwiązania przyjazne kieszeni klienta

Drugim wyzwaniem, z jakim mierzy się polska gospodarka jest kryzys ekonomiczny. Optymalizacja kosztów to teraz wręcz konieczność. Szukanie rozwiązań skutecznych i jednocześnie oszczędnych, niesie ze sobą szansę na przetrwanie dla wielu firm. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy zwracają uwagę na rozwiązania, które pomogą im ograniczyć koszty związane m.in. z transportem oraz zabezpieczeniem produktów. Większą uwagę kładą na wydajność, a także wagę i objętość przewożonych przedmiotów. Doskonałym przykładem mogą być tu folie, charakteryzujące się 3-krotnie mniejszą wagą, a przy tym 3-krotnie większą wytrzymałością, co zwielokrotnia wydajność. Produkty o podobnych cechach, będą więc szczególnie cenione na rynku, niezależnie od branży. To sygnał również dla innych producentów, w jakim kierunku rozwijać swoje firmy.

Wprowadzając nowe produkty kierujemy się tym, by były one proekologiczne, ale także dawały możliwość widocznych oszczędności dla klientów. Klienci, którzy decydują się na używanie folii Glopack w transporcie swoich towarów, są w stanie uzyskać oszczędności na poziomie 60% opłaty produktowej oraz mogą zredukować koszt zagospodarowania odpadu o kolejne 40%. Mówiąc obrazowo – zamiast 10 ton zwykłej folii, wystarczą zaledwie 3 tony folii GLOPACK. 1 tona folii GLOPACK to ponad 270 tys. metrów, natomiast w przypadku standardowej folii byłyby to zaledwie 94 tys. metrów. W świetle wchodzącego od przyszłego roku podatku od plastiku to znacząca różnica. – podsumowuje Tomasz Szalas.

Ekologia – trend czy konieczność?

Opakowania to zaledwie jedno z wielu wyzwań, jakie czekają producentów. Świat zmierza obecnie w stronę ekologicznych rozwiązań, a nawet przeciętni konsumenci zaczynają zwracać uwagę na elementy takie jak ślad węglowy produktów czy ich skład. Nakładanie podatków, związanych z przestrzeganiem wytycznych, zmierzających do ograniczenia naszego negatywnego skutku na planetę, może więc okazać się szansą na realne zmiany. Wiele osób twierdzi, że jest to chwilowy trend, rzeczywistość jest jednak zupełnie inna. Ze względu na rosnący poziom zanieczyszczenia planety i zmiany klimatu, które możemy obserwować już teraz, ograniczanie negatywnego wpływu ludzkości na planetę jest konieczne, by przyszłe pokolenia mogły w pełni cieszyć się życiem.

 

Glopack to Polska firma, która istnieje na rynku od 2008 roku. W czasie swojej działalności dała się poznać jako solidny i rzetelny partner, dzięki czemu zyskała uznanie na rynku - zarówno pośród swoich kontrahentów, jak również zdobyła wiele ważnych nagród, które podkreślają wartość działalności spółki Glopack.

 

Obecnie Glopack wdraża na rynek kolejną swoją innowację, pozwalającą na optymalizację kosztów, ale
w głównej mierze wpływającą bardzo pozytywnie na ochronę środowiska poprzez redukcję wprowadzanych opakowań plastikowych na rynek.

 

Dzięki wieloletniej kooperacji z polskimi uczelniami firmie udało się stworzyć i opatentować produkt, dzięki któremu klienci mogą znacząco zredukować ilość plastiku.

1https://portalkomunalny.pl/polska-moze-zaplacic-miliardy-zlotych-kary-za-plastik-to-szansa-dla-recyklerow-408276/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2024-05-07 | 01:00

Przemysł wraca do Europy i USA.

Drastyczne załamania w globalnych łańcuchach dostaw w ostatnich latach zmusiły firmy do gruntowej zmiany swojej polityki. Organizacje chcą, aby produkcja odbywała się blisko rynków krajowych lub wręcz w ich obrębie. Obecnie 47%
Przemysł Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
2024-04-30 | 14:05

Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study

Produkujący oświetlenie, elektronikę i komponenty dla branży automotive zakład ZKW Krušovce uruchomił jeden z pierwszych na Słowacji w pełni zautomatyzowanych obiektów
Przemysł Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
2024-04-30 | 13:00

Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach

Były niemieckie Eisenwarenmesse, targi w Chorwacji i wystawy w Indiach. Kolejne już w maju - Metal Show & TIB w Rumunii i targi w Szwecji. Dobra koniunktura na rynku globalnym wpływa na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.