O Hallera! MPK Wrocław remontuje dwa rozjazdy na Powstańców Śląskich

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Kolejna duża inwestycja torowa już trwa. MPK rozpoczęło remont dwóch rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu alei Hallera i ulicy Powstańców Śląskich. Po zakończeniu prac zyskają nie tylko pasażerowie, ale także kierowcy i rowerzyści.
Przewoźnik wymieni dwa rozjazdy na skrzyżowaniu Hallera z Powstańców Śląskich – jeden od strony Arkad, drugi od strony Krzyków. Pojawią się też nowe szyny na łukach łączących te rozjazdy.
– Nowe rozjazdy będą odwodnione, a zwrotnice ogrzewane i sterowane elektrycznie – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder – Dzięki tej inwestycji, przejazd przez torowisko będzie bezpieczniejszy i bardziej komfortowy.
Inwestycja połączy interesy pasażerów MPK oraz innych uczestników ruchu.
– W ramach prac wymienimy także nawierzchnię wokół torów, po których jeżdżą samochody i rowery. Teraz będzie ona solidna i równa, tak więc nikt nie powinien martwić się o utratę koła – dodaje Balawejder.
Skrzyżowanie alei Hallera z ulicą Powstańców Śląskich jest bardzo ważnym węzłem komunikacyjnym. Aby nie sparaliżować tam ruchu, MPK zamontowało w weekend rozjazdy tymczasowe, po których wagony przemieszczają się pomimo prowadzonych prac. Tramwaje jeżdżą omijając remontowane odcinki. Ruch jest więc prowadzony wahadłowo, choć pasażerowie nie unikną objazdów.
Prace planowo mają zakończyć się do końca sierpnia tego roku. Wymiana rozjazdów i łuków na skrzyżowaniu wyniesie 2 200 488,63 zł brutto.
KURSOWANIE KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 24.05.2021r.
Z uwagi na ograniczoną przepustowość przejazdu na odcinku pojedynczego toru w obrębie skrzyżowania ulicy Powstańców Śląskich i alei Hallera podczas prowadzonych prac torowych, tramwaje linii 2 będą skierowane w obu kierunkach od ulicy Powstańców Śląskich przez aleję Hallera i ulicę Grabiszyńską do pętli "Grabiszyńska (Cmentarz)", a tramwaje linii 6 nadal będą kursowały w skróconej relacji tylko do przystanku "Arkady (Capitol)".
BILETY JEDNORAZOWE I OKRESOWE od 24.05.2021r.
Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 2 lub 6 będą mogli kontynuować podróż tramwajem linii 7, 17 na odcinku Arkady (Capitol) - Krzyki oraz tramwajami linii 20 i 70 na odcinku Arkady (Capitol) - Hallera. Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunku powrotnym. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 90 minut.
Celem przypomnienia, pasażerowie posiadający bilet na daną linię okresową mogą podróżować:
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.