O zawodzie PR-owca, farmaceuty i studiowaniu, np. historii - wykłady AZiR.edu.pl
– Musimy dobrze wiedzieć, co chcemy ludziom przekazać, a więc musimy tak te treści przekazywać dziennikarzom i opinii społecznej, aby nie były one traktowane jak coś, co jest niepotrzebne albo jest laurką dla naszego klienta – mówi Marek Sokół, prezes agencji Kancelaria PR, w wypowiedzi dla platformy edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). O ważnej roli farmaceuty opowiada słuchaczom AZiR Łukasz Fijałkowski z Gemini Polska, zaś Marek Waszkowiak, rektor Wyższej Szkoły Kadr Menedżerskich w Koninie, zachęca do podejmowania studiów, w tym niestacjonarnych. Natomiast Tomasz Wróblewski, prezes WEI, przybliża kulisy studiowania historii.
Na platformie edukacyjnej azir.edu.pl regularnie zamieszczane są nowe filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki, kultury i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Kilkuminutowe filmy, nagrane dla Akademii, można oglądać bezpłatnie. Partnerem strategicznym AZiR jest Żabka Polska.
– Na pewno dobrym PR-owcem będzie ten, kto ma już jakieś doświadczenie dziennikarskie – uważa Marek Sokół, który wcześniej był m.in. gospodarzem studia telewizyjnego TVN24 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, prowadził też programy w TV Biznes i TVP3. Dokładność, umiejętność zadawania pytań, a także wykonywania pogłębionej analizy i researchu – te cechy, jako łączące dobrego dziennikarza i dobrego PR-owca, wymienia Sokół, który jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz podyplomowych studiów Public Relations na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Według niego, warto rozpocząć karierę PR-owca od pracy w agencji public relations, a nie od działu PR wybranej firmy. Jakie znaczenie ma dzisiaj branża PR? Więcej w wypowiedzi Marka Sokoła dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/pr-owiec-musi-dobrze-wiedziec-co-chce-przekazac/
O studiach farmaceutycznych opowiada natomiast dr n. farm. Łukasz Fijałkowski z Gemini Polska. – Trzeba nastawić się na to, że farmaceuta musi mieć wiedzę z wielu dyscyplin – musi być dobrym chemikiem, musi znać się na farmakologii, ale też posiadać bardzo dobre umiejętności interpersonalne, a więc umieć rozmawiać z pacjentem czy wytłumaczyć złożone rzeczy bardzo prostym językiem – zaznacza. Jego zdaniem wykształcony farmaceuta, poza pracą w aptece, może liczyć na wiele innych możliwości rozwoju: może pracować w laboratorium, inspekcji farmaceutycznej lub firmie farmaceutycznej. – Farmaceuta nie jest sprzedawcą leków, jest to specjalista w dziedzinie leków i tak traktujmy farmaceutów – podkreśla Fijałkowski. Czego możemy spodziewać się po studiach farmaceutycznych? Jaki powinien być przyszły farmaceuta? Tego również można się dowiedzieć z wypowiedzi Łukasza Fijałkowskiego dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/farmaceuta-nie-jest-sprzedawca-lekow/
Do podejmowania studiów zachęca dr Marek Waszkowiak, rektor Wyższej Szkoły Kadr Menedżerskich w Koninie. – Warto studiować, ponieważ prędzej czy później pojawią się bariery blokujące awans lub możliwości podejmowania decyzji – mówi. Jak zaznacza, paleta wydziałów kierowanej przez niego uczelni jest bardzo szeroka, od energetyki po pedagogikę. Zapewnia także, że co roku zmieniany jest zakres programu nauczania – tak, aby jak najlepiej odpowiadał na aktualne zapotrzebowanie. Według Waszkowiaka, obecnie na znaczeniu coraz bardziej zyskują studia niestacjonarne, które umożliwiają pracującemu studentowi świadomy wybór studiów, będących idealnym uzupełnieniem rozwoju zawodowego. W wypowiedzi dla AZiR rektor WSKM radzi, czym warto kierować się przy wyborze studiów: https://azir.edu.pl/wyklad/uczelnia-powinna-przesuwac-nasze-granice/
Natomiast Tomasz Wróblewski, prezes Warsaw Enterprise Institute (WEI), dziennikarz i publicysta, twórca takich tytułów, jak „Newsweek Polska” czy „Forbes Polska” zdradza, czym różnią się studia w Polsce od studiów w USA. – Nie wiem, jak wyglądają dzisiaj studia historyczne w Polsce, ale pamiętam dość dużą różnicę w czasach, kiedy ja studiowałem, w latach 80. Nie uczyliśmy się w Ameryce dat, uczyliśmy się rozumieć etapy w historii – poprzez kulturę, cywilizację, ekonomię, oczywiście trochę też przez politykę. Zakładaliśmy, że te daty przychodzą do nas później i w logiczny sposób układają się w całość – mówi. Jego zdaniem najważniejsze w nauce historii jest zrozumienie, o co ówczesnym ludziom chodziło, co mieli na myśli, czego się bali, do czego dążyli i czym wyznaczone były kolejne etapy w dziejach. Uważa też, że niemożliwe jest oddzielne studiowanie różnych gałęzi historii, takich jak historia ekonomii, historia polityczna czy historia społeczna, gdyż stanowią one nierozerwalną całość. Więcej na ten temat w wypowiedzi Tomasza Wróblewskiego dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/historia-to-nie-uczenie-sie-dat/
Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają. Patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.
Więcej informacji na azir.edu.pl oraz na Facebooku https://www.facebook.com/AZiR.edu/

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.