W KIELCACH DYSKUTOWANO O NOWOCZESNYCH MUNDURACH

Sylwia Kuligowska
SCOPE PR
MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact|scopepr.pl| |contact|scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl
INFORMACJA PRASOWA
W KIELCACH DYSKUTOWANO O NOWOCZESNYCH MUNDURACH
4 września br. podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego odbyła się, zorganizowana przez redakcję portalu Defence24.pl, debata pt. „Nowoczesny mundur żołnierza Wojska Polskiego – Etos, bezpieczeństwo i funkcjonalność”. Udział w niej wzięli przedstawiciele wojska, w tym I Zastępca Dowódcy Wojsk Obrony Terytorialnej gen. bryg. Grzegorz Barabieda, przemysłu Anna Zygan z Milliken & Company oraz gen. Ben Hodges, były dowódca US Army w Europie. Podczas wydarzenia poruszone zostały kwestie istotne z punktu widzenia użytkowników – żołnierzy, jak funkcjonalność, czy stosowane w mundurach rozwiązania i technologie. Nie zabrakło także odniesień do tzw. „operacji Szpej” oraz programu Zaawansowanego Indywidualnego Systemu Walki (ZISW) Tytan.
Mundur będący zarówno wizytówką żołnierza, jak i jego "drugą skórą", powinien zapewnić mu ochronę przed zróżnicowanymi warunkami klimatycznymi, przed zagrożeniami związanymi ze służbą (np. trudnopalność) jak i maskowanie, w tym także w co raz szerszym zakresie fal podczerwonych. Jak zwrócił uwagę gen. Hodges, mundur współczesnego żołnierza musi spełniać wiele funkcji, aby maksymalnie zwiększyć jego przeżywalność na polu walki, chroniąc jego życie.
- Żołnierz musi być wyposażony jak najlepiej, od tego zależy życie, życie żołnierza. To jest naszym zobowiązaniem moralnym. – gen. Ben Hodges, były dowódca US Army Europe.
W toku dyskusji zarówno przedstawiciele wojska, jak i reprezentująca stronę przemysłową Anna Zygan, Kierownik sprzedaży międzynarodowej działu Govermental and Defence MIlliken & Co, zwrócili uwagę na kwestie zapewnienia bezpieczeństwa dostaw przedmiotów umundurowania i wyposażenia indywidualnego, szczególnie w sytuacjach zagrożeń, kryzysów czy konfliktów.
- Chcemy, żeby większa część produkcji miała miejsce u nas w kraju (…) zdajemy sobie sprawę z tego, że na czas <> łańcuchy dostaw mogą zostać zachwiane. – ppłk mgr inż. Marek Trzonek, zastępca komendanta Wojskowego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego.
Aby mundur spełniał wymagania współczesnego pola walki, w tym w zakresie kamuflażu w szerokim zakresie fal podczerwonych (kamery SWIR i NIR) istotne są stosowane w ich produkcji technologie materiałowe. W większości przypadków ich rozwój odbywa się poza naszym krajem, dlatego tak istotna jest współpraca z zagranicznymi dostawcami technologii, jak i możliwość ich transferu do Polski.
Technologicznie jesteśmy gotowi rozszerzyć współpracę (z polskim przemysłem – przyp. red.). Czekamy na jasny sygnał i zmiany ustawodawcze. – Anna Zygan, kierownik sprzedaży międzynarodowej działu Govermental and Defence MIlliken.
Przedstawiciele wojska, w tym zastępca Komendanta Wojskowego Ośrodka Badawczo-Wdrożeniowego Służby Mundurowej ppłk mgr inż. Marek Trzonek odnieśli się do kwestii systemowego podejścia w projektach umundurowania oraz współpracującego z nim oporządzenia/wyposażenia, które tworzą jeden system jaki zakłada na siebie żołnierz. Zwrócono także uwagę na istotne z pkt. widzenia żołnierzy cechy o czym mówił m.in. gen. bryg. Grzegorz Barabieda, I Zastępca Dowódcy Wojsk Obrony Terytorialnej – Wojska Obrony Terytorialnej są gotowe do testowania nowych rozwiązań, wyciągania wniosków i zebrania opinii i wysłania do firm produkujących mundury.
Podkreślone zostało również znaczenie dialogu i współpracy pomiędzy producentami
a żołnierzami o czym mówiła Anna Zygan reprezentująca Milliken & Co. oraz płk pil. Łukasz Piątek, Dowódca 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego.
- Sprzęt taki jak F-35 stawia nowe wymagania w zakresie umundurowania i wyposażenia, nie tylko pilotów, ale także techników obsługujących te samoloty. Aby móc dostarczyć nam najlepsze produkty, rozwiązania konieczny jest dialog z użytkownikami. – płk. Łukasz Piątek, Dowódca 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego.
- Na końcu każdego sprzętu stoi człowiek i to on powinien być w centrum zainteresowania. Dajmy możliwość wypowiedzi tym którzy będą odpowiadać za nasze bezpieczeństwo nie
z pozycji biurka. – Annna Zygan Milliken&Co.
Podsumowując dyskusję jej uczestnicy podkreśli, że konieczne są zmiany w przepisach, aby możliwe było wprowadzenie pożądanych przez użytkowników rozwiązań w przedmiotach umundurowania i wyposażenia. Aby to zdanie żołnierzy było decydujące w procesie wyboru konkretnych rozwiązań. Tych zmian oczekuje także przemysł i bez nich nie będzie możliwa „rewolucja” w „szpeju”.
Kontakt dla mediów:
Sylwia Kuligowska, Agencja SCOPE PR/Biuro prasowe Milliken & Co. w Polsce
tel. 692 444 406, mail: s.kuligowska@scopepr.pl
O Milliken & Co.:
Milliken jest światowym liderem w produkcji trudnopalnych i odpornych na niską temperaturę materiałów. Firma znana jest z opracowywania wysokowydajnych materiałów, które są wygodne, trwałe i zapewniają ochronę przed płomieniami przez cały okres użytkowania odzieży. Posiada w swoim portfolio ponad 700 specjalistycznych tkanin, które oferuje na ponad 20 rynkach. Technologie tekstyliów trudnopalnych Millikena są wykorzystywane w programach ubiorów bojowych U.S. Army oraz U.S. Air Force.
https://www.milliken.com/en-us/industries/government-and-defense

Grupa Metinvest działa mimo wojny i aktywnie wspiera wojsko oraz cywilów

PANASONIC PREZENTUJE NIEZAWODNE ROZWIĄZANIA TOUGHBOOK NA SAHA EXPO 2024

PRZEŁOMOWE TECHNOLOGIE W UMUNDUROWANIU. DEBATA PODCZAS TARGÓW MSPO 2024
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.