Dan Cake wraz z Nadleśnictwem Chrzanów sadzi drzewa za przejechane kilometry
Marka Dan Cake w miniony poniedziałek wzięła udział w tegorocznej akcji sadzenia drzew, zorganizowanej przez Nadleśnictwo Chrzanów. Sadzenie odbyło się na terenie powiatu chrzanowskiego i stanowi planowy element gospodarki leśnej prowadzonej przez tutejsze nadleśnictwo. Pracownicy firmy wraz z rodzinami, a także przedstawiciele wspieranych przez Dan Cake lokalnych organizacji i szkół, pod okiem leśników posadzili 4 tysiące drzew. To efekt rozpoczętego dwa lata temu wewnętrznego wyzwania, w ramach którego pracownicy firmy uprawiając sport i osiągając założone pułapy kilometrowe, otrzymywali od nadleśnictwa wirtualne sadzonki.
Akcja sadzenia „uzbieranych” w wyzwaniu, prawdziwych już drzewek, odbyła się na terenie Leśnictwa Mętków w rejonie Wygiełzowa i standardowo zaczęła się od krótkiego szkolenia, poprowadzego przez Annę Rejdych, specjalistę ds. stanu posiadania, turystyki i edukacji, która poinstruowała zebranych wolontariuszy, w jaki sposób prawidłowo umieścić sadzonki w gruncie.
– Leśnicy co roku dokonują odnowień powierzchni leśnej celem zachowania trwałości lasu i jego różnorodnych funkcji. Tej wiosny posadziliśmy ponad 2 miliony sadzonek drzew na powierzchni 347 ha. Wśród wysadzonych gatunków, oprócz dominującej w naszych lasach sosny, pojawił się szereg innych gatunków, takich jak: buk, dąb, brzoza, modrzew, świerk, lipa, jodła, jawor, wiąz, olcha oraz grab. Im bardziej żyzne siedlisko, tym planowane jest większe zróżnicowanie gatunkowe dla zachowania bioróżnorodności naszych lasów oraz jego odporności na działanie czynników biotycznych i abiotycznych. Tegoroczne sadzenie odbywa się w ramach kampanii „Łączą nas drzewa” podczas, której sadzimy „Las Pamięci Jana Pawła II”. Miejsce naszego sadzenia zostało oznaczone tablicą pamiątkową, zatem będzie można tutaj wracać i obserwować rosnący las – powiedział Pan Krzysztof Gołąbek, Nadleśniczy Nadleśnictwa Chrzanów.
– Mając na uwadze, że las rośnie powoli i zagraża mu wiele rzeczy, takich jak: pożary, degradowanie siedlisk leśnych poprzez ich zaśmiecanie, szkody od zwierzyny oraz anomalie pogodowe, staramy się podkreślać, jak ważna jest dbałość o każde drzewo. To od nas wszystkich zależy, jak będzie wyglądał wczoraj posadzony las – dodaje Anna Rejdych, specjalista ds. stanu posiadania, turystyki i edukacji w Nadleśnictwie Chrzanów.
„Odjechane Wyzwanie”, bo tak nazywa się wewnętrzna akcja sportowa Dan Cake, odbywało się w ramach firmowego projektu CSR „Robimy Klimat” i polegało na dojeżdżaniu do pracy rowerem lub trenowaniu biegania czy nordic walking. Każdy pokonany przez pracowników firmy kilometr, zliczany przez dedykowaną projektowi aplikację, stanowił ekwiwalent jednej sadzonki drzewa, którą finalnie zapewniło Nadleśnictwo Chrzanów. Tym samym po raz kolejny udało się uzbierać aż 4 tysiące sadzonek, które za kilka lat stworzą na terenie Leśnictwa Mętków odnowiony fragment lasu.
– Z naszego firmowego sadzenia drzew robi się już powoli tradycja. Akcję przeprowadziliśmy w zeszłym oraz w tym roku, a właśnie wystartowaliśmy z nową edycją naszego wyzwania i już zbieramy kolejne sadzonki, które planujemy posadzić przyszłą wiosną. 8 tysięcy nowych drzewek w regionie to nie tylko efekt wysiłków naszych pracowników, ale także owocnej współpracy z Nadleśnictwem Chrzanów. Liczymy na to, że przy dalszym wsparciu nadleśnictwa oraz dzięki zaangażowaniu naszych pracowników corocznie będziemy mieli swój udział w pracach odnowieniowych powierzchni leśnych prowadzonych przez Nadleśnictwo Chrzanów w okolicach naszego zakładu produkcyjnego – mówi Jakub Gier, Koordynator Projektu CSR „Robimy Klimat” w Dan Cake Polonia.
Firma Dan Cake Polonia od kilku lat prowadzi zintegrowane działania CSR skupione wokół projektu „Robimy Klimat”, realizując w regionie chrzanowskim inicjatywy proekologiczne, wspierając tutejszy sport czy działając na rzecz lokalnej społeczności.
_____________________
O DAN CAKE POLONIA
Dan Cake Polonia to czołowy producent w branży piekarniczo-cukierniczej w Polsce. Od 2004 roku Spółka jest częścią międzynarodowej grupy, która posiada swoje zakłady produkcyjne w Danii, Niemczech, Szwecji, Norwegii, Polsce oraz w Bangladeszu. Podstawą sukcesu marki Dan Cake w Polsce jest połączenie wielopokoleniowych, międzynarodowych doświadczeń grupy oraz polskich tradycji piekarniczo-cukierniczych. Obecnie gama wyrobów oferowanych przez Dan Cake na rynku polskim obejmuje około 70 artykułów - są to m. in.: chleby tostowe, bułki do hamburgerów i hot dogów, bułeczki mleczne, ciasta (m.in. rolady, babki, keksy, słodkie przekąski takie jak muffinki, babeczki, rogaliki) oraz półprodukty (spody tortowe, gofry). Więcej o Dan Cake: www.dancake.pl\.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.