Dzień Długu Ekologicznego 2023: wsparcie inicjatywy #MoveTheDate
Dzień Długu Ekologicznego wyznacza datę, w której zapotrzebowanie ludzkości na zasoby naturalne przewyższa to, co Ziemia może odnowić w ciągu jednego roku. Oznacza to, że przez pięć pełnych miesięcy żyjemy na kredyt i coraz bardziej wyczerpujemy zasoby Ziemi. Ten alarmujący fakt wymaga pilnych działań w celu zmniejszenia naszego ekologicznego śladu i ochrony planety dla przyszłych pokoleń.
Nie musi być to trudne ani kosztowne: proste zmiany w naszym codziennym zachowaniu i wykorzystanie nowych, innowacyjnych technologii mogą wspierać globalną inicjatywę przesunięcia daty naszego długu ekologicznego wobec planety. Jeśli na przykład gospodarstwa domowe zdecydowałyby się na energooszczędne urządzenia i nie korzystałyby z nich zbyt często, można by przesunąć tę datę o 6 dni [Energy efficient household appliances - Power of Possibility (overshootday.org)].
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że ich własny dom ma ogromny potencjał do oszczędzania zasobów naturalnych, np. przy korzystaniu z wody.
Marka GROHE jako globalny producent kompletnych rozwiązań łazienkowych i kuchennych postawiła sobie za cel opracowanie rozwiązań, które wspomagają oszczędzanie wody i energii.
1. W przypadku baterii umywalkowych sposobem na oszczędzenie energii jest technologia GROHE SilkMove ES. W tradycyjnej baterii, kiedy dźwignia ustawiona jest w standardowej, środkowej pozycji, wówczas zawsze uruchamiany jest strumień wymieszanej gorącej i zimnej wody – nawet kiedy chcemy tylko szybko opłukać szczoteczkę do zębów lub umyć ręce. To niepotrzebne zużycie energii może zostać wyeliminowane dzięki zastosowaniu głowicy GROHE SilkMove Energy Saving, która sprawia, że kiedy dźwignia znajduje się w środkowej pozycji, wówczas po uruchomieniu przepływu z baterii wypływa zawsze zimna woda. Dopiero po przesunięciu dźwigni w lewą stronę możemy aktywować ciepłą wodę.
2. Aby zmniejszyć zużycie wody, baterie GROHE wyposażone są w technologię GROHE Water Saving ograniczającą przepływ. W taki sposób zamiast 10 litrów na minutę, zużywa się tylko nieco ponad 5. Jednocześnie zintegrowany perlator wzbogaca wodę powietrzem, dzięki czemu strumień pozostaje przyjemnie miękki i pełny. Oszczędza to wodę bez poświęcania wydajności czy komfortu.
3. Ogranicznik przepływu GROHE Water Saving dostępny jest również w prysznicach. Dzięki równomiernemu rozmieszczeniu dysz na tarczy słuchawki prysznicowej lub deszczownicy, użytkownik nie czuje różnicy w strumieniu wody – ten wydaje się tak samo obfity jak w przypadku standardowych pryszniców. Przykładem jest słuchawka w zestawie prysznicowym GROHE Vitalio Start 100, która zużywa jedynie 5,5 litra wody na minutę. Z tego powodu produkt został niedawno doceniony w kategoriach "test winner" oraz "environmental tip" przez niemiecką organizację konsumencką i fundację "Stiftung Warentest".
4. Kolejną kategorią produktów, która pomaga oszczędzać zasoby są termostatyczne baterie prysznicowe. Utrzymują one wybraną temperaturę wody przez cały czas trwania prysznica. Dzięki temu nie trzeba tracić dodatkowego czasu regulację ustawień. Wiele modeli dostępnych w ofercie marki GROHE takich jak np. Grohtherm 1000, posiada dodatkowo przycisk GROHE EcoButton: tylko po jego naciśnięciu można uzyskać pełny przepływ wody. W taki sposób, całkiem nieświadomie, można zużyć o nawet 50% wody mniej.
5. Najnowszą innowacją jest jednak system prysznicowy GROHE Everstream – pierwsze rozwiązanie prysznicowe marki GROHE, które posiada funkcję recyrkulacji wody, umożliwiającą ponowne wykorzystanie uprzednio oczyszczonej wody, aby wydłużyć przyjemność kąpieli, zużywając przy tym jak najmniej świeżej wody i znacznie mniej energii. System prysznicowy wykorzystuje zaledwie jedną czwartą wody i jedną trzecią energii w porównaniu z tradycyjnym prysznicem. Przekłada się to na zmniejszenie kosztów kąpieli do 65% rocznie (dla czteroosobowego gospodarstwa domowego) oraz, w zależności od indywidualnych nawyków kąpielowych, o nawet 70% mniejszą emisję CO2. System będzie miał swoją premierę w 2024 roku.
Dzień Długu Ekologicznego przypomina nam o pilnej potrzebie przemyślenia naszego sposobu życia i konsumpcji. Obecna sytuacja motywuje markę GROHE do odgrywania pionierskiej roli w opracowywaniu ekologicznych rozwiązań, które zmieniają sposób wykorzystywania zasobów w kuchniach i łazienkach. Dzięki zaangażowaniu w oszczędzanie wody i energii oraz w innowacje technologiczne, marka chce kontynuować starania w celu #PrzesunięciaDaty.
-------------------------------------
O GROHE
GROHE jest wiodącym na świecie producentem kompletnych rozwiązań łazienkowych i kuchennych. Od 2014 roku należy do portfolio marek organizacji LIXIL. Filarami marki GROHE są technologia, jakość, design i zrównoważony rozwój.
Marka oferuje rozwiązania produktowe poprawiające jakość życia, a także usługi w ramach dedykowanych portfolio: GROHE QuickFix, GROHE Professional oraz subbrandu premium GROHE SPA. Odpowiadają one na konkretne potrzeby partnerów biznesowych GROHE oraz oczekiwania ich zróżnicowanych grup docelowych.
Woda leży u źródła wszystkich działań marki, dlatego jest ona zaangażowana w realizację strategii korporacyjnej organizacji LIXIL z łańcuchem wartości oszczędzającym zasoby naturalne: od produkcji neutralnej pod względem emisji CO2*, poprzez eliminację niepotrzebnego plastiku w opakowaniach produktów, aż po technologie oszczędzania wody i energii, takie jak GROHE Everstream - prysznic z recyklingiem wody.
Ważnym elementem strategii jest również hybrydowy ekosystem komunikacji GROHE X, do którego należą: internetowa platforma, pełna wartościowych treści i inspiracji, GROHE X Brand & Communication Experience Center w Hemer (Niemcy) z nowoczesnymi studiami filmowymi oraz imponujące ciężarówki GROHE X Motion. Dzięki nowym sposobom komunikacji marka GROHE dociera do ludzi na całym świecie, realizując główny cel LIXIL, jakim jest zapewnianie lepszych domów wszystkim i wszędzie.
* włączając projekty kompensujące emisję CO2; więcej o tym na grohe-x.com/sustainability
Informacje o LIXIL
LIXIL (TSE: 5938) to producent innowacyjnej armatury oraz rozwiązań do domu, które ułatwiają radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami i podnoszą standard życia w każdym miejscu na świecie. Korzystając z naszego japońskiego dziedzictwa, tworzymy i wdrażamy nowoczesne technologie odpowiadające za wysoką jakość produktów i zmieniające domy w lepsze, nowoczesne przestrzenie. Jednak LIXIL wyróżnia się przede wszystkim sposobem działania – począwszy od wyrazistych projektów, poprzez ducha przedsiębiorczości i dbałość o środowisko, aż po odpowiedzialny rozwój działalności biznesowej. Nasze podejście realizujemy w praktyce dzięki wiodącym w branży markom, w tym INAX, GROHE, American Standard i TOSTEM. Ponad 55 000 współpracowników działających w więcej niż 150 krajach jest dumnych z tego, że nasze produkty każdego dnia poprawiają jakość życia miliardów ludzi. Więcej informacji na www.lixil.com
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.