Odbicie na rynku modowym w 2021 r. nie pozwoli na odrobienie straty

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Według szacunków PMR, rok 2020 przyniósł spadek rzędu -16,3% r/r dla handlu detalicznego odzieżą i obuwiem w Polsce, amortyzowany wzrostami w kanale internetowym.
Sprzedaż internetowa nie zdołała jednak zrekompensować strat związanych z ograniczaniem wydatków na kategorie modowe (a te deklarowało 55% respondentów badania przeprowadzonego przez PMR w sierpniu 2021 r.) i zamknięciem galerii. Całkowita liczba dni bez handlu sklepów modowych w galeriach w 2020 r., tj. objętych restrykcjami w związku z epidemią COVID-19, zakazem handlu w niedzielę i święta wyniosła 122.
Rok 2021 przynosi branży odbicie, aczkolwiek z niskiej bazy i hamowane przez presję restrykcji obowiązujących w pierwszych miesiącach roku, po zniesieniu których klienci chętnie wracali do sklepów odzieżowych i obuwniczych (w maju 2021, najwyższe obroty, wg PRCH, odnotowali najemcy modowi). Prognozowana dynamika na ten rok wynosi 14,0% i nie pozwala na odrobienie ubiegłorocznych strat, co, wg prognoz PMR nastąpi dopiero w 2022 r.
Jak wynika z badania PMR na próbie celowej przeprowadzonego w sierpniu 2021 r. na potrzeby raportu „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2021”, 42% respondentów czuje potrzebę uzupełnienia garderoby po ponad roku pandemii. Takie deklaracje najczęściej składają kobiety (44%), najmłodsi badani (52% w grupie do 34. roku życia), osoby z wykształceniem wyższym i z najwyższych grup dochodowych.
PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.
Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.