Komunikaty PR

Odważnym się nie jest, odważnym się bywa

2021-04-13  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Edyta Miszczuk
Grupa ANG

Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl

Blisko 60 proc. Polaków uważa, że odwaga nie jest cechą charakteru, ale zachowaniem w konkretnej sytuacji – wynika z badania „Polacy o odwadze”. W jakich sytuacjach Polacy czują się odważni? Co motywuje do bycia odważnym, a co przed nią powstrzymuje?

Odwaga postrzegana jest przez Polaków jako ważny aspekt życia – jest potrzebna i użyteczna. Ułatwia osiąganie sukcesów i może przyczyniać się do większego poczucia szczęścia.

„Z jednej strony Polacy uważają, że w dzisiejszych czasach odwaga jest szczególnie ważna. Chcieliby czuć się odważni, by móc w pełni wykorzystać szanse i możliwości, które im się nadarzają i osiągnąć w życiu więcej. Nie chcą żałować straconych okazji, uważają też, że aby osiągnąć sukces należy być odważnym. Z drugiej, mają poczucie, że odwaga jest raczej rzadko spotykana niż bardzo powszechna” – mówi autorka badania, prof. dr hab. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.

Odwaga – motywatory i demotywatory

Największymi barierami w byciu odważnym, które wskazali respondenci biorący udział w badaniu „Polacy o odwadze” są lęk przed niepowodzeniem oraz obawa utraty stabilizacji. Do odwagi motywuje Polaków przede wszystkim chęć ochrony najbliższych. Istotną motywacją do zachowania, które rozumiane jest jako akt odwagi, jest również chęć postępowania zgodnie z własnym sumieniem. Ważne jest także udowadnianie samemu sobie własnej sprawczości oraz chęć pomocy innym osobom. Co drugi Polak wskazuje, że czuje się odważny w obszarze relacji rodzinnych. Na przeciwległym biegunie znajdują się zaś finanse – tu odważnych bądź zdecydowanie odważnych jest jedynie ponad 30 proc. badanych.

 „Pandemia była i jest swoistym sprawdzianem odwagi – zarówno w odniesieniu do kwestii prywatnych, zawodowych, jak i sprawdzianem odwagi cywilnej. Można wręcz powiedzieć, że dzisiejsza sytuacja, nie tylko w związku z pandemią, wymusza na nas zachowania, które świadczą o męstwie, stawaniu w obronie własnych przekonań. Odwaga jest wręcz konieczna, abyśmy my – począwszy od jednostki przez społeczeństwo po biznes – mieli szansę rozwijać się i starać czynić ten świat i nasze życie lepszymi. Niemniej w tej całej polemice na temat odwagi nie można zapomnieć, że nie istnieje ona bez lęku. Dlatego szczególnie ważną dziś rolą firm i ich liderów jest wsparcie swoich zespołów w tzw. oswajaniu pandemicznej rzeczywistości, by pomóc współpracownikom zniwelować obawy o przyszłość, dać im poczucie bezpieczeństwa poprzez stworzenie przewidywalnego środowiska pracy i „wyposażyć” ich w motywatory do odważnych decyzji. Odwagą firm jest zatem wzięcie odpowiedzialności nie tylko za dziś, ale przede wszystkim za przyszłe losy współpracowników" – powiedział Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG SA. 

„Polacy o odwadze” – informacje o badaniu

Badanie „Polacy o odwadze” zostało zrealizowane na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners. Jego celem było zrozumienie postaw i zachowań Polaków związanych z odwagą. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na panelu badawczym Ariadna, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej (reprezentatywność ze względu na: płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania) dorosłych Polaków, N=1093. Realizacja - pierwszy kwartał 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa ANG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.