Komunikaty PR

Łódź - Miasto Przemian: Rewitalizacja kamienic jako symbol nowej ery miasta

2024-11-04  |  12:00
Biuro prasowe

Łódź, miasto o bogatej historii przemysłowej, przechodzi dynamiczną transformację, której sercem jest rewitalizacja historycznych kamienic. Ten proces, łączący podziw i szacunek dla przeszłości z nowoczesnym podejściem do urbanistyki, staje się symbolem nowej ery dla miasta. W ślad za Łodzią idą inni, a proces rewitalizacji przynosi nie tylko estetyczne, ale też finansowe korzyści.

Kamienice w Łodzi, niegdyś należące do rodzin fabrykantów, to dziś symbole bogactwa tego miasta i jego dynamicznego rozwoju przemysłowego. Przez lata zaniedbane budynki odzyskują dawny blask, stając się świadectwem odradzającej się Łodzi, która harmonijnie łączy swoją industrialną przeszłość z potrzebami współczesnych mieszkańców. Nie udałoby się to bez programów rewitalizacyjnych, dzięki którym wiele z budynków przekształcanych jest w nowoczesne przestrzenie mieszkalne, biurowe i kulturalne, zaspokajające potrzeby rozwijającego się miasta. To również szansa na wzrost gospodarczy, bowiem nowe inwestycje przyciągają turystów, inwestorów czy wyspecjalizowanych pracowników. Łódź nie tylko odnawia swoją architekturę, ale także kształtuje nową tożsamość jako miasto otwarte, innowacyjne i pełne możliwości.

Łódź w ramach projektu Rewitalizacji Obszarowej wydała już około 1,5 miliarda złotych. To łącznie około 180 odnowionych kamienic, w których powstało ponad 1000 mieszkań [1]. Nowe oblicze zyskały m.in. pofabrykancki budynek przy ul. Tuwima przeznaczony na nowoczesne biura oraz kamienice na osiedlu Księży Młyn, które dziś jest atrakcją miasta. Do 2025 roku mają zakończyć się również prace przy ul. Ogrodowej. Zespół budynków dawnych mieszkań robotników łódzkiego fabrykanta Izraela Poznańskiego będzie jedną z najdroższych, pojedynczych inwestycji w ramach projektu rewitalizacji. Jej koszt to około 100 mln złotych. W ramach programu miasto dofinansowuje również remonty zabytkowych prywatnych budynków w centrum Łodzi. W tym roku przeznaczono na ten cel 5 mln złotych.[2]

Jedną z najciekawszych prywatnych realizacji jest obecnie trwająca rewitalizacja kamienicy przy ulicy Piotrkowskiej 96, była siedziba firmy Siemens, która oprócz biura prowadziła w niej dom handlowy, sprzedając najnowsze luksusowe artykuły gospodarstwa domowego Siemens.

Kamienica Siemensa powstała w 1912 roku i wybudowana została w stylu klasycznego modernizmu. To, co wyróżnia budynek na tle innych obiektów miasta, to monumentalna, unikatowa fasada, ogromne przeszklenia, tak bardzo różniące się od klasycznej secesyjnej zabudowy Łodzi. Po rewitalizacji w kamienicy znajdować się będą luksusowe mieszkania, lokale usługowe oraz część wellness przeznaczona dla mieszkańców tej inwestycji. 

Widzimy, jak Łódź dynamicznie się rozwija, a wraz z jej rozwojem rośnie zapotrzebowanie na nowe przestrzenie mieszkalne czy miejsca noclegowe. Z jednej strony zabytkowe przestrzenie przyciągają osoby poszukujące miejsca do życia w wyjątkowej lokalizacji, z drugiej zaś odpowiada na potrzeby turystów oraz osób odwiedzających miasto w celach biznesowych. W tym kontekście rewitalizacja istniejących budynków jest nie tylko doskonałą alternatywą dla budowy nowych obiektów, ale stanowi także świetną inwestycję, którego wartość tylko będzie rosła w czasie. Kamienica Siemensa to budynek z bogatą historią: oprócz Siemensa, mieścił się tu Bank Handlowo-Przemysłowy, Czytelnik, liczne redakcje łódzkich gazet, a w murach kamienicy gościli m.in. Zofia Nałkowska, Stanisław Jerzy Lec i Jan Brzechwa” - mówi Łukasz Juśkiewicz, inwestor VP Piotrkowska 96, odpowiedzialny za odbudowę Kamienicy Finstera i Kamienicy Siemensa w Łodzi.

Odnowione kamienice i budynki przemysłowe zyskują nowy blask, jednocześnie wpisując się w tkankę miejską, zachowując historyczne walory architektoniczne i dodając miastu unikalnego charakteru. Ponadto inwestowanie w rewitalizację pozwala maksymalnie wykorzystać już istniejącą infrastrukturę, co sprzyja zrównoważonemu rozwojowi. Tego typu inwestycje generują zyski, jednocześnie ożywiając zaniedbane dotychczas dzielnice miasta.

 


[1] https://rewitalizacja.uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul/rewitalizacja-zmienila-lodz-180-odnowionych-kamienic-parki-i-skwery-szczegoly-id20293/2024/4/4/

[2] https://rewitalizacja.uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul/specjalna-strefa-rewitalizacji-wnioski-o-dofinansowanie-remontu-tylko-do-15-wrzesnia-id20454/2024/9/13/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.