Ogłoszenie wyników programu "Przedsiębiorstwo Fair Play" 2020
IPED
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
Trębacka 4
00-074 Warszawa
iped|kig.pl| |iped|kig.pl
+48 22 630 98 01
www.iped.pl
Dobiega końca tak odmienna od dotychczasowych, 23 edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Mimo, że wiele się zmieniło, tak w działaniu firm, jak i organizacji samego programu, jedno pozostało niezmienne – fantastyczne firmy, które mimo trudności wzięły udział w programie i udowodniły, że trudne sytuacje potrafią wydobywać z ludzi, to co najlepsze.
Decyzje o rozstrzygnięciu tegorocznej edycji zostały podjęte dzięki przeprowadzonej zdalnie Kapitule programu. W obradach uczestniczyli między innymi przedstawiciele: władz regionalnych, Biura Rzecznika MŚP, przedsiębiorstw, organizatorów programu, Krajowej Izby Gospodarczej, wieloletnich partnerów programu. Decyzje o przyznaniu certyfikatów „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2020 oraz nagród głównych i specjalnych podparte zostały argumentacjami audytorów, którzy w tym roku również w formie zdalnej przeprowadzali wizytacje i rozmowy w poszczególnych firmach.
Współczesna sytuacja związana z nieustannie dużą ilością zachorowań na Covid spowodowała, iż podjęto decyzję o przełożeniu tradycyjnej Gali, tak lubianej przez wszystkich uczestników programu na najbliższy możliwy termin.
Brak tradycyjnej uroczystości nie powstrzyma jednak organizatorów od zachowania wieloletniej tradycji, którą jest ogłaszanie wyników w roku, w którym dana edycja była realizowana. 27 listopada 2020 r. o godz. 12:00 rozpocznie się specjalna transmisja online, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci 23 edycji programu "Przedsiębiorstwo Fair Play". Transmisja będzie dostępna na profilu Facebook'owym programu. Aby jej nie przegapić należy dołączyć do utworzonego wydarzenia: https://www.facebook.com/events/1076036782866870
Gratulacje do uczestników skierują między innymi Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, Prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, Prezes Fundacji "Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym" oraz wieloletni audytorzy programu.
Uzyskanie certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” potwierdza uczciwość firmy, która go otrzymała, stanowi komunikat dla klientów i innych interesariuszy, że firma, która się nim legitymuje jest godna zaufania. Laureaci programu odnosząc liczne sukcesy na różnorodnych polach biznesowych udowadniają, że działając uczciwie, budując pozytywne relacje z interesariuszami, a także wpływając na jakość pracy oraz życia pracowników czy też najbliższego otoczenia, można prężnie rozwijać swoją firmę i budować jej przewagi konkurencyjne.
Tym co wyróżnia program „Przedsiębiorstwo Fair Play” spośród wielu obecnych na rynku certyfikacji jest dogłębna weryfikacja firm biorących udział w programie. Oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, a nie tylko jej wyniki finansowe czy jakość wyrobów.
Celem programu jest promocja etyki w działalności gospodarczej oraz wspieranie firm w działaniach opartych o społeczną odpowiedzialność biznesu. Więcej informacji o programie na www.fairplay.pl
Ukraińcy wydają w Polsce tyle co rok temu. W pierwszym kwartale było to 1,4 mld
Producenci napojów ogłosili nazwę operatora systemu kaucyjnego
Niewypłacalność firm na świecie znów w górę – wzrost o 10%
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.