Ogrody w Galerii Północnej pomagają budować relacje z lokalną społecznością

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Jak zapewniają przedstawiciele obiektu, sukces atrakcji to przede wszystkim zasługa jej charakteru. – Ogrody w Północnej to nie tylko „zielona oaza” w mieście, to miejsce, które łączy w sobie ekologię, rozrywkę, relaks i rekreację, przez co jest wyjątkowe na mapie stolicy – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Północnej.
– Odwiedzający znajdują tu m.in. stworzone pośród bioróżnorodnej roślinności aleje, ciekawie zaaranżowaną strefę kawiarnianą, place zabaw dla dzieci, mural 3D, ale także jedyną na dachu centrum handlowego w Polsce tężnię solankową. To elementy, które tworzą niepowtarzalny klimat tego miejsca i przyciągają mieszkańców Warszawy oraz dalszych zakątków regionu, a nawet turystów – dodaje.
Ale nie tylko one decydują o wyjątkowości. W 2023 roku do ogrodów przeciągały także wydarzenia, dzięki którym ta pełna roślinności przestrzeń stała się miejscem, które integrowało i bawiło lokalną społeczność, zapewniając jej różne formy relaksu w mieście i międzypokoleniowej rozrywki.
Swój potencjał ogród pokazał już na otwarcie sezonu. Tylko w pierwszym miesiącu miejsce odwiedziło ponad 71,8 tys. osób. Sam dwudniowy piknik na start sezonu, który zainaugurował dwutygodniową aranżację ogrodów w stylu boho, przyciągnął aż 9,6 tys. osób, czyli trzy razy więcej niż w weekend, w którym nie odbywa się tu żadna impreza.
Wakacje tylko poprawiły ten wynik. Tym bardziej, że latem zorganizowano tu łącznie niemal 100 różnych aktywności. Odwiedzający ogrody mogli posłuchać muzyki na żywo, a wieczorami grał DJ zapewniony przez lokal Grill%Bear. Ponadto galeria przygotowała plenerowe czytanie bajek dla dzieci, a w weekendy jogę na dachu, którą prowadzili instruktorzy z klubu fitness Zdrofit.
Sezon wakacyjny także przyniósł rekordową frekwencję. Łącznie w lipcu i sierpniu ogrody odwiedziło ponad 168 tys. osób. Był to najlepszy wynik wakacyjny w historii tego miejsca. Same tylko otwarte zajęcia z jogi, które w tym roku były lokalnym hitem, przyciągnęły aż 1,4 tys. osób.
– Ogrody to nie tylko miejsce, dzięki któremu jesteśmy w stanie ciekawie zagospodarować mieszkańcom czas wolny, to przestrzeń, która jest jedynym z fundamentów naszej strategii community relations. Jej niezobowiązujący i organiczny charakter sprawia, że lokalna społeczność z łatwością się tu integruje – mówi Roman Bugajczyk.
– Tym bardziej, że każdy odwiedzający ogrody sam wybiera to, jak chce tu spędzić czas. Może to być np. piknik na trawie, wypoczynek przy tężni solankowej czy kole wodnym, zabawa z dzieckiem na placu zabaw, kawa w strefie gastronomicznej lub udział w jednym z wielu organizowanych tu wydarzeń – dodaje.
Ten integracyjny charakter miejsca widać było też w październiku, kiedy otwarto „Dyniowy Ogród” zainspirowany m.in. amerykańskimi farmami i Halloween. Działającą miesiąc przestrzeń z tysiącami dyń, labiryntem ze słomy i wrzosowiskiem odwiedziło ponad 110 tys. osób. Stała się ona też czymś więcej niż tylko sezonową atrakcją.
– To miejsce, które dostarcza mieszkańcom radości, buduje emocjonalny związek z obiektem i pokazuje, że jesteśmy czymś znacznie więcej dla lokalnej społeczności niż tylko przestrzenią handlową. Przez to stajemy się bliżsi. Zmienia to postrzeganie obiektu, który staje się częścią życia stale rozrastające się dzielnicy i codzienności jej mieszkańców – mówi dyrektor obiektu.
– Co więcej, działalność samych ogrodów Północnej i ich rozwój, stale poszerza funkcje galerii, pozwala nam także pełnić nowe role społeczne, w tym animatora życia kulturalno-rozrywkowego swojego sąsiedztwa. Ten kierunek będziemy umacniać także w 2024 roku, tworząc kolejne poza handlowe powody do wizyty w Północnej – dodaje.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.