Komunikaty PR

Oko na Malucha – wspieramy rodziców i noworodki

2021-12-10  |  15:40
Biuro prasowe

Fundacja Oko na Malucha razem z firmą Polski Lek rozwijają program umożliwiający rodzicom kontakt z nowonarodzonymi dziećmi na oddziałach neonatologicznych. W ramach akcji w najbliższym czasie w kolejnych trzech szpitalach w Polsce mają być zainstalowane kamery przy inkubatorach noworodków. Objęcie patronatu nad akcją Oko na Malucha to kolejny projekt firmy Polski Lek realizowany w ramach działań odpowiedzialności społecznej.   

Pomysł na instalowanie kamer przy inkubatorach nowonarodzonych dzieci powstał w okresie pandemii, która uwypukliła problem braku możliwości przebywania rodziców z dzieckiem w szpitalu. Obecnie system monitoringu jest zainstalowany w jednym szpitalu położniczym w Polsce – w Szpitalu Klinicznym im. ks. Anny Mazowieckiej przy ulicy Karowej w Warszawie. Kamery funkcjonują dwukierunkowo, co oznacza, że dziecko słyszy swoich najbliższych, natomiast rodzina może obserwować noworodka.

Wszystkie dzieci potrzebują kontaktu z rodzicami. Dotyczy to również noworodków urodzonych przedwcześnie. Brak tego kontaktu może negatywnie wpłynąć zarówno na maluszka, jak i kondycję psychiczną jego rodziców. Z aplikacji Oko na Malucha mogą korzystać zarówno najbliżsi, jak i dalsi krewni, np. dziadkowie czy wujkowie, dzięki czemu kontakt jest częstszy, maluch może słyszeć znajome głosy, a rodzice mogą poczuć się lepiej psychicznie, wiedząc, co w danym momencie robi ich dziecko i że wszystko jest z nim w porządku. Chcemy, aby możliwość korzystania z Oka na Malucha stała się standardem w Polsce, a działanie monitoringu na Karowej służyło jako wzór dla szpitali w całym kraju – mówi dr Dariusz Madajczak, neonatolog ze Szpitala Klinicznego im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie i prezes fundacji Oko na Malucha.

Pilotażowa instalacja w szpitalu przy ul. Karowej w Warszawie dowiodła skuteczności programu, co potwierdzają rodzice najmniejszych pacjentów szpitala, dlatego Fundacja wraz z firmą Polski Lek planują już rozszerzenie akcji na kolejne placówki.  W najbliższym czasie w trzech szpitalach wojewódzkich planowane są tego typu inwestycje. Docelowo projekt ma objąć jak największą liczbę oddziałów neonatologicznych w całej Polsce, aby zmniejszyć ograniczenia, z jakimi borykają się rodziny w pandemii, a także umożliwić kontakt z noworodkami osobom mieszkającym w większej odległości od szpitala położniczego.

– Razem z Fundacją Oko na Malucha mamy wspólny cel: chcemy pomóc możliwie jak największej liczbie dzieci przebywających w inkubatorach oraz ich rodzinom, zapewniając im kontakt werbalny i wizualny za pomocą nowoczesnych kamer. Dziecko i rodzice potrzebują kontaktu. Dziś możemy dać im możliwość bycia razem poprzez dźwięk, a opiekunom spokój poprzez możliwość obserwacji swojego maluszka. To szczególnie ważne dla rodziców, a niesienie takiej pomocy ważne jest dla nas – mówi Elżbieta Gugulska, Dyrektor Generalna firmy Polski Lek.

Firma Polski Lek Sp. z o.o. od wielu lat stara się wspierać środowisko medyczne, działając w rozmaitych projektach społecznych, takich jak Oko na Malucha, ale także Szkoła Rodzenia Prenalen czy Akademia Rodziców Bobolen. Spółka zaangażowała się w ostatnim czasie także we wsparcie wystawy fotograficznej „Pielęgniarki na linii frontu” autorstwa Andrzeja Trawińskiego, którą w listopadzie br. można było oglądać na Placu Zamkowym w Warszawie.

– Firma Polski Lek w swojej wizji ma zapisaną odpowiedzialność za ludzi i otoczenie, dlatego pomysł wsparcia akcji Oko na Malucha od początku uznaliśmy za naturalny krok. Ponadto ze specjalistami pracujemy nad bezpieczeństwem i poprawą jakości życia wcześniaków, noworodków, dzieci i ich rodziców oraz bliskich. Nie tylko z pasją i zaangażowaniem podchodzimy do naszych produktów, cenionych przez specjalistów, ale również staramy się zmieniać świat każdego człowieka, szczególnie tego bezbronnego i delikatnego, na lepszy. Wierzymy, że dzięki naszym wysiłkom wspieramy rodziców w szczególnym dla nich okresie – w pierwszych miesiącach po przyjściu na świat ich maleństwa – mówi Elżbieta Gugulska, Dyrektor Generalna firmy Polski Lek, dystrybutora suplementu diety Actiferol.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.