Komunikaty PR

Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność

2024-05-09  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Budowa aktywnej społeczności wciąż spędza sen z powiek operatorom centrów biurowych, tymczasem nieszablonowe i konsekwentnie realizowane działania prowadzą do sukcesu. Właśnie zakończył się Olivia Quest: gra, która zaangażowała blisko 650 graczy z 80 firm.

Zdjęcia: 

Onedrive: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jNgAapXgjXjccuyqCg?e=II3lDI 

Wetransfer: https://we.tl/t-FMELYHM5yy 

 

W grze mogły brać wszystkie osoby, które pracują na co dzień w Olivia Centre w Gdańsku, największym centrum biurowym w Polsce. Olivia Quest to projekt, który trwał 3 tygodnie i polegał na rozwiązywaniu różnego rodzaju wyzwań i łamigłówek, prowadzących do odgadnięcia hasła głównego. W zmaganiach udział wzięło aż 645 graczy, spośród których o wygraną w finale walczyło 38 osób. Zwycięzcą okazał się Filip Smurawa z firmy Capgemini. Codziennie, przez cały czas trwania gry zawodnicy musieli podejmować próby odgadnięcia hasła dnia, do którego prowadziły ich zadania rozsiane po całym centrum biznesowym. Wszystkie one stanowiły podpowiedź hasła głównego, za którego odgadnięcie czekała nagroda finansowa dla zwycięzcy w wysokości 1000 zł.

 

Jak przyznaje Filip Smurawa, z początku nie był on zainteresowany udziałem w konkursie, ale to koledzy i koleżanki z pracy zmotywowali go do tego, żeby w końcu spróbował swoich sił: Początkowe hasła były stosunkowo proste i to przez to gra na starcie nie wzbudziła mojego zainteresowania. Do udziału zainspirowali mnie głównie współpracownicy z Capgemini i zainspirowany ich próbami odgadnięcia kolejnych haseł po trzech czy czterech dniach dołączyłem do zabawy. Wraz z kolejnymi dniami poziom trudności rósł, a wraz z nim moja ciekawość. Dość szybko wpadliśmy na trop hasła głównego, co niewątpliwie pomogło z hasłami pomocniczymi, które prowadziły nas do finału konkursu.

 

Maciej Olszewski, dyrektor Działu Komunikacji Olivii podkreśla, że inicjowanie tego typu akcji to nie tylko satysfakcja, ale także świetna zabawa dla całego zespołu: Po raz kolejny efekty proponowanego najemcom projektu przerosły nasze wyobrażenia. Taką grę przygotowaliśmy po raz pierwszy, zatem na początku nie wiedzieliśmy z jakim odbiorem pracowników naszych rezydentów możemy się liczyć, a liczby wręcz zdumiewają: uczestnicy podjęli 32 845 prób odgadnięcia słowa dnia, a jedno ze słów zyskało rekordową liczbę 1386 prób. W jednej z firm udział w zabawie wzięło aż 63 graczy, którzy głowili się nad wprowadzanymi przez nas hasłami. Te dane pokazują, że warto takie projekty realizować, zatem ta edycja Olivia Quest z pewnością nie będzie jedyna. Liczymy, że w kolejnych odsłonach do zabawy przyłączy się większa liczba uczestników. – mówi Maciej Olszewski. Przedsięwzięcie realizowane było we współpracy z O4 Coworking, począwszy od strony koncepcyjnej po realizację. To pokazuje, że najlepsze pomysły są owocem wspólnej pracy.

 

Olivia Centre od początku swojego istnienia konsekwentnie rozwija ideę tworzenia społeczności na swoim terenie. Grupa ta na co dzień skupiona jest w licznych klubach zainteresowań, łączących miłośników fotografii, tworzenia i edycji filmów, pielęgnacji roślin, klubach sportowych (piłka nożna, biegi przełajowe, siatkówka czy żeglarstwo), ale także w tak unikalnych projektach jak Chór Olivia Centre, który ma za sobą szereg występów, wydał swoją pierwszą płytę, a w ostatnich tygodniach dał swój pierwszy komercyjny koncert na który bilety rozeszły się długo przed wydarzeniem. Zasadność istnienia zwartej i aktywnej społeczności potwierdziła się także w tak wyjątkowych okresach jak pandemia czy początek wojny na Ukrainie, kiedy to pracownicy firm z Olivii prowadzili zbiórkę komputerów dla dzieci w czasie nauki zdalnej, robili zakupy seniorom i osobom potrzebującym czy organizowali zbiórkę najpilniej potrzebnych darów dla walczących na froncie i wszystkiego, czego potrzebowali przybywający do Polski uchodźcy wojenni. Na co dzień pracownicy Olivii organizują zbiórki krwi i działają na rzecz schronisk dla zwierząt, a liczne inicjatywy pozwalają im się integrować, wymieniać pomysły i inspirować do rozwoju kolejnych klubów zainteresowań.

 

To duża wartość naszego projektu, która ma znaczenie przy rekrutacji, a jeszcze większe jako czynnik motywacyjny i pozwalający utrzymać pracowników oraz przyczyniający się do większej frekwencji w pracy. – mówi Bogusław Wieczorek, przedstawiciel Olivia Centre. Badania przez nas przeprowadzone dowodzą, że w dniach, kiedy organizowane są wydarzenia dodatkowe w naszym centrum frekwencja w biurach jest wyższa niż w dni, kiedy nie ma takich inicjatyw i potwierdzają to sami pracownicy: 64% badanych uzależnia termin przyjścia do biura od harmonogramu dodatkowych aktywności, jakie czekają na nich w Olivii Centre. Aktywnie z naszej oferty korzysta 12% pracowników biur, a kolejne 12 % deklaruje chęć przyłączenia się w najbliższym czasie. To twarde dane liczbowe, stanowiące odzwierciedlenie obecnych trendów w pracy i dające nam podstawę do rozwijania tych projektów w przyszłości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:27

Jak firmy w Polsce podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju? Ruszyły badania

6 lipca 2024 r. mija termin implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy CSRD. Nakłada ona na największych przedsiębiorców obowiązek składania sprawozdań
Praca Kluczowa rola agencji pracy w sezonie wakacyjnym
2024-07-05 | 01:00

Kluczowa rola agencji pracy w sezonie wakacyjnym

Agencje pracy tymczasowej w sezonie letnim odgrywają kluczową rolę w sterowaniu ruchem  na rynku pracy wobec zwiększonego zapotrzebowania na pracowników
Praca Rośnie czarny rynek zatrudnienia cudzoziemców
2024-06-28 | 11:30

Rośnie czarny rynek zatrudnienia cudzoziemców

W Polsce na ogromną skalę rośnie czarny rynek zatrudnienia cudzoziemców, który realnie zagraża konkurencyjności przedsiębiorców legalnie prowadzącym działalność

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.