Komunikaty PR

Open Mobi z systemem adQuery – nowy wymiar reklamowego paywalla

2020-05-18  |  11:00

Agencja digitalowa Open Mobi poszerza portfolio o usługę Questvertisingu i uruchamia system do prowadzenia reklamowego paywalla – adQuery. Wydawcy mogą teraz korzystać z nowego narzędzia do monetyzacji ruchu, a marki zyskują pewne i precyzyjne dotarcie z kampanią do grupy docelowej. Agencja jest jedynym dostawcą usługi w Polsce.

AdQuery to system umożliwiający wprowadzenie na stronach internetowych tzw. miękkiego paywalla, który najprościej można opisać jako bramkę reklamową. „Walutą” za dostęp do treści jest odpowiedź użytkownika w ankiecie. Osoba, która chce przeczytać cały artykuł w serwisie wydawcy, musi najpierw poświęcić czas na obejrzenie reklamy, a następnie odpowiedzieć na krótkie pytanie z nią związane. – W celu przyciągnięcia uwagi użytkownika i uzyskania rzeczywistego zaangażowania, wykorzystujemy Questvertising. To połączenie reklamy z zadaniem-quizem, które sprawdza, czy odbiorca zapoznał się z kreacją ze zrozumieniem. Zadane pytanie jest proste i nawiązuje do treści reklamy, a nagrodą za prawidłową odpowiedź jest darmowy dostęp do artykułu na stronie – wyjaśnia Marek Naruszewicz, Sales Director Open Mobi. Niewątpliwą zachętą dla użytkowników jest również możliwość wsparcia w ten sposób szczytnego celu. 1% wartości każdej obejrzanej kreacji trafi do wybranych organizacji charytatywnych – dodaje.

Emitowana poprzez adQuery kampania nie podlega zjawisku ślepoty bannerowej i skutecznie dociera do grupy docelowej. Taka forma promocji jest lepiej odbierana przez użytkownika niż tradycyjna wersja reklamy i zapewnia kilkukrotnie wyższą rozpoznawalność marki[1]. Dodatkowo, adQuery pozwala na precyzyjne targetowanie przekazu. Jest to możliwe dzięki integracji systemu ze stroną wydawcy oraz z zewnętrznymi serwerami DMP.

Reklamodawca korzystający z adQuery otrzymuje dostęp do specjalnego panelu w systemie i znajdujących się w nim statystyk m.in. viewability reklamy, ilości odsłon, ilości kliknięć w reklamę, liczby unikalnych użytkowników, ilości poprawnych odpowiedzi czy długości odtworzeń, jeśli reklama miała format wideo. Ma także pewność, że jego kampania będzie wyświetlać się wyłącznie na stronach internetowych zweryfikowanych przez Open Mobi pod kątem bezpieczeństwa marki. I co istotne, na wyniki kampanii nie wpłynie działanie botów.

Z perspektywy właściciela strony internetowej, adQuery może być natomiast alternatywą do płatnych subskrypcji i dodatkowym sposobem na monetyzację ruchu. – Wydawca serwisu zarabia na dostępie do treści w nim publikowanych, ale bez sięgania do kieszeni czytelników. Jest to szczególnie istotne w czasach kryzysu wywołanego pandemią, kiedy każdy mocno pilnuje swojego budżetu – mówi mówi Eliza Durnakowska, General Director Open Mobi. – Taki miękki paywall ma jeszcze inną zaletę. Jest odporny na adblocki i pozwala zarobić wydawcy więcej niż z tradycyjnych reklam odsłonowych – zwraca uwagę.

Sama integracja z systemem adQuery jest prosta, wystarczy dodanie do strony odpowiedniego kodu. Wydawca otrzymuje wówczas dostęp do dedykowanego panelu, który umożliwia mu samodzielne dodawanie kolejnych podstron otwartych na usługę Questvertisingu. Może też ustalać, przy których treściach i w którym miejscu pojawi się bramka reklamowa. Dysponuje przy tym szeregiem statystyk związanych z kampaniami realizowanymi poprzez adQuery, jak np. ilość odsłon, ilość kliknięć w reklamę czy liczba unikalnych użytkowników. Może więc na bieżąco sprawdzać, przy których artykułach czytelnicy są bardziej skłonni skorzystać z tego miękkiego paywalla, a które przyciągają zdecydowanie mniej uwagi. To ułatwia planowanie tematów kolejnych materiałów na stronę.

Open Mobi finalizuje umowy z pierwszymi wydawcami. Więcej informacji na temat adQuery znajduje się na www.adquery.io

 


[1] Prof. Dariusz Doliński, dr hab. Tomasz Grzyb, Questvertising - nowe podejście do reklamy online. Podsumowanie wyników badań, SWPS, Adquesto, str. 3,5, 2019 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.