Optymalizacja zarządzania informacjami biznesowymi. Czego oczekują polskie firmy
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Jakie mają wymagania wobec implementowanych narzędzi oraz wykorzystania nowych technologii?
Rozwiązanie „od zaraz”
Kluczowym czynnikiem skłaniającym firmy do implementacji zewnętrznych oprogramowań do zarządzania danymi jest technologia i towarzyszący jej know-how ich dostawcy. Na te czynniki wskazało niemal 36 proc. badanych firm[1]. Przedsiębiorstwa wprowadzają gotowe rozwiązanie, które musi być w stanie sprostać nawet najbardziej skomplikowanym zleceniom. Co jest dla nich najważniejsze przy jego wyborze?
– Z punktu widzenia firm, z którymi nawiązaliśmy w Polsce współpracę, kluczowymi czynnikami wpływającymi na decyzję wykorzystania oferowanego przez nas rozwiązania był stopień automatyzacji procesów oraz czas implementacji – mówi Przemysław Kędzior, TCG Process Polska. – Przedsiębiorstwa szukały rozwiązań pozwalających na ich instalację w ramach funkcjonującej już infrastruktury IT, brak konieczności indywidualnych prac developerskich oraz szerokie możliwości ich personalizacji i konfiguracji. Obecnie oprogramowanie musi być elastyczne, dostosowane do konkretnych wymagań danej firmy czy specyfiki branży. Wymaga się także, aby oferowało bardzo daleko idący stopień automatyzacji, możliwości samouczenia czy wykorzystania niezwykle rozbudowanych algorytmów oraz sztucznej inteligencji. Samo wprowadzenie DocProStar®, autorskiej platformy TCG Process, zajmuje bardzo mało czasu. W jednym z przypadków jej implementacja od czasu rozpoczęcia rozmów do uruchomienia oprogramowania, trwała zaledwie tydzień – dodaje.
Digitalizacja zasobów informacji jest procesem. Docelowo ma on prowadzić do całkowitego pozbycia się „fizycznych”, papierowych dokumentów i zastąpienia ich cyfrowymi obrazami. Już teraz firmy specjalizujące się w zarządzaniu informacją głównie oferują swoim klientom pracę na ich cyfrowych zasobach, dzięki którym możliwa jest całkowita automatyzacja procesów. Zdigitalizowane dokumenty pozwalają także na korelowanie ze sobą informacji niezależnie od źródła ich pochodzenia (poczty email, stron internetowych czy urządzeń mobilnych). Umożliwia to optymalizację pracy oraz odciążenie pracowników od monotonnych, żmudnych działań (które już teraz z powodzeniem wykonują dedykowane oprogramowania, czy zaawansowane maszyny). Od jakich dokumentów przedsiębiorstwa zaczynają proces digitalizacji?
– Obecnie nasze wdrożenia dotyczą głównie projektów związanych z przetwarzaniem formularzy oraz automatyzacją obsługi faktur – mówi Przemysław Kędzior. – Firmy rozpoczynają współpracę z nami od tych procesów, gdyż charakteryzuje je stosunkowo wysoki poziom standaryzacji, jednak generują bardzo dużo pracy i potrafią być dość skomplikowane. Duży potencjał widzimy także w rozwiązaniach tzw. cyfrowej kancelarii, opartej na automatycznej klasyfikacji dokumentów przy wykorzystaniu uczenia maszynowego i SI. Implementacja takiego rozwiązania daje firmie przewagę rynkową, pozwalającą na dużo szybszą i dokładniejszą realizację zadań, a co za tym idzie udoskonalenie obsługi klienta – podsumowuje.
Operowanie cyfrowymi obrazami dokumentów daje firmom możliwość optymalizacji szeregu procesów związanych z zarządzaniem informacjami. Stanowi także przewagę konkurencyjną, czego dowodem może być sytuacja wielu firm w trakcie tzw. lockdownu spowodowanego pandemią COVID-19 (firmy pracujące jedynie na tradycyjnych dokumentach miały do nich bardzo ograniczony dostęp). Digitalizacja to także kolejna potrzeba rynkowa. Pozwala firmom sprostać nowym wymaganiom, prowadząc do rozwoju biznesu w wielu aspektach.
[1] https://hrl.pl/outsourcing-uslug-w-polsce-raport-z-badania-firm/

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.