Osiedle Piękna 21 we Wrocławiu gotowe przed terminem
Dom Development, lider rynku deweloperskiego w Polsce, rozpoczął wydawanie kluczy na Osiedlu Piękna 21, wyprzedzając harmonogram prac. Inwestycja zlokalizowana na Tarnogaju to już piąta realizacja dewelopera na południu Wrocławia. W jej ramach Dom Development współfinansuje planowaną przez miasto przebudowę skrzyżowania ulic Pięknej i Nyskiej. W ofercie pozostały jeszcze ostatnie mieszkania.
– Pierwotnie planowaliśmy przekazania na wrzesień, więc wyprzedziliśmy harmonogram – podkreśla prezes Dom Development Wrocław Iwona Kołodziejczyk. – To pokazuje, że sytuacja epidemiczna nie zmieniła naszych priorytetów: terminowość i bezpieczeństwo klientów zawsze były i zawsze będą dla nas kluczowe.
Osiedle Piękna 21 to inwestycja wyróżniająca się nowoczesną architekturą. Ułożony w kształt odwróconej litery C budynek ma sześć pięter w części niższej i 10-piętrową dominantę od strony skrzyżowania ulic Pięknej i Nyskiej. W sumie w ramach inwestycji powstało 196 mieszkań i 4 lokale usługowe o metrażach od 27,5 m2 do 115 m2. W sprzedaży dostępne są jeszcze ostatnie mieszkania.
Osiedle jest zlokalizowane w modnej części Wrocławia - Tarnogaju i bardzo dobrze skomunikowane z każdą częścią miasta. W otoczeniu znajdują się szkoły i przedszkola, tereny rekreacyjne i sportowe, a także bogata oferta handlowa, kulturalna i gastronomiczna.
Osiedle Piękna 21 to już piąta realizacja Dom Development na południu Wrocławia. Do końca roku deweloper planuje przekazać dwie kolejne inwestycje, Grabiszyńską 141 oraz Apartamenty Księcia Witolda. Oba projekty, pomimo wyzwań związanych z pandemią, realizowane są zgodnie z harmonogramem. Rosnąca skala działalności spółki przekłada się na jej zaangażowanie w poprawę przestrzeni miejskiej. Przykładem tego typu aktywności Dom Development jest finansowy udział w planowanej przez miasto przebudowie skrzyżowania ulic Pięknej i Nyskiej.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.