Komunikaty PR

Ostatnie dni Świątecznej Zbiórki Żywności w Tesco

2020-11-26  |  12:00
Biuro prasowe

Jeszcze przez kilka dni klienci sklepów Tesco mogą dołączać do zbiórki żywności pod hasłem „Święta godne, a nie głodne”. To inicjatywa Banków Żywności, umożliwiająca Polakom włączenie się w pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej, których liczba znacznie wzrosła ze względu na trwającą pandemię. Akcja potrwa do soboty 28 listopada.

Już po raz kolejny klienci i pracownicy sklepów Tesco mają okazję wzięcia udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, organizowanej przez Banki Żywności. W tym roku, ze względu na okoliczności, jest ona wyjątkowa i jeszcze bardziej potrzebna niż zwykle. Z powodu pandemii koronawirusa wiele osób i rodzin znalazło się w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Według danych GUS, blisko 1,6 mln osób w Polsce żyje w skrajnym ubóstwie, co oznacza, że miesięcznie dysponują kwotą mniejszą niż 600 zł. Wśród nich są często osoby starsze, chore, niepełnosprawne czy samotni rodzice.

- Świąteczna Zbiórka Żywności to cudowna akcja, od lat dająca tysiącom Polaków nadzieję na spokojne i godnie spędzone Święta. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej inicjatywy i gorąco zachęcamy naszych klientów do dołączenia do niej także w tym roku – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska. I dodaje: – Zdajemy sobie sprawę, że w obecnej sytuacji, gdy tak wiele osób doświadcza skutków pandemii, potrzebna jest dodatkowa pomoc i solidarność. Od początku pandemii dbamy, by nasi partnerzy, Banki Żywności i Caritas, mieli zapewnione ciągłe wsparcie w pomaganiu. W kwietniu przekazaliśmy potrzebującym dodatkową darowiznę w postaci 20 ton żywności, a w wakacje zorganizowaliśmy w naszych sklepach specjalną Letnią Zbiórkę Żywności, wspierając dodatkowymi ponad 15 tonami produktów. To równowartość 83,3 tysięcy posiłków dla potrzebujących. Każdy produkt przekazany przez klientów podczas Świątecznej Zbiórki Żywności oznacza kolejne posiłki dla podopiecznych organizacji.

Jak dołączyć do akcji?

Aby wziąć udział w Zbiórce, klienci wybranych sklepów Tesco podczas zakupów mogą przekazać artykuły z długim terminem ważności, takie jak: mąka, makaron, kasza, cukier, olej, konserwy, przetwory owocowe i warzywne, bakalie czy słodycze, poprzez umieszczenie ich w specjalnie oznaczonych koszach za linią kas. To jednak nie jedyny sposób. W tym roku, w odpowiedzi na akcję #zostańwdomu i z myślą o tych, którzy w związku z pandemią koronawirusa unikają zakupów stacjonarnych, organizatorzy przygotowali specjalną stronę - www.zbiorkazywnosci.pl - poprzez którą można wpłacać darowizny na jeden z 28 Banków Żywności, tym samym pomagając wybranej lokalnej społeczności. Całość darowizn zostanie przeznaczona na zakup żywności dla potrzebujących.

Tegoroczna edycja Świątecznej Zbiórki Żywności w formie stacjonarnej odbędzie się w dniach 23-28 listopada 2020 roku w 91 sklepach Tesco w 73 polskich miastach. Dokładna lista lokalizacji znajduje się tutaj.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-07-31 | 11:00

Pracownicy systemu ochrony zdrowia w obronie dzieci: jak reagować na przemoc?

  Dzięki codziennym kontaktom z dziećmi, personel medyczny i pozamedyczny ma wyjątkową szansę zauważania i identyfikacji przypadków przemocy. Teraz, dzięki obowiązkowi wdrożenia przez podmioty prowadzące
Problemy społeczne 7 na 10 młodych Polaków na garnuszku u rodziców
2024-07-30 | 15:02

7 na 10 młodych Polaków na garnuszku u rodziców

Młodzi Polacy w wieku od 18 do 34 lat coraz częściej pozostają w domu rodzinnym. Ze statystyk Eurostatu za 2023 rok wynika, że odsetek młodych
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-07-29 | 11:30

Europa dwóch standardów – Polacy płacą za wielkie koncerny

Polska jest jednym z ostatnich krajów Unii Europejskiej, w którym koszty zbiórki odpadów opakowaniowych ponoszą wyłącznie mieszkańcy w ramach opłat gminnych. Zagraniczne koncerny w Polsce płacą znacznie mniej za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.