OTO Film tworzy spółkę Under Ski Tower do produkcji filmowej i telewizyjnej
OTO Film ogłasza powstanie nowej spółki. Under Ski Tower zajmie się produkcją filmową i telewizyjną
W portfolio spółki znajdą się przede wszystkim seriale, filmy pełnometrażowe i dokumentalne, ale też programy telewizyjne. Do zespołu jako producentka kreatywna dołączyła Aneta Kopacz – reżyserka i autorka nominowanej do Oscara Joanny. Under Ski Tower zaprasza do współpracy twórców o różnym doświadczeniu i zainteresowaniach.
– Firma, którą stworzyłem, ma zajmować się produkcją inna niż reklamowa – opowiada założyciel i dyrektor generalny OTO Film, Jacek Kulczycki. Jego zdaniem powołanie do życia odrębnego podmiotu zajmującego się fabularnymi i dokumentalnymi projektami jest naturalnym etapem rozwoju spółki. – Współcześnie ulegamy coraz większej specjalizacji. Dlatego pomyślałem, żeby nie łączyć świata seriali i filmów z tym reklamowym w jednym miejscu. Zdarza im się przenikać, zwłaszcza w momencie realizacji, ale procesy przygotowawcze wyglądają inaczej. Rozdzielenie tych sfer daje szansę na swobodną, niezależną pracę ludzi – dodaje.
W Under Ski Tower nacisk zostanie położony na tworzenie filmów fabularnych, dokumentalnych, seriali oraz programów telewizyjnych. Część z nich znajduje się już w fazie developmentu. – Mierzymy wysoko i chcemy jak najszybciej przystąpić do realizacji pierwszych projektów. Optymizmem nastraja fakt, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej platform streamingowych i stacji telewizyjnych. Każda z nich chce emitować coś własnego, autorskiego – zwraca uwagę Kulczycki. OTO Film już wcześniej przetarło szlaki na tym polu, współpracując m.in. z TVN Warner Discovery przy formatach dla TVN Style. Chcemy to robić nadal, bo czujemy się w tym mocni – przyznaje prezes spółki.
Do Under Ski Tower w charakterze Head of Production przechodzi Paweł Jóźwik, który w OTO Film pełnił funkcję Executive Content Producera. – Będziemy posiadać dział projektów fabularnych oraz produkcji telewizyjnych. Otwieramy się również na rynek zagraniczny. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu będziemy też świadczyć usługi serwisowe – opowiada. Zapytany o to, jakimi scenariuszami będzie najbardziej zainteresowana nowa spółka, odpowiada: – Otwieramy się szeroko. Szukamy tematów blisko życia, które przeradzają codzienność w coś niezwykłego. Jednocześnie fascynuje nas nowoczesność. Chciałbym, żebyśmy robili filmy, o których mówi się na ulicach.
O wysoką jakość projektów zadba Aneta Kopacz, która dołącza do Under Ski Tower jako producentka kreatywna. Twórczyni ma na koncie seriale telewizyjne oraz wielokrotnie nagradzane filmy dokumentalne, w tym nominowaną do Oscara Joannę z 2013 roku. Doświadczenie pracy za kamerą połączy z umiejętnościami producenckimi, a także doradczymi. – Przez wiele lat pracowałam jako ekspertka w PISF, gdzie dokonywałam oceny projektów. Na co dzień kolauduję filmy moich przyjaciół reżyserów. Istotne dla mnie jest, aby swoją opinią wspierać twórców, zarówno tych, którzy mają świetnie zapowiadające się projekty filmowe, jak i tych, którzy potrzebują jeszcze nad nimi popracować. Dobry feedback jest bardzo ważny. W Under Ski Tower mam nadzieję spotkać się ze wspaniałymi twórcami, z którymi wspólnie będziemy rozwijać filmy i seriale: zarówno fabularne, jak i dokumentalne – opowiada.
Jednocześnie Kopacz nie zamierza rezygnować z reżyserii kolejnych projektów fabularnych oraz dokumentalnych. – Mam wiele pomysłów na filmy i seriale, które chciałabym wyreżyserować, częścią z nich chętnie podzielę się z innymi reżyserkami i reżyserami. Dlatego też bez wahania przyjęłam propozycję wejścia w szeregi spółki. Mam poczucie, że to naturalny krok dalej w mojej pracy filmowca. W Under Ski Tower dobrze się ze sobą czujemy i rozumiemy, łączy nas podobna energia działania. Będziemy się wzajemnie uzupełniać i wspierać – podsumowuje.
Nowo powstała firma ma swoją siedzibę na warszawskim Mokotowie. Sama nazwa spółki bezpośrednio odnosi się do skoczni narciarskiej, która znajdowała się w okolicy i została rozebrana w 2011 roku. Nawiązaniem do obiektu jest także sam logotyp Under Ski Tower zaprojektowany przez Mateusza Machalskiego. – W historii skoczni kryje się coś filmowego – ocenia Kulczycki, zaznaczając, że finalny projekt koresponduje z bogatym dziedzictwem identyfikacji wizualnych amerykańskich wytwórni.
Firma zaprasza do współpracy twórców o różnym doświadczeniu i reprezentujących różne profesje filmowe. Informacje o bieżącej działalności Under Ski Tower będą zamieszczone na stronie internetowej www.underskitower.pl.
O OTO Film:
Studio OTO Film, które w ubiegłym roku obchodziło 30-lecie istnienia, zrealizowało niemal 3000 produkcji dla kampanii reklamowych czołowych marek w Polsce,m.in. Jeronimo Martins Biedronka, Kompania Piwowarska, T-Mobile, McDonald’s, P4 Play, NC+, Coca-Cola, Ferrero, współpracując z głównymi agencjami reklamowymi i samymi twórcami. Realizuje także produkcje reklamowe i filmowe na zlecenie zagranicznych klientów i reklamodawców, m.in. Marken Film, Casta Diva Pictures czy Great Guns. Siedziba OTO Film znajduje się na warszawskim Mokotowie.

Ruszyły zapisy do 3. edycji Poland Business Run Kids! Mali biegacze pobiegną dla 8-letniego Oliwiera

Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe

Emitel S.A.: Jak zostać „szerpami” rynku dronowego?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.