OTO Film tworzy spółkę Under Ski Tower do produkcji filmowej i telewizyjnej
OTO Film ogłasza powstanie nowej spółki. Under Ski Tower zajmie się produkcją filmową i telewizyjną
W portfolio spółki znajdą się przede wszystkim seriale, filmy pełnometrażowe i dokumentalne, ale też programy telewizyjne. Do zespołu jako producentka kreatywna dołączyła Aneta Kopacz – reżyserka i autorka nominowanej do Oscara Joanny. Under Ski Tower zaprasza do współpracy twórców o różnym doświadczeniu i zainteresowaniach.
– Firma, którą stworzyłem, ma zajmować się produkcją inna niż reklamowa – opowiada założyciel i dyrektor generalny OTO Film, Jacek Kulczycki. Jego zdaniem powołanie do życia odrębnego podmiotu zajmującego się fabularnymi i dokumentalnymi projektami jest naturalnym etapem rozwoju spółki. – Współcześnie ulegamy coraz większej specjalizacji. Dlatego pomyślałem, żeby nie łączyć świata seriali i filmów z tym reklamowym w jednym miejscu. Zdarza im się przenikać, zwłaszcza w momencie realizacji, ale procesy przygotowawcze wyglądają inaczej. Rozdzielenie tych sfer daje szansę na swobodną, niezależną pracę ludzi – dodaje.
W Under Ski Tower nacisk zostanie położony na tworzenie filmów fabularnych, dokumentalnych, seriali oraz programów telewizyjnych. Część z nich znajduje się już w fazie developmentu. – Mierzymy wysoko i chcemy jak najszybciej przystąpić do realizacji pierwszych projektów. Optymizmem nastraja fakt, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej platform streamingowych i stacji telewizyjnych. Każda z nich chce emitować coś własnego, autorskiego – zwraca uwagę Kulczycki. OTO Film już wcześniej przetarło szlaki na tym polu, współpracując m.in. z TVN Warner Discovery przy formatach dla TVN Style. Chcemy to robić nadal, bo czujemy się w tym mocni – przyznaje prezes spółki.
Do Under Ski Tower w charakterze Head of Production przechodzi Paweł Jóźwik, który w OTO Film pełnił funkcję Executive Content Producera. – Będziemy posiadać dział projektów fabularnych oraz produkcji telewizyjnych. Otwieramy się również na rynek zagraniczny. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu będziemy też świadczyć usługi serwisowe – opowiada. Zapytany o to, jakimi scenariuszami będzie najbardziej zainteresowana nowa spółka, odpowiada: – Otwieramy się szeroko. Szukamy tematów blisko życia, które przeradzają codzienność w coś niezwykłego. Jednocześnie fascynuje nas nowoczesność. Chciałbym, żebyśmy robili filmy, o których mówi się na ulicach.
O wysoką jakość projektów zadba Aneta Kopacz, która dołącza do Under Ski Tower jako producentka kreatywna. Twórczyni ma na koncie seriale telewizyjne oraz wielokrotnie nagradzane filmy dokumentalne, w tym nominowaną do Oscara Joannę z 2013 roku. Doświadczenie pracy za kamerą połączy z umiejętnościami producenckimi, a także doradczymi. – Przez wiele lat pracowałam jako ekspertka w PISF, gdzie dokonywałam oceny projektów. Na co dzień kolauduję filmy moich przyjaciół reżyserów. Istotne dla mnie jest, aby swoją opinią wspierać twórców, zarówno tych, którzy mają świetnie zapowiadające się projekty filmowe, jak i tych, którzy potrzebują jeszcze nad nimi popracować. Dobry feedback jest bardzo ważny. W Under Ski Tower mam nadzieję spotkać się ze wspaniałymi twórcami, z którymi wspólnie będziemy rozwijać filmy i seriale: zarówno fabularne, jak i dokumentalne – opowiada.
Jednocześnie Kopacz nie zamierza rezygnować z reżyserii kolejnych projektów fabularnych oraz dokumentalnych. – Mam wiele pomysłów na filmy i seriale, które chciałabym wyreżyserować, częścią z nich chętnie podzielę się z innymi reżyserkami i reżyserami. Dlatego też bez wahania przyjęłam propozycję wejścia w szeregi spółki. Mam poczucie, że to naturalny krok dalej w mojej pracy filmowca. W Under Ski Tower dobrze się ze sobą czujemy i rozumiemy, łączy nas podobna energia działania. Będziemy się wzajemnie uzupełniać i wspierać – podsumowuje.
Nowo powstała firma ma swoją siedzibę na warszawskim Mokotowie. Sama nazwa spółki bezpośrednio odnosi się do skoczni narciarskiej, która znajdowała się w okolicy i została rozebrana w 2011 roku. Nawiązaniem do obiektu jest także sam logotyp Under Ski Tower zaprojektowany przez Mateusza Machalskiego. – W historii skoczni kryje się coś filmowego – ocenia Kulczycki, zaznaczając, że finalny projekt koresponduje z bogatym dziedzictwem identyfikacji wizualnych amerykańskich wytwórni.
Firma zaprasza do współpracy twórców o różnym doświadczeniu i reprezentujących różne profesje filmowe. Informacje o bieżącej działalności Under Ski Tower będą zamieszczone na stronie internetowej www.underskitower.pl.
O OTO Film:
Studio OTO Film, które w ubiegłym roku obchodziło 30-lecie istnienia, zrealizowało niemal 3000 produkcji dla kampanii reklamowych czołowych marek w Polsce,m.in. Jeronimo Martins Biedronka, Kompania Piwowarska, T-Mobile, McDonald’s, P4 Play, NC+, Coca-Cola, Ferrero, współpracując z głównymi agencjami reklamowymi i samymi twórcami. Realizuje także produkcje reklamowe i filmowe na zlecenie zagranicznych klientów i reklamodawców, m.in. Marken Film, Casta Diva Pictures czy Great Guns. Siedziba OTO Film znajduje się na warszawskim Mokotowie.
Fundacja Poland Business Run przekazała 2 mln zł na wsparcie osób z niepełnosprawnościami
Medialna siła marki – pobierz bezpłatny, praktyczny przewodnik dla PR-owców i marketerów!
Dobra ryba na Święta – dla nas i oceanów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.
Konsument
Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.
Konsument
Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.