OZEOS: umowy PPA przynoszą oszczędności na kosztach prądu. Pokazujemy dane
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Blisko 1/3 kosztów energii elektrycznej, zaoszczędzi firma, która zgłosiła się o OZEOS z zapotrzebowaniem na energię elektryczną wynoszącym około 1 700 MWh rocznie. Co więcej - firma przestawi się na zieloną energię! Kluczem do sukcesu jest odpowiednio dopasowany partner, z którym firma zawrze umowę PPA.
Klientem OZEOS jest firma produkcyjna z branży chemicznej, pracująca w systemie dwuzmianowym. OZEOS przeanalizował dane klienta i przygotował jego profil energetyczny. Następnie dane zostały dodane do zbudowanej przez OZEOS bazy.
- Tu główną pracę wykonują nasze algorytmy, które w optymalny sposób łączą pary wytwórca - odbiorca OZE, by w jak największym stopniu pokryć zapotrzebowanie zieloną energią - mówi Zbigniew Kinal, prezes OZEOS.
Analiza profilu producenta chemii oraz zestawianie go z ofertami producentów zielonej energii przyniosła ważną informację - ponad 40 proc. zapotrzebowania można pokryć za pomocą zielonej energii.
Dobrym dopasowaniem wykazała się farma fotowoltaiczna o mocy 2,3 MW, która w okresie ostatnich 12 miesięcy, wyprodukowała łącznie 2 297 MWh.
Co oznacza to “pokrycie na poziomie ponad 40%?
- W przypadku tego klienta tyle, że aż 687 MWh z jego rocznego zapotrzebowania zostało zaspokojone zieloną energią z farmy fotowoltaicznej. Pozostałe zapotrzebowanie - 1 028 MWh - klient uzupełnia na Towarowej Giełdzie Energii na Rynku Dnia Następnego, czyli tak zwanym TGE SPOT. Reszta energii, którą wyprodukowała farma tj. 1 610 MWh, zostanie sprzedana w tym samym miejscu - na TGE SPOT - wyjaśnia Zbigniew Kinal.
A zatem - jaka cena? I jakie oszczędności dzięki zielonej energii?
Zakładając, że klient kupi energię z farmy po maksymalnej cenie, jaka została określona w Rozporządzeniu ws. sposobu obliczania limitu ceny, wydanego do Ustawy z 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej, czyli w cenie 355 zł za MWh oraz przyjmując średnią cenę SPOT z października 2022 roku, opublikowaną przez Prezesa PURE 2022 roku w kwocie 646,93 zł/MWh a także koszty bilansowania handlowego, roczny koszt zakupu energii elektrycznej przez klienta w tym kontrakcie będzie wynosił około 741,6 tys. PLN i to ze wszystkimi kosztami bilansowania oraz prowizją dla OZEOS.
Oferta szyta na miarę
W przypadku pozostania u obecnego sprzedawcy energii elektrycznej, nasz producent chemii zostanie objęty systemem wsparcia, wynikającym z Ustawy z 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej, i jego cena za 1 MWh w 2023 roku, wynosić będzie 785,00 zł za MWh. Roczny koszt zakupu całego wolumenu w cenie wynikającej z ustawy wyniesie 1,33 mln PLN. Zatem różnica w kwocie zakupu wyniesie prawie 0,6 mln PLN. Wszystko dzięki ofertom skrojonym na miarę, dobranym przy użyciu technologii OZEOS.
W momencie, gdy w bazie OZEOS pojawi się wytwórca produkujący energię z wiatru, który będzie w stanie pokryć kolejną część zapotrzebowania klienta w energię z OZE, klient otrzyma od OZEOS kolejną, uzupełniającą ofertę. Taki miks, jest możliwy dzięki zaawansowanej technologii bazującej na algorytmach.
O OZEOS
Nowa technologa dla umów dla PPA
OZEOS oferuje usługi w zakresie łączenia wytwórców energii OZE z odbiorcami. W tym celu firma stworzyła platformę technologiczną łączącą tych, którzy chcą zabezpieczyć cenę energii w długim okresie w ramach modelu PPA (Power Purchase Agreement) z wytwórcami energii OZE.
Dzięki swym funkcjonalnościom OZEOS pomaga obniżyć koszty działania fabryk, firm usługowych, innych przedsiębiorstw zużywających rocznie więcej niż 1000 MWh. Zastosowane algorytmy umożliwiają bowiem zawarcie długoterminowych kontraktów PPA, które dają gwarancję wolumenu energii dla odbiorców, a wytwórcom stabilną cenę. OZEOS pomaga również w zawarciu kontraktu dla źródła OZE, dzięki któremu wytwórca będzie mógł uzyskać finansowanie z banku pod budowę instalacji OZE.
Zarząd OZEOS
Firma OZEOS powstała w 2021 roku. Zarządzają nią: Zbigniew Kinal i Krzysztof Komosa – - doświadczeni menadżerowie z branż energetyki oraz finansów.
Inwestor
Finansowania na budowę i rozwój platformy online OZEOS udzielił inwestor branżowy na rynku energetyki - spółka DC24 Alternatywna Spółka Inwestycyjna.
https://www.ozeos.pl/

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.