Komunikaty PR

Packeta z ponad dwukrotnymi wzrostami w Polsce

2023-08-02  |  11:00
Biuro prasowe

 

  • Packeta – wiodąca platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne – ma za sobą udane półrocze i ambitne plany na drugą połowę roku.
  • Polski oddział firmy – Packeta Poland – w pierwszym półroczu tego roku dostarczył przeszło dwukrotnie więcej przesyłek niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, również przychody firmy wzrosły ponad dwukrotnie.
  • W kolejnych miesiącach tego roku Packeta planuje dalszy wzrost na polskim, ale też na europejskim rynku.

 

 

W pierwszym półroczu bieżącego roku Packeta obsłużyła niemal 49 milionów przesyłek – o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym czasie przeszło 3 mln paczek – to przeszło dwukrotny wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza roku ubiegłego (3,04 mln w pierwszym półroczu 2023 r. vs. 1,4 mln w pierwszym półroczu 2022 r. – wzrost o 117%). W tym samym okresie przychody ze sprzedaży Packeta Poland wyniosły 33,8 mln zł, w porównaniu z 16,1 mln zł rok wcześniej (wzrost o 109%).

 

Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do odbiorców w Czechach, Słowacji i Rumunii – to konsumenci z tych krajów najchętniej zamawiają produkty w naszych sklepach online. Podobne preferencje mają rodzimi klienci – robiliśmy zakupy głównie w czeskich, słowackich i rumuńskich e-sklepach.

 

- Polski e-commerce, choć wciąż rośnie, staje się rynkiem dojrzałym i konkurencyjnym. W efekcie krajowe e-sklepy coraz częściej poszukują nowych kierunków zbytu, a cross-border dla wielu z nich okazuje się nie tylko dobrą opcją, ale wręcz koniecznością. Potrzebują przy tym partnera logistycznego, który będzie swego rodzaju „przewodnikiem”. Koszt dostawy przestał być bowiem jedynym kryterium wyboru – obecnie liczy się szybka, kompleksowa obsługa logistyczna oraz wsparcie na zagranicznym, często dla polskiego e-sklepu nieznanym rynku. I właśnie to oferujemy – doradztwo i partnerską pomoc połączone z konkurencyjnymi cenami paczek, szybką dostawą oraz intuicyjną w obsłudze platformą do zarządzania procesem logistycznym i rozliczeniami. Współpracujące z nami sklepy internetowe w ramach jednego interfesju uzyskują dostęp do niemal 15 tys. punktów odbioru należących do Packeta Group oraz niemal 140 tys. punktów partnerskich w 33 krajach. W ten sposób, wykorzystując międzynarodowe możliwości Grupy Packeta, wspieramy polskie e-firmy w efektywnym docieraniu do klientów i budowaniu silnej pozycji rynkowej w poszczególnych krajach. Ta strategia przynosi wymierne efekty, które mają swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach, komentuje Justyna Andreas, Managing Director Commercial Entities, Packeta Poland.

 

Pierwsze półrocze 2023 r. to nie tylko zwiększenie liczby przesyłek i obrotów. Packeta cały czas pozyskuje nowych klientów – w ostatnich miesiącach rozpoczęła współpracę z ponad 120 działającymi w Polsce e-sklepami, m.in. z największym w Polsce marketplace Allegro, który w kwietniu zainaugurował swoją działalność w Czechach. Packeta znana u naszych południowych sąsiadów pod marką Zásilkovna, odpowiada za dostarczanie paczek czeskim klientom Allegro.

 

Ponadto, w lipcu firma uruchomiła bezpośrednią linię logistyczną z Polski do krajów adriatyckich – Chorwacji i Słowenii. Dzięki temu zagraniczni klienci polskich sklepów online mogą otrzymać swoje zakupy już po 2-3 dniach co sprawia, że rodzime e-biznesy zaczynają skutecznie konkurować nie tylko samymi produktami czy ceną, ale też terminem i kosztem dostawy.

 

Warto też przypomnieć, że w pierwszej połowie tego roku Justyna Andreas – Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland, awansowała w strukturach Grupy Packeta i objęła stanowisko Managing Director Commercial Entities. W efekcie Justyna Andreas odpowiada obecnie nie tylko za rynek polski, ale też  za Skandynawię, kraje bałtyckie i adriatyckie, Rumunię, Niemcy oraz szereg rynków Europy Zachodniej.

 

W kolejnych miesiącach tego roku Packeta Poland planuje dalszy rozwój.

 

- Nasz cel na rok 2023 pozostaje bez zmian – chcemy podwoić liczbę obsłużonych przesyłek, co w pierwszym półroczu już udało się osiągnąć. Zależy nam też na tym, aby położyć nacisk na współpracę sprzedażową, marketingową oraz operacyjną między poszczególnymi krajami, rozwijać siatkę połączeń i obsługę klienta, co powinno się przełożyć na dalszy dynamiczny wzrost, dodaje Justyna Andreas.

 

Packeta Poland jeszcze w tym roku znacznie powiększy powierzchnię magazynową w Cieszynie lub bliskiej okolicy - finalizuje rozmowy z deweloperem. To - po zeszłorocznym otwarciu magazynu w podwarszawskiej Konotopie - kolejna duża inwestycja spółki.

 

Packeta to firma utworzona w roku 2010 w Czechach, która szybko stała się marką globalną. Dziś obecna jest w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się przede wszystkim w dystrybucji przesyłek na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Posiada własne sieci logistyczne w Czechach, Słowacji i Węgrzech – jest tam liderem i love brandem. Packeta Poland świadczy usługi cross-border dla e-commerce – dostarcza kosumnetom zagranicznym zamówienia z polskich e-sklepów, oferując dostęp do niemal 15 tys. własnych i prawie 140 tys. partnerskich punktów odbioru w 33 krajach, na trzech kontynentach. Dzięki współpracy z InPost oraz Pocztą Polską, firma doręcza też paczki polskim konsumentom robiącym zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.

 

 

­***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada niemal 15 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), prawie 140 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 46 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.