PANASONIC PRZEDSTAWIA KAIROS – PRZYSZŁOŚĆ PRODUKCJI VIDEO NA ŻYWO
Podczas wczorajszej w pełni digitalowej konferencji prasowej Panasonic przedstawił nowej generacji platformę IT/IP do produkcji video na żywo o nazwie KAIROS. Będzie ona służyć do przetwarzania materiałów wizyjnych w systemie o otwartej architekturze do przełączania strumieni video na żywo, zapewniając pełną elastyczność opcji wejścia i wyjścia. Platforma umożliwia wykorzystanie sygnałów wejściowych niezależnie od formatu i rozdzielczości. Maksymalne wykorzystanie procesora lub karty graficznej pozwala na praktycznie nieograniczoną skalowalność ME.
KAIROS jest natywnym systemem IP/ST 2110, do produkcji video na żywo w środowisku IT i za pośrednictwem sieci IP, dzięki czemu może eliminować ograniczenia dedykowanego sprzętu. Oparty na COTS system zapewnia zupełnie nowe możliwości produkcyjne z wykorzystaniem pełnej gamy rozwiązań IT oraz komponentów pochodzących od wiodących producentów IT z wielu branż.
Wprowadziliśmy platformę KAIROS w chwili przekształcania się branży na technologię pracy IP do realizacji programów na żywo, wymagające od producentów emisji i wydarzeń myślenia o sposobie, w jaki zoptymalizują swoje produkcje i obiekty pod kątem przyszłości – wyjaśnia Guilhem Krier, EMEA Head of New Business & Market Development w Panasonic Professional Video Systems Business unit. Stale poszerzająca się oferta narzędzi i produktów powoduje, że producenci wymagają kompleksowego rozwiązania do wielu zastosowań, aby móc wyjść poza ograniczenia tradycyjnego sprzętu. KAIROS to platforma IT/IP oparta na otwartej architekturze oprogramowania. Uatrakcyjnia i dopełnia rozmaite elementy transmitowanego programu, sprawiając, że produkcje są elastyczne, dynamiczne i efektywne – dodaje Krier.
Zastosowana w studiach telewizyjnych platforma KAIROS bezproblemowo integruje się z infrastrukturą obiektu zgodną z ST2110 bez potrzeby stosowania dodatkowych bramek IP. W standardowych zastosowaniach platforma KAIROS obsługuje zarządzanie bieżącymi sygnałami wejściowymi i wyjściowymi, ale może też obsługiwać nowe urządzenia lub nietradycyjne monitory. W obiektach sportowych i rozrywkowych oraz transmisji wydarzeń przyjazny w obsłudze interfejs graficzny pomoże personelowi w tworzeniu interesujących treści oraz konfiguracji złożonych systemów przy niewielkich nakładach czasowych poświęconych na szkolenia.
Platforma KAIROS daje sporo swobody kreatywnej i operacyjnej, umożliwiając tworzenie dynamicznych i angażujących materiałów video na żywo. Platforma ma standaryzowaną łączność IP zamiast bezpośrednich wejść i wyjść video, dzięki czemu akceptuje sygnały w paśmie podstawowym i sieci IP w dowolnej kombinacji. Ponadto umożliwia nieskompresowane przetwarzanie strumieni SDI, ST 2110 i NDI w wybranej rozdzielczości, np. HD czy UHD, a także w dowolnym formacie, np. 16:9 lub w takich niestandardowych formatach jak 32:9 używany do wyświetlania obrazów tła na ekranach LED.
Oparta na karcie graficznej platforma do przetwarzania video daje użytkownikom możliwość przypisywania mocy obliczeniowej z zachowaniem 100-procentowej wydajności, dzięki czemu osiąga efektywność porównywalną do tej uzyskiwanej przez systemy dostosowane do o wiele większej skali zastosowań. Opóźnienie przetwarzania przez platformę KAIROS może wynosić zaledwie jedną klatkę dzięki obsłudze synchronizacji PTP (Precision Time Protocol).
Co więcej, użytkownicy mają dostęp do intuicyjnego interfejsu graficznego z możliwością pełnej personalizacji, który pozwala im z łatwością zarządzać nieograniczoną liczbą warstw i efektów. Platforma Panasonic wyznacza zupełnie nowy standard użytkowania i personalizacji za sprawą prostego w obsłudze oprogramowania do tworzenia materiałów na żywo, przypominającego interfejs znany z programu Photoshop. Ponieważ przetwarzanie „przejść” wizji na żywo jest oparte na interfejsie graficznym, platforma nie ogranicza liczby ME ani kluczy w przeciwieństwie do tradycyjnych mikserów wizyjnych. Klucze, efekty i skalowanie ustawia się w ramach każdej sceny bez żadnych ograniczeń, a łączna liczba warstw w materiale wyjściowym zależy wyłącznie od możliwości karty graficznej.
System KAIROS jest oparty na Kairos Core – module głównym, który obsługuje przetwarzanie wszystkich materiałów wizyjnych. Wersja 1 modułu głównego służy do zarządzaniami złączami video I/O za pośrednictwem karty bramki Deltacast lub połączenia z urządzeniami IP COTS oraz bramkami SDI i HDMI za pośrednictwem karty interfejsu sieciowego Mellanox 100 GbE. Sterowaniem zarządza się na działających na osobnej gigabitowej sieci Ethernet urządzeniach z Kairos Creator, oprogramowaniem do konfigurowania oraz programowym panelem sterowania, a także Kairos Control – opracowanym przez Panasonic sprzętowym panelem sterowania klasy premium w stylu przełącznika 2ME.
Istnieje również możliwość dodania do sieci większej liczby stron Kairos Creator lub Kairos Control, jeśli będzie tego potrzebować inżynier, operator lub realizator (producent). Dodatkowy sprzęt sieciowy oraz licencja na rozszerzenie liczby portów wejściowych oraz wyjściowych mogą zwiększyć liczbę źródeł i ekranów. Dodatkowe funkcje i opcje zgodności będą dostępne za pośrednictwem kluczy licencyjnych, a dodanie kolejnego modułu głównego pozwoli dostosować system do większości wymogów dowolnej organizacji. Platforma KAIROS będzie dostępna w sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku. Cena konfiguracji podstawowej będzie wynosiła ok. 30 tys. EUR, dzięki czemu przyszłość produkcji na żywo nadejdzie szybciej, niż może się wydawać.
Ponadto firma Panasonic ogłosiła założenie programu partnerskiego KAIROS Alliance Partners, zrzeszającego producentów sprzętu COTS IP oraz wiodących sprzedawców kart graficznych, rozwiązań do automatyzacji oraz serwerów multimedialnych. Możliwość łączenia z elementami innych producentów jest w KAIROS bardzo ważna, ponieważ nowa platforma wykorzystuje rozmaite systemy IT oparte na technologii COTS oraz z łatwością udostępnia funkcje i połączenia na urządzeniach zewnętrznych poprzez dodawanie aplikacji.
Więcej informacji można znaleźć na stronie https://business.panasonic.co.uk/professional-camera/itip-centric-video-platform
Bezpieczne przechowywanie danych klientów – wyzwania i rozwiązania dla właścicieli e-sklepów
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.