Panattoni czwarty raz z rzędu największym logistycznym deweloperem w Europie!
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni czwarty raz z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu Top Logistics Developers magazynu PropertyEU. W latach 2017-2019 firma dostarczyła ponad 6,31 mln m kw. powierzchni przemysłowej – ponad dwukrotnie więcej od kolejnego miejsca na podium. Plany Panattoni na najbliższe trzy lata są jeszcze bardziej ambitne, a będzie to możliwe dzięki intensyfikacji projektów adresowanych sprzedaży w intrenecie, a także prowadzonej strategii ekspansji dewelopera w Europie.
Panattoni mocno wyprzedza konkurencję. Europejski oddział Panattoni Development Company, czwarty raz z rzędu otrzymał tytuł Top Logistics Developer w rankingu PropertyEU! Co roku magazyn publikuje klasyfikację 10 największych deweloperów, która powstaje w oparciu o ilość dostarczonej na rynek powierzchni. W tegorocznym zestawieniu udział wzięło 14 deweloperów, a badanie obejmowało lata 2017-2019. Panattoni zostało uznane za największego dewelopera w Europie z wynikiem ponad 6,31 mln m kw. zrealizowanej powierzchni w Polsce, w Czechach, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii ponad dwukrotnie wyprzedzając następną pozycję w rankingu. Podobnie jak w zeszłorocznym, w zestawieniu jedną trzecią stanowią projekty adresowane i wybierane przez sektor e-commerce, zaś jedna czwarta to wysoce zaawansowane obiekty produkcyjne.
Będzie więcej. W latach 2020 – 2021 Panattoni zamierza pobić własny rekord zwielokrotniając oddaną w ostatnich trzech latach powierzchnię. Jak komentuje Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Europe, Panattoni: „Ich motorem będą projekty adresowane sprzedaży w intrenecie zarówno w Polsce, w Czechach i na Słowacji, w Niemczech, czy w Wielkiej Brytanii, jak i na otworzonych w ciągu ostatniego półrocza kolejnych dwóch rynkach – w Holandii i Hiszpanii, w której właśnie ogłosiliśmy prace nad pierwszą inwestycją - Panattoni Park Madrid East” i dodaje „W celu realizacji założeń i wykorzystania spektakularnego wzrostu sprzedaży w internecie, Panattoni jest w trakcie powiększania zespołu, który skoncentruje się na e-commerce w całej Europie”.
Tylko w ciągu 15 lat obecności na rynku europejskim, w tej części świata firma zrealizowała projekty o łącznej powierzchni przekraczającej 10 milionów m kw. W ramach Panattoni działa struktura, dedykowana projektom dopasowanym do indywidualnych potrzeb najemców, typu build-to-suit, która specjalizuje się nie tylko w dostarczaniu zaawansowanych obiektów produkcyjnych, ale i w obiektów dedykowanych firmom działającym m.in. w branży e-commerce. Należą do nich zarówno szyte na miarę tzw. big boxy liczące powyżej 210 tys. m kw., w których wykorzystywana jest robotyka i automatyka, jak i powierzchnie magazynowe dostosowane do procesów logistyki e-handlu w ramach własnych parków. Rozwijany przez dewelopera koncept City Logistics Parks jest naturalnym i niezbędnym krokiem dostosowującym rynek obiektów przemysłowych do oczekiwań klientów i ich konsumentów. Wśród nich są takie firmy jak Amazon, DB Schenker, DHL, Fedex, DPD, XPO, Coca Cola, Weber, Whirlpool, Bosch, Volkswagen, czy H&M.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.