Panattoni czwarty raz z rzędu największym logistycznym deweloperem w Europie!
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni czwarty raz z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu Top Logistics Developers magazynu PropertyEU. W latach 2017-2019 firma dostarczyła ponad 6,31 mln m kw. powierzchni przemysłowej – ponad dwukrotnie więcej od kolejnego miejsca na podium. Plany Panattoni na najbliższe trzy lata są jeszcze bardziej ambitne, a będzie to możliwe dzięki intensyfikacji projektów adresowanych sprzedaży w intrenecie, a także prowadzonej strategii ekspansji dewelopera w Europie.
Panattoni mocno wyprzedza konkurencję. Europejski oddział Panattoni Development Company, czwarty raz z rzędu otrzymał tytuł Top Logistics Developer w rankingu PropertyEU! Co roku magazyn publikuje klasyfikację 10 największych deweloperów, która powstaje w oparciu o ilość dostarczonej na rynek powierzchni. W tegorocznym zestawieniu udział wzięło 14 deweloperów, a badanie obejmowało lata 2017-2019. Panattoni zostało uznane za największego dewelopera w Europie z wynikiem ponad 6,31 mln m kw. zrealizowanej powierzchni w Polsce, w Czechach, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii ponad dwukrotnie wyprzedzając następną pozycję w rankingu. Podobnie jak w zeszłorocznym, w zestawieniu jedną trzecią stanowią projekty adresowane i wybierane przez sektor e-commerce, zaś jedna czwarta to wysoce zaawansowane obiekty produkcyjne.
Będzie więcej. W latach 2020 – 2021 Panattoni zamierza pobić własny rekord zwielokrotniając oddaną w ostatnich trzech latach powierzchnię. Jak komentuje Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Europe, Panattoni: „Ich motorem będą projekty adresowane sprzedaży w intrenecie zarówno w Polsce, w Czechach i na Słowacji, w Niemczech, czy w Wielkiej Brytanii, jak i na otworzonych w ciągu ostatniego półrocza kolejnych dwóch rynkach – w Holandii i Hiszpanii, w której właśnie ogłosiliśmy prace nad pierwszą inwestycją - Panattoni Park Madrid East” i dodaje „W celu realizacji założeń i wykorzystania spektakularnego wzrostu sprzedaży w internecie, Panattoni jest w trakcie powiększania zespołu, który skoncentruje się na e-commerce w całej Europie”.
Tylko w ciągu 15 lat obecności na rynku europejskim, w tej części świata firma zrealizowała projekty o łącznej powierzchni przekraczającej 10 milionów m kw. W ramach Panattoni działa struktura, dedykowana projektom dopasowanym do indywidualnych potrzeb najemców, typu build-to-suit, która specjalizuje się nie tylko w dostarczaniu zaawansowanych obiektów produkcyjnych, ale i w obiektów dedykowanych firmom działającym m.in. w branży e-commerce. Należą do nich zarówno szyte na miarę tzw. big boxy liczące powyżej 210 tys. m kw., w których wykorzystywana jest robotyka i automatyka, jak i powierzchnie magazynowe dostosowane do procesów logistyki e-handlu w ramach własnych parków. Rozwijany przez dewelopera koncept City Logistics Parks jest naturalnym i niezbędnym krokiem dostosowującym rynek obiektów przemysłowych do oczekiwań klientów i ich konsumentów. Wśród nich są takie firmy jak Amazon, DB Schenker, DHL, Fedex, DPD, XPO, Coca Cola, Weber, Whirlpool, Bosch, Volkswagen, czy H&M.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.