Komunikaty PR

Panattoni największym logistycznym deweloperem w Europie – po raz piąty z rzędu!

2021-05-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, już piąty raz z rzędu zajął pierwsze miejsce w rankingu Top Logistics Developers magazynu PropertyEU. W latach 2018-2020 firma dostarczyła na rynek 6,4 miliona m kw. powierzchni magazynowo-przemysłowej. Swoją mocną pozycję Panattoni zawdzięcza doskonałemu antycypowaniu trendów na rynku oraz szybkiej reakcji na sytuację gospodarczą wywołaną pandemią.

Panattoni nie ma sobie równych. Panattoni już po raz piąty z rzędu znalazł się na czele rankingu magazynu PropertyEU, zdobywając tytuł Top Logistics Deweloper. Ranking powstaje w oparciu o klasyfikację największych europejskich deweloperów pod kątem ilości dostarczonych przez nich powierzchni magazynowych. Tegoroczne zestawienie obejmuje lata 2018-2020. W tym czasie Panattoni dostarczyło na rynki europejskie aż 6.4 mln m kw. powierzchni.  

Wyniki najnowszego rankingu komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni: - „Zdobycie tytułu największego dewelopera w Europie już po raz piąty z rzędu, pokazuje że nasza firma zdecydowanie umacnia swoją pozycję na rynku europejskim. Z jednej strony jest to oczywiście efekt ekspansji i wejścia na nowe rynki, jak chociażby Holandii czy Hiszpanii i Portugalii, gdzie już rozpoczęliśmy nowe inwestycje. Z drugiej jednak strony potwierdza, że kierunki rozwoju, które obraliśmy, były zdecydowanie w dobrym kierunku. Chodzi przede wszystkim o rozwój e-commerce, który pandemia COVID-19 przyspieszyła jeszcze bardziej. Zautomatyzowane centra dedykowane temu sektorowi stanowią już 35 proc. wszystkich naszych projektów. Szybko zwiększa się też liczba parków miejskich, dedykowanych obsłudze tzw. ostatniej mili, zarówno w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce” – wyjaśnia i dodaje: - „Kolejne 25 proc. wszystkich naszych realizacji stanowią wysoce zaawansowane technologicznie projekty produkcyjne. Panattoni specjalizuje się w budowie tego typu obiektów, skrojonych pod konkretnego klienta. Zamieszanie, które pandemia poczyniła w łańcuchach dostaw, powoduje, że wiele firm myśli teraz o relokacji swoich biznesów produkcyjnych lub ich części do Europy, by być bliżej klienta. Rynki środkowo-europejskie, na których operujemy, tylko na tym zyskają”.

Przepis na sukces. Nie tylko trafnie odczytane trendy na rynku decydują o sukcesie Panattoni. Wzrostowi firmy sprzyja też świadoma realizacja strategii zrównoważonego rozwoju, czyniąc go liderem ekologicznych zmian w branży deweloperskiej. Firma w standardzie dostarcza obiekty magazynowo-produkcyjne z rozwiązaniami ekologicznymi sprzyjającymi ograniczeniu emisji CO2, zużycia energii i wody czy poprawie wellbeing’u przyszłych pracowników, m.in. dzięki obowiązkowej certyfikacji każdej inwestycji w systemie BREEAM. W dobie walki z kryzysem klimatycznym takie działania doskonale wpisują się w oczekiwania klientów.

W ciągu ponad 15 lat obecności na europejskim rynku Panattoni zrealizował projekty o łącznej powierzchni przekraczającej 12 mln m kw. Są to zarówno obiekty produkcyjne typu BTS, jak i liczące ponad 200 tys. m kw. wyspecjalizowane centra do obsługi potentatów e-handlu. Deweloper dostarcza także różnorodną powierzchnię w ramach własnych parków w atrakcyjnych logistycznie lokalizacjach, także miejskich. Działa m.in. w Polsce, Niemczech, Wlk. Brytanii, Czechach i Słowacji, Hiszpanii, Holandii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.