Panattoni otwiera nowoczesne centrum dystrybucyjne firmy Action w Bieruniu
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, informuje o oficjalnym otwarciu nowego centrum logistycznego firmy Action w Bieruniu koło Tych. Obiekt o powierzchni 60 800 m kw. powstał jako BTS i został wybudowany w rekordowym czasie. Inwestycja przeszła certyfikację w systemie BREEAM na poziomie „Excellent” i wśród polskich obiektów tej kategorii zdobyła najwyższą jak dotąd notę na tym poziomie, bo aż 77,1 proc. W obiekcie docelowo pracę znajdzie około 200 osób.
Akcja z Action. Oficjalne otwarcie budynku odbyło się 9 lutego 2022 r. W tym ważnym wydarzeniu uczestniczyli burmistrz Bierunia, a także partnerzy oraz pracownicy Action. Wybudowany przez Panattoni obiekt pełni rolę nowego centrum dystrybucyjno-logistycznego firmy Action, międzynarodowej sieci dyskontów niespożywczych, wywodzącej się z Holandii. W ofercie Action znajdują się produkty z 14 kategorii, m.in.: artykuły wyposażenia wnętrz, sportowe i biurowe, moda czy środki czystości lub narzędzia. W ciągu niespełna pięciu lat firma zbudowała ogólnopolską sieć 176 sklepów.
- Szybki rozwój sieci Action wymagał dodatkowego zaplecza dystrybucyjnego. Ponieważ od lat specjalizujemy się w najbardziej skomplikowanych realizacjach BTS, takie wsparcie mogliśmy zapewnić, także pod kątem lokalizacji. Ponadto budowę rozpoczęliśmy w lutym ub. roku, a już pod koniec września obiekt był gotowy - komentuje Marek Foryński, BTS Managing Director, Panattoni,
– Nowo otwarte centrum dystrybucyjne Action w Bieruniu to ważny element błyskawicznego rozwoju sieci w Polsce i wstęp do dalszej ekspansji. Inwestycja znacząco usprawni nasze procesy logistyczne w Polsce, już dziś zaopatruje 90 sklepów na terenie kraju. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Panattoni. Deweloper nie tylko dotrzymał terminu budowy, ale też wykazał się dużą elastycznością w podejściu do stosowanych rozwiązań i wymagań, by przygotować powierzchnię do prowadzonych tam działań – mówi Sławomir Nitek, Dyrektor Generalny Action Polska.
Z ponad 60 000 m kw., aż 58 200 przeznaczono na magazyn a 2 500 m kw. zajęły biura i pomieszczenia socjalne. Budynek został przy tym zaprojektowany tak, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń i dostosować ją do specyficznych wymagań klienta. Szyte na miarę rozwiązania obejmują m.in. żelbetonową antresolę, strefę składowania ADR, dwa wydzielone magazyny materiałów niebezpiecznych wraz z dedykowaną im strefą dostaw, wyposażoną w suwnicę powierzchnię do ładowania baterii dla 108 wózków paletowych, prasokontenery przeznaczone do odzyskiwania folii oraz specjalne pomieszczenie z prasą do odzyskiwanych kartonów.
Zielony rekord. Panattoni nie tylko spełniło wysokie wymagania Action co do powierzchni i lokalizacji, ale również w zakresie zrównoważonego rozwoju. Obiekt uzyskał certyfikację w systemie BREEAM na poziomie Excellent i to z rekordową jak dotąd liczbą punktów w tej kategorii w Polsce – 77,1 proc. To przede wszystkim zasługa zielonych rozwiązań w zakresie wody (w tym jej retencjonowania i rozsączania na terenie inwestycji), energii (m.in. zastosowanie paneli fotowoltaicznych), użytych materiałów czy recyklingu odpadów na poziomie 100 proc.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.