Panattoni po raz trzeci dla Carrefoura - 50 000 m kw. w Będzinie
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rusza z trzecią realizacją BTS dla firmy Carrefour. Inwestycja o powierzchni 50 000 m kw. powstanie w Będzinie, w Zagłębiu Dąbrowskim. Wysokość obiektu wyniesie aż 13 metrów, a ponad 13 000 m kw. zajmie zaawansowana technologicznie chłodnia. Inwestycja powstanie w standardzie umożliwiającym uzyskanie certyfikację BREEAM na poziomie Excellent, a deweloper zrealizuje ponad 5000 m kw. zielonego dachu. Firma Carrefour skorzysta z lokalizacji w centrum województwa śląskiego i doskonałego połączenia z autostradami A1 oraz A4.
Panattoni zrealizowało dotychczas dla firmy Carrefour dwa obiekty BTS o łącznej powierzchni 102 000 m kw., a teraz rusza z kolejną inwestycją szytą na miarę tej wielokanałowej i wieloformatowej sieci handlowej. Deweloper dostarczy 50 000 m kw. w Będzinie, z czego 13 035 m kw. zajmie zaawansowana technologicznie chłodnia, składająca się z 4 stref chłodniczych, której parametry dostosowywane będą do temperatury zewnętrznej. Komory chłodnicze osiągną wysokość 10,5 metra w świetle, a pozostała część budynku nawet 13 metrów, co usprawni prowadzone operacje. Projekt zostanie wyposażony w przyjazne dla środowiska rozwiązania. Panattoni m.in. zaplanowało przygotowanie 5000 m kw. zielonego dachu, który dzięki zdolnościom dźwiękochłonnym oraz termoizolacyjnym ograniczy negatywny wpływ hałasu, a także będzie chronić pomieszczenia przed przegrzaniem latem, czy wychłodzeniem zimą. Ponadto deweloper zagospodaruje zielone strefy z pomieszczeniami biurowymi. Inwestycja powstanie w standardzie umożliwiającym uzyskanie certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent. Lokalizacja nowego obiektu pozwoli usprawnić zaopatrywanie placówek sieci Carrefour w całym regionie i wesprze błyskawicznie rozwijający się segment e-grocery firmy w województwie śląskim.
„Realizacje dla firmy Carrefour ze względu na różnorodność magazynowanych produktów, wymagają personalizacji na najwyższym poziomie i taką Panattoni może zagwarantować, dlatego nasza współpraca kwitnie. Dostarczamy obiekty w kluczowych lokalizacjach dla rozwoju marki w kraju, co pozwala optymalizować firmie Carrefour łańcuchy dostaw i jeszcze sprawniej obsługiwać swoją sieć sklepów. Postawienie na Będzin, jako miejsce kolejnej realizacji, zapewni zarówno dostęp do pracownika jak i wszystkich najważniejszych ośrodków w regionie południowej Polski” – mówi Marek Dobrzycki, the Managing Director of Panattoni.
Województwo śląskie – doskonałe miejsce na BTS
Panattoni na terenie województwa śląskiego dostarczyło niemalże 1,9 mln m kw. powierzchni, z czego blisko 700 000 m kw. zajęły obiekty szyte na miarę. Duża populacja (blisko 4,5 mln) i gęstość zaludnienia (364 osoby na 1 km2) oraz atrakcyjne położenie motywują przedsiębiorstwa do lokowania w regionie swoich inwestycji. Carrefour Polska wybierając Będzin zyskuje lokalizację w centrum województwa - ok. 7 km od centrum Sosnowca, nieco ponad 10 km. od Katowic i niecałe 20 km od Bytomia, czy Chorzowa. Bliskość drogi S1 pozwoli na sprawny dojazd do autostrady A1, a ok. 20 km od realizacji przebiegać będzie autostrada A4, co umożliwi dotarcie w ok. 1,5 godziny do Krakowa. Lokalizacja projektu ma również potencjał międzynarodowy: zaledwie godzinę drogi dzielić będzie obiekt od granicy z Czechami i ok. 20 km od międzynarodowego lotniska w Katowicach.
Sieć Carrefour obejmuje obecnie ponad 950 sklepów w 6 formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe , sklepy specjalistyczne oraz sklepy osiedlowe. Carrefour nieustannie rozwija również swój segment e-grocery:
„Nowe centrum dystrybucyjne w Będzinie jest kolejnym z projektów inwestycyjnych Carrefour Polska, który realizujemy wraz z Panattoni w obszarze logistyki. Wspólnie otworzyliśmy w zeszły roku magazyn w Rawie Mazowieckiej, a obecnie rozbudowujemy magazyn w Bydgoszczy” – mówi Marek Lipka, członek zarządu i dyrektor handlowy Carrefour Polska. „Nowe magazyny mają na celu podniesienie jakości i dostępności produktów świeżych dla klientów Carrefour ze szczególnym naciskiem na jakość warzyw i owoców. Nowe centrum dystrybucyjne w Będzinie zastąpi obecny magazyn i będzie zaopatrywać sklepy w południowej Polsce. W ramach inwestycji w nowy większy obiekt wspólnie z Panattoni zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania i wyposażenie co z pewnością odczują nie tylko klienci Carrefour, ale także współpracujący z nami dostawcy i firmy transportowe” – dodaje Lipka.
Wybór Panattoni do będzińskiej realizacji, to efekt sprawnych realizacji firmy dla marki Carrefour w Bydgoszczy i Rawie Mazowieckiej. W kujawskim obiekcie, który zajął ponad 38 000 m kw., deweloper przygotował pomieszczenie chłodni – ok. 9000 m kw. – z układem chłodzenia opartym na instalacji amoniakalnej oraz dodatkową izolacją dachu. Panattoni zrealizowało również strefę 0-2°C, m.in. pod mięso i nabiał oraz 4-7°C do przechowywania owoców i warzyw. Inwestycja dostarczona na Mazowszu zajęła aż 63 600 m kw. i również została podzielona na różne strefy temperaturowe, dostosowane do przechowywanych produktów. Jej lokalizacja pozwoliła firmie Carrefour na sprawną obsługę rynków Polski Centralnej i Wschodniej.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.