Panattoni rusza z budową City Logistics Warsaw Airport II – 9 000 m kw.
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie informuje o kolejnej inwestycji tuż pod Warszawą. Na 1,9 hektarowej działce przy skrzyżowaniu dróg S7 i S8, zaledwie kilka kilometrów od lotniska, powstanie City Logistics Warsaw Airport II o powierzchni 9 000 m kw. Budowa parku ruszy jeszcze w sierpniu br.
Logistics Warsaw Airport II zlokalizowany będzie zaledwie 6 km od lotniska Chopina, tuż przy węźle Opacz. Łączy on drogi ekspresowe S7 i S8 oraz jest częścią południowej obwodnicy Warszawy. Park o planowanej powierzchni 9 000 m kw. ma on już pierwszych najemców –dystrybutora materiałów biurowych oraz producenta samolotów.
Stolica przyciąga jak magnes. Bez wątpienia o atrakcyjności City Logistics Warsaw Airport II decyduje jego położenie. Nowy obiekt ulokowany będzie tuż przy granicy administracyjnej stolicy. „Znacząco ułatwi to dystrybucję towarów na końcowym etapie tzw. „ostatniej mili”. Położenie magazynu daje natychmiastowy dostęp do doskonałej infrastruktury drogowej, nowych tras wylotowych z/do Warszawy, lotniska oraz dużego zasobu wysoce wykwalifikowanych pracowników” – mówi Robert Dobrzycki, CEO Panattoni. Jak dodaje „Warszawa to nie tylko największy i najbardziej atrakcyjny rynek logistyczny w Polsce, ale i całej Europie Środkowo-Wschodniej”. Stołeczny region zamieszkany jest przez 5,6 mln mieszkańców. Znajduje się tu 75 uczelni wyższych, w których kształci się 250 000 studentów. Działa też tutaj ponad 140 tys. firm. Nic dziwnego, że na region warszawski przypada aż 35 proc. nowoczesnej powierzchni magazynowo-przemysłowej w Polsce.
City Logistics Warsaw Airport II będzie nowoczesnym obiektem wyposażonym w 16 doków przeładunkowych. Jak każda nowa inwestycja Panattoni podlega certyfikacji w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”. Centrum logistyczne zlokalizowane będzie nieopodal międzynarodowego lotniska Chopina (ok 6 km). Jego ogromnym atutem jest pobliski węzeł Opacz, który zapewnia idealne połączenia zarówno z centrum Warszawy, jak i całym krajem. Węzeł jest częścią południowej obwodnicy Warszawy na styku tras S7 (Trójmiasto - Kraków) i S8 (Wrocław – Białystok).
Symboliczne drzewo zasadzono na terenie przyszłej inwestycji F.S.O. PARK
Rewitalizacja w centrum miasta – w poszukiwaniu idealnej przestrzeni do życia
Develia buduje ulice na warszawskim Grochowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.