Komunikaty PR

“Pandemia nie była dla nas hamulcem” – Laktopol podsumowuje 2020 rok

2020-12-29  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.94 MB )

Produkcję i eksport utrzymaliśmy na założonych poziomach, co w tym szczególnym roku uważamy za duży sukces. Ponadto zwiększyliśmy zatrudnienie. To daje nam podstawy, aby z optymizmem patrzeć na najbliższe miesiące i planować dalszy rozwój – mówi Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego PPHU Laktopol w Suwałkach, który podsumował działalność spółki.

Pomimo wielu zawirowań gospodarczych związanych z koronawirusem, branża mleczarska okazała się odporna na covid. Potwierdza to Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Laktopol w Suwałkach – firma zamyka rok z wynikami, które zakładała na początku 2020, jeszcze przed wybuchem pandemii.

– Do końca grudnia na naszych trzech wieżach suszarniczych wyprodukowaliśmy ponad 46 tys. ton wszelkiego rodzaju proszków mlecznych. Niemal całość trafiła na eksport na rynki całej Afryki, Bliskiego i Dalekiego Wschodu. W tych obszarach naszej działalności praktycznie nie odczuliśmy skutków pandemii. Laktopol nie miał ani jednego dnia przestoju, a jeśli już pojawiały się jakiekolwiek utrudnienia związane z logistyką dostaw, były one nieznaczne i przejściowe. Ponadto udało nam się poszerzyć rynek zbytu, co biorąc pod uwagę panującą sytuację, bardzo nas cieszy – mówi Lech Antonowicz.

 

Dyrektor Laktopolu podkreślił ponadto, że na tegoroczny sukces firmy w dużej mierze złożyła się postawa pracowników. Praca w ścisłym reżimie sanitarnym oraz odpowiedzialność zespołu pozwoliły uniknąć problemów związanych z masowymi zachorowaniami.

– Nasi pracownicy wykazali się ogromną determinacją. Ich mobilizacja oraz bezwzględne stosowanie się do wewnętrznych wytycznych zasługują na duże uznanie – tłumaczy Lech Antonowicz.

Laktopol nie wstrzymał też realizacji planowanych inwestycji na terenie zakładu. Jedną z ważniejszych była zmiana głównego źródła energii – z oleju opałowego na gaz. To istotny krok w stronę bardziej ekologicznej produkcji, o większym bezpieczeństwie i niższych kosztach eksploatacji. Wyposażona w dwa zbiorniki kriogeniczne stacja regazyfikacji LNG przynosi firmie duże miesięczne oszczędności, a także możliwość skorzystania ze świadectw efektywności energetycznej (tzw. białych certyfikatów).

Wzrost zatrudnienia i rozwój skupu 

Aby sprostać rosnącym wymaganiom produkcji, w 2020 roku spółka zwiększyła zatrudnienie, a w najbliższym czasie planuje rozpocząć nabór kolejnych pracowników. Zanotowała też wzrost skupu mleka, zarówno w Laktopolu, jak i i w Zakładzie w Gąsewie, który zajmuje się skupem mleka na potrzeby grupy.

– W przeciągu roku skup wzrósł  o 15%, ceny mleka w ostatnich tygodniach także poszły w górę. Nie wprowadziliśmy też żadnych ograniczeń, dzięki czemu współpracujący z nami rolnicy mogli na bieżąco przekazywać nam swoje nadwyżki – mówi Dyrektor Laktopolu i dodaje: – Rynek działał sprawnie, a produkty mleczarskie – zarówno proszki, jak i masła oraz sery – cieszyły się dużym popytem. Uważam, że branża bardzo dobrze wywiązała się z zadania, które przed nią stało. 

Intensywny przełom roku  

Ostatnie lata były korzystne nie tylko dla Zakładu Produkcyjnego Laktopol, ale także dla całej grupy kapitałowej Polindus-Laktopol. Wyniki poszczególnych spółek z 2019 sprawiły, że znalazła się ona w prestiżowym rankingu “Złota Setka Polskiego Rolnictwa”. Opracowywane przez tygodnik “Wprost” zestawienie uwzględnia najbardziej zyskowne firmy z branży rolnej, generujące najwyższe przychody.

– Wzrost skupu, produkcji i sprzedaży w roku 2020 naszego wiodącego produktu motywuje nas do dalszej pracy i rozwoju. Szczególnie teraz, gdy zbliża się bardzo intensywny okres związany ze specyfiką kulturową naszych głównych odbiorców. W krajach muzułmańskich trwa bowiem przygotowanie do ramadanu, który w 2021 roku rozpoczyna się już 12 kwietnia. Tygodnie poprzedzające tę datę będą więc tradycyjnie czasem wzmożonej produkcji i eksportu – mówi Edyta Kowalewska, Kierownik Handlu Laktopolu i dodaje: – Z roku na rok widzimy rosnące zainteresowanie naszym produktem Instant Fat Filled Milk Powder, ciągły wzrost eksportu do krajów, gdzie jesteśmy obecni od wielu lat, jak i zainteresowanie zakupem przez nowe kraje. Jako lider eksportu mleka natłuszczanego tłuszczem roślinnym  na pewno rok 2020 zamkniemy kolejnym rynkowym sukcesem.

***

PPHU Laktopol jest częścią grupy kapitałowej Polindus-Laktopol, która wytwarza blisko 30 rodzajów wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery. Suwalska spółka istnieje na rynku od ponad 30 lat, a jej produkty eksportowane są do ponad 120 państw świata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.