Komunikaty PR

Pandemia zmienia spojrzenie na wartość dodaną

2020-05-27  |  23:50
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania Wartosc ( 0.11 MB )

Choć kolejne kraje stopniowo odmrażają swoje gospodarki, przedsiębiorcy z całego świata patrzą z niepokojem na to, co przyniesie przyszłość. Wielu z nich zadaje sobie pytania: Czy popyt na produkty i usługi wróci od poziomu sprzed pandemii? Jak zmiana zachowań konsumenckich, w tym odkładanie decyzji zakupowych, wpłynie na ich biznes? W jakim stopniu zamrożenie budżetów marketingowych i wstrzymanie działań promocyjnych odbije się na rozpoznawalności marki i wynikach sprzedaży? Szczególnie że to, co było wartością dodaną przed pandemią, może nią nie być w trakcie lub po jej zakończeniu.

W zaistniałej sytuacji społeczno-ekonomicznej, firmy poszukują skutecznych rozwiązań pozwalających podtrzymać produkcję, uchronić pracowników przed zwolnieniami czy nawet firmę przed likwidacją.
W obliczu wyzwania, jakim będzie konieczność zrekompensowania przez światowe gospodarki strat wynikających z pandemii Covid-19, szczególnego znaczenia nabiera lojalność w biznesie. Dzięki temu spółka nie tylko może minimalizować straty czy też utrzymać rentowność, ale także szukać rozwiązań, które zaprocentują w przyszłości. Nowego znaczenia nabiera prowadzenie dialogu z pracownikami, kontrahentami i partnerami biznesowymi, dzięki czemu przedsiębiorstwo zyskuje wiedzę na temat bieżących obaw czy potrzeb. Niemniej oczekiwania klientów i kontrahentów sprzed pandemii mogą się diametralnie różnić od tych, które będzie można zaobserwować po zakończeniu okresu zamrożenia gospodarki i obostrzeń dot. handlu i świadczenia usług.

Warto pamiętać, że bez względu na otaczającą nas sytuację społeczno-ekonomiczną, a co za tym idzie biznesową, jak również sytuację finansową spółek, czynnikami budującymi wartość dodaną, wpływającą na lojalność są: rozwiązywanie problemów klienta, eliminacja wąskich gardeł oraz zwiększanie skuteczności działania. W sytuacji, kiedy właściciele firm i szefowie zespołów mają do czynienia z utratą płynności finansowej, powodowaną brakiem, czy spadkiem sprzedaży, sztywne trzymanie się wcześniej ustalonych reguł oraz brak kompromisu jest złym pomysłem. Podczas budowy lojalności i partnerstwa, znacznie bardziej efektywne jest wsparcie kontrahentów oraz klientów, a także próba wspólnego szukania rozwiązań, które pomogą utrzymać płynność finansową firmy. Taka troska zaprocentuje poczuciem zaufania wszystkich stron. Partnerstwo w czasie kryzysu, z którym mierzymy się wszyscy, zostanie docenione i zbuduje więź, a to przyniesie pozytywne efekty w przyszłościpowiedział Sebastian Lachowski, Dyrektor Sprzedaży w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Budowa oferty wartości
Niewątpliwie obecna sytuacja to czas, by przyjrzeć się swojej ofercie i wsłuchać w to, co klient chce powiedzieć nam przez pryzmat podejmowanych decyzji oraz zachowania. Dziś to, co było wartością dodaną przed pandemią, może nią nie być w trakcie tego stanu lub po nim. Jednym z aspektów budowania wartości dodanej jest określenie pragnień i rzeczywistych potrzeb, które są motywatorem sięgnięcia po dany produkt czy usługę.

„Wartości dodane ulegają zmianom wraz z przemianami dokonującymi się na rynku. Wyraźnie widać to na przykładzie tych firmy, które wraz z kryzysem w 2008 roku kształtowały swoją ofertę, poszerzyły portfel swoich klientów. Zaowocowało to nie tylko innym spojrzeniem na swoje usługi i kategorię produktową, ale także nową mapą konkurencji. Dlatego szczególnie teraz, gdy decyzje zakupowe ulegają transformacji, warto nie tylko myśleć przez pryzmat oczekiwań, ale także sięgnąć głębiej – spojrzeć na zachowania i postawy. Bez wątpienia takie podejście sprawdzi się nie tylko w segmencie B2C, ale także w B2B, w tym w procesie wsparcia kontrahentów. Dlatego też, jeśli wartość dodana zostanie dostarczona szybciej oraz optymalnie w formie online będzie przywitana przez klientów, kontrahentów z większym entuzjazmem i zainteresowaniem”powiedział Sebastian Lachowski z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

W jaki sposób tworzyć wartość dla klienta w czasach odbudowywania gospodarki czy też pozycji rynkowej spółki? Co w tzw. nowej normalności może budować wartość dla klienta? Dziś, z perspektywy wszystkich uczestników łańcucha dystrybucji, kluczowym staje się zapewnienie poczucia bezpieczeństwa. Na zaznaczeniu zyskuje trend Jobs to be done, czyli dostarczanie kompleksowych usług przez jednego dostawcę. Idealnie obrazuje to m.in. oferta biur czy mieszkań pod klucz, proponowana przez developerów. Wraz z odmrażaniem kolejnych gałęzi gospodarki ów mechanizm będzie coraz częściej wykorzystywany również przez inne branże, a także zespoły wsparcia sprzedaży.

„W następstwie pandemii wiele firm, by utrzymać rentowność, skupi się na strategii i głównych obszarach działalności, zlecając część działań operacyjnych podwykonawcom. Outsourcing i współpraca z jednym, wyspecjalizowanym w konkretnym obszarze dostawcą, staję się szansą na zminimalizowanie kosztów własnych czy obsługi wielu partnerów. Tym samym, zamiast angażować zasoby i czas na poszukiwanie skutecznego mechanizmu programu lojalnościowego czy akcji marketingowej, inwestować w budowę narzędzi, szukać atrakcyjnych nagród, by tworzyć katalogi, zajmować się kwestiami prawno-podatkowymi, firmy zdecydują się skorzystać z usług jednego dostawcy. Partnera, który zapewni płynność i bezpieczeństwo procesu od A do Z, z którym zyskają dostęp do gotowych rozwiązań. Mowa o m.in. w pełni digitalowych nagrodach, czyli elektronicznych voucherach do wybranych sieci sprzedaży, jak np.: Allegro, Empik, RTV Euro AGD, Żabka, Biedronka oraz kartach premiowych. Ten trend wyraźnie widzimy na przykładzie decyzji biznesowych podejmowanych przez naszych klientów, którzy chętnie sięgają po rozwiązania, pozwalające oszczędzić koszty logistyczne oraz przekazać nagrodę w sposób szybki i masowy” – powiedział Sebastian Lachowski z Sodexo.

Trendy, które zmieniają sprzedaż w 2020
Budowanie oferty wartości to 1 z 4 trendów zidentyfikowanych w badaniu „Cztery trendy, które zmienią sprzedaż B2B w 2020”, przeprowadzonym na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska przez ICAN Research. Obecnie, podobnie do budowania wartości, jeszcze większego znaczenia niż kiedykolwiek wcześniej nabiera automatyzacja i rozbudowywanie cyfrowych kanałów sprzedaży. Trendy te znacząco wpływają na pozostałe dwa, do których zalicza się profesjonalizacja w procesie sprzedaży oraz optymalizacji struktur sprzedażowych. „Cztery trendy, które zmienią sprzedaż B2B w 2020” są wynikiem badania jakościowego, w którym wzięło udział 13 dyrektorów sprzedaży największych przedsiębiorstw w Polsce oraz badania ilościowego obejmującego 200 osób odpowiedzialnych za sprzedaż B2B w firmach zatrudniających powyżej 100 osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu Biuro prasowe
2024-04-24 | 10:30

Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób
Finanse Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
2024-04-22 | 09:00

Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy

Toyota Bank kontynuuje wprowadzanie korzystnych zmian w ofercie lokat, reagując na oczekiwania klientów. Bank podnosi oprocentowanie swojej flagowej Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.