Komunikaty PR

Panele fotowoltaiczne w firmie - samowystarczalność i ekologia

2020-07-02  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.17 MB )

Panele fotowoltaiczne są już prawie na co 40 polskim dachu. I to nie tylko na prywatnych domach, coraz częściej także na fabrykach i zakładach pracy. Przedsiębiorcy chcą być samowystarczalni i patrzą perspektywicznie, choć inwestycja zwróci się im dopiero po kilku latach.

Projekt polityki energetycznej Polski zakłada, że do końca 2020 roku prawie 5 proc. energii elektrycznej zabezpieczy fotowoltaika. Jest to realne dzięki państwowemu dofinansowaniu na mikorinstalacje. Coraz częściej decydują się na to nie tylko prywatni odbiorcy, ale też firmy.

Samowystarczalność energetyczna

Alu-frost, przedsiębiorstwo z Białegostoku instaluje panele ponieważ uważa, że to przyszłościowa inwestycja, która stanowić będzie zabezpieczenie energetyczne, a w przyszłości da także oszczędności.

Wszyscy zdajemy już sobie sprawę, że zasoby naturalnie nie są niewyczerpane. Ostatnie miesiące i kryzys wywołany pandemią pokazały też, że musimy być mocno osadzeni lokalnie. W alu-frost podjęliśmy więc decyzję o przejściu na energię odnawialną. Montujemy właśnie na dachu naszego zakładu w Sowlanach niedaleko Białegostoku panele fotowoltaiczne, które w 90 proc. zabezpieczą nasze zapotrzebowanie na energię - mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost.

Alu-frost to zakład specjalizujący się w cięciu laserem. Jego główny asortyment stanowią nakładki na zderzaki samochodowe i na progi. Klientów ma wielu, maszyny nigdy nie stoją tam bezczynne, zapotrzebowanie na energię jest więc spore. Firma instaluje 990 paneli fotowoltaicznych o mocy 320 kW. Powierzchnia generatora PV wyniesie 1 640,8 m². Dzięki temu energię potrzebną do produkcji i ogrzania zakładu niemal w całości będzie pozyskiwać z własnych źródeł odnawialnych. Z szacunków wynika, że dzięki fotowoltaice rocznie zaoszczędzi około tysiąc litrów paliwa. Inwestycja powinna zwrócić się po 8 latach.

Słoneczna farma, którą zakładamy na własnym dachu pozwoli nam na uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców i dyktowanych przez nich cen. W okresie letnim, kiedy wyprodukujemy więcej energii niż jej będziemy potrzebowali, nadwyżki przekażemy dystrybutorowi. Zwróci nam ją w zimowych miesiącach, kiedy słońca jest mniej - dodaje szef alu-frost.

Fotowoltaiczny skok

Moc zainstalowanej fotowoltaiki rośnie w Polsce systematycznie od 2015 roku. W ubiegłym roku skok był jednak bardzo wyraźny. Według  danych Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej Polska PV w 2019 r. liczba mikroinstalacji fotowoltaicznych wyniosła ponad 160 tys., panele znalazły się na co 36 polskim dachu. Eksperci z dziedziny energetyki Szacują, że w 2040 roku moc fotowoltaiki osiągnie poziom 16 GW, z czego znaczna część to będą małe instalacje na dachach.

Wzrostowa tendencja wynika także ze zobowiązań jakie przyjęła na siebie Polska przystępując do Unii Europejskiej. Fotowoltaika  nazywana jest też zieloną, czystą energią i wskazywana jako istotna alternatywa dla tradycyjnych, zanieczyszczających środowisko technologii opartych o węgiel i drewno. Dlatego promowana i wspierana jest przez Unię także finansowo.

Uratowanych 15 tysięcy drzew

Można nawet powiedzieć, że fotowoltaika stała się modna. Coraz więcej innowacyjnych przedsiębiorstw włącza się w ekorewolucję, ponieważ przynosi to w perspektywie kilkunastu lat nie tylko wymierne korzyści ale też natychmiastowy prestiż. Alu-forst przeliczyło swoje oszczędności na drzewa. Korzystając z energii słonecznej, a nie tradycyjnej, w ciągu roku uratuje 15 tys. drzew, czyli około 10 ha lasu.

Według szacunków emisja zanieczyszczeń atmosfery po uruchomieniu paneli spadnie o ponad 90 proc. W podlaskim powietrzu będzie o 117 kg mniej CO2, ubędzie też 1127 kg szkodliwych pyłów. W regionie, który szczyci się tytułem Zielonych Płuc Polski to chyba ważne - uważa Piotr Świrko, szef alu-frost.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność Biuro prasowe
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.