Papa John's debiutuje we Wrocławiu
Amerykańska sieć Papa John’s to jedna z trzech największych na świecie marek działających na rynku dostaw pizzy. W Polsce jest obecna od grudnia 2017 roku. Zarządza nią spółka Lech Pizza – będąca częścią największego franczyzobiorcy marki na świecie – PJ Western z blisko 200 restauracjami w Rosji, Niemczech i Polsce. Obecnie w kraju 3 lokale sieci działają już jako lokale franczyzowe, a 3 pozostają lokalami własnymi.
W grudniu 2020 roku sieć podpisała umowę z kolejnym sub-franczyobiorcą zainteresowanym otwarciem lokalu we Wrocławiu. Pani Kateryna Poliakova jest absolwentką studiów prawniczych. Przez ostatnie 3 lata pracowała we Wrocławiu jako kierownik lokalu gastronomicznego znanej marki. Prace projektowe i wykonawcze trwały niecałe 3 miesiące i właśnie w sobotę 27 marca lokal przy Glinianej 14 przyjął pierwszych klientów. Lokal ma ponad 130 m2 i jest utrzymany w najnowszym stylu marki. Poza bezpośrednią opcją wygodnej dostawy do domu czy odbioru osobistego, można także skorzystać z zamówień poprzez najbardziej znane agregatory.
– Bardzo cieszymy się, że zadebiutowaliśmy we Wrocławiu. To rewelacyjne miasto, jedno z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce. Nasz lokal wyróżniają ciekawe akcenty designerskie jak neon, graffiti czy przeszklenie umożliwiające obserwację procesu powstawania pizzy. Liczymy, że gdy znikną już restrykcje dotyczące gastronomi, wielu klientów z przyjemnością spędzi tam czas na spotkaniach ze znajomym czy rodziną, a w międzyczasie mogą cieszyć się szybką, bezpłatną, bezkontaktową dostawą. Jesteśmy przekonani, że legendarne pizze Papa John’s szybko znajdą fanów wśród mieszkańców Wrocławia a my niebawem otworzymy tam kolejny lokal - komentuje Grzegorz Ziarek, Dyr. Zarządzający Papa John’s w Polsce.
Otwarciu restauracji towarzyszą liczne promocje zaplanowane na najbliższe tygodnie, dostępne online i w lokalu. Przez pierwsze 2 dni fani marki mogli liczyć także na 100 pizz dostępnych za jedyne 1 zł.
Sieć przymierza się także do dalszego rozwoju lokali własnych. Kolejne otwarcia są planowane już w pierwszym półroczu 2021 roku.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.